بازدید 3934

رژیم سعودی یک مبلغ مشهور را بازداشت کرد

کد خبر: ۸۲۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۶ 13 August 2018

فعالان و منابع رسانه‌ای در عربستان از بازداشت یک مبلغ مشهور در مکه مکرمه خبر دادند.

به گزارش تسنیم به نقل از روسیاالیوم، فعالان و منابع رسانه‌ای در عربستان اعلام کردند که رژیم سعودی "ناصر بن سلیمان العمر" مبلغ مشهور این کشور و استاد سابق دانشگاه محمد بن سعود را در مکه مکرمه بازداشت کرده است.

وی متولد سال 1952 میلادی و مؤلف دست کم 8 کتاب درباره علوم اسلامی در عربستان است.

بر اساس این گزارش، حساب رسمی این مبلغ مشهور در شبکه اجتماعی توئیتر از پنجم آگوست گذشته (14 مرداد) تاکنون به روز رسانی نشده است.

فعالان سعودی در توئیتر هشتگی با عنوان #بازداشت شیخ ناصر العمر راه اندازی و در آن اخبار بازداشت او را به اشتراک گذاشتند.

عبدالله العوده فرزند سلمان العوده دیگر مبلغ مشهور عربستانی که در بند رژیم سعودی است، در توئیتر نوشت: متاسفانه خبر بازداشت شیخ ناصر العمر را دریافت کردم.

از سوی دیگر برخی از فعالان تصاویری از این مبلغ سعودی با حمد بن خلیفه امیر سابق قطر و تمیم بن حمد امیر فعلی این کشور منتشر کردند تا این بازداشت را به تحریم قطر از سوی عربستان ربط دهند. برخی دیگر از کاربران نیز تاکید کردند که شیخ ناصر العمر با جماعت اخوان المسلمین که فعالیت آن در عربستان ممنوع است، ارتباط داشته است.

بعد از انتصاب محمد بن سلمان به سمت ولیعهد عربستان ده‌ها نفر از تجار، روحانیون، شاهزادگان، فعالان حقوق بشر و حقوق زنان و علمای این کشور دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

در حالی که این بازداشت‌ها انتقاد مجامع بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و اتحادیه اروپا را در پی داشته است، رژیم سعودی همچنان به بازداشت مخالفان و فعالان حقوق بشر و فعالان حقوق زنان ادامه می‌دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر