بازدید 4013
۴

جای خالی نظارت بر افزایش قیمت پروازهای داخلی

کد خبر: ۸۲۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹ 12 August 2018

نرخ بلیت پروازهای داخلی در سایه نبود نظارت سازمان هواپیمایی کشوری افزایش یافت.

به گزارش خراسان، از بامداد چهارشنبه گذشته نرخ بلیت پروازهای خارجی 102 درصد افزایش یافت؛ این افزایش به این دلیل بود که نرخ بلیت پروازهای خارجی تا چهارشنبه گذشته بر اساس دلار 4200 تا 4407 تومان محاسبه می شد اما از بامداد چهارشنبه این نرخ به 8800 تومان افزایش یافت.پیش از این نرخ بلیت پروازهای داخلی هم افزایش یافته بود اما پس از این اتفاق، افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی بیشتر شد به طوری که به عنوان نمونه نرخ بلیت مسیر اهواز-مشهد و برعکس در این روزها به بیش از 550 هزار تومان رسیده است. نرخ بلیت پروازهای مشهد-آبادان و برعکس نیز حدود نیم میلیون تومان است.این در حالی است که معمولا بخشی از مسافران این پروازها را زائران عراقی تشکیل می دهند.

یک منبع آگاه روز گذشته در گفت و گو با خراسان در این باره گفت: نبود نظارت باعث سوء استفاده سودجویان از افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی شده است.وی افزود: ایرلاین ها و چارتر کنندگان مسببان افزایش نرخ بلیت هستند که سهم چارتر کنندگان بیش از ایرلاین هاست.

او ادامه داد: این در حالی است که هیچ کدام از ایرلاین ها به صورت رسمی افزایش نرخ بلیت پروازهای خود در مسیرهای داخلی را اعلام نکرده اند، اما روی سیستم های فروش بلیت برخی شرکت ها، این افزایش نرخ اعمال شده است.

این منبع آگاه، نبود پاسخ گویی و نظارت متولیان مربوط را یکی از دلایل این افزایش نرخ دانست و گفت: سودجویان از این بازار آشفته سوء استفاده می کنند.وی افزود: یکی دیگر از دلایل افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی، کمبود ناوگان داخلی و بیشتر بودن تقاضا نسبت به عرضه به ویژه در تابستان و موسم سفر است.او ادامه داد: با این افزایش زیاد نرخ پروازهای داخلی، دیگر بسیاری از مردم قادر به استفاده از هواپیما برای سفر نیستند و بیشتر کارمندان دولت که هزینه بلیت هواپیمای ماموریت آنان توسط دولت پرداخت می شود، مسافر هواپیما می شوند.

این منبع مطلع با اشاره به این که نرخ جدید بلیت پروازهای داخلی را هیچ ایرلاینی تاکنون به صورت رسمی اعلام نکرده است، افزود: به عنوان نمونه نرخ بلیت پروازهای مشهد-تهران و برعکس هواپیمایی ماهان که کف قیمتی آن تا پیش از این 190 هزار تومان و سقف آن 323 هزار تومان بود به 423 هزار و 100 تومان افزایش پیدا کرده است.

وی درباره دلیل افزایش نیافتن نرخ بلیت هواپیما در مسیر کیش هم گفت: به دلیل قرار داشتن در فصل تابستان و گرم بودن هوا، تقاضای سفر به جزیره کیش کاهش یافته و به همین دلیل هنوز نرخ این پروازها افزایشی نیافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴
جای نظارت بر چی خالی نیست
نویسنده محترم . آیا فقط بلیط هواپیما زیاد شده؟ به نظر 100 درصد افزایش قیمت با توجه به افزایش حدود 3.5 برابر دلار منطقی هست و اینکه مگر ما در سال چند بار هواپیما سوار میشیم. برو سراغ اقلام دیگه ببین چه اوضاعی هست. یه سر به بازار لوازم خانگی یا بازار قطعات الکترونیکی و یا چیز های دیگه هم سر بزن . ما مجبور هر هفته گوشت مصرف کنیم ماست اقلام بهداشتی . افزایش اینها و رو جمع بزنی از افزایش قیمت بلیط هواپیما هم بالاتره!!!جدیدا هم کم فروشی میکنن . وزن بسته کم شده یا اینکه در مواد شوینده آب قاطی میکنن.شما غلظت مواد شوینده رو تو این ماه مد نظر قرار دادی ؟ کاملا مشهود هست .
کی اومده اینها رو نظارت کرده.
بلیت داخلی مگه پیدا میشه؟؟؟؟؟
كجاي اين كشور نظارت هست كه شما دنبال نظارت رو بليط ميگردي!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر