بازدید 4738
۱

باران، آتش‌نشان تابلاب میانکاله شد

کد خبر: ۸۲۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 12 August 2018

آتش سوزی اراضی حاشیه تالاب میانکاله که پس از یک بار مهار کردن دوباره شعله ور شده بود، سرانجام شنبه شب با کمک باران رحمت الهی و تلاش امدادگران خاموش شد.

به گزارش ایرنا، آتش سوزی در اراضی این ذخیرگاه مهم زیست کره جمعه شب آغاز شد و یک بار ظهر شنبه خاموش شد ولی ساعتی بعد دوباره شعله ور شد.

به نظر می رسد بارندگی ای که از عصر دیروز در مناطق مختلف مازندران شروع شد و عصر امروز در مناطق مرکزی و شرقی حالت رگباری به خود گرفت، سبب شد تا آتش در میانکاله خاموش شود.

نیروهای امدادی اعم از آتش نشانان و نیروهای سازمان حفاظت محیط زیست از شب گذشته با اعزام به منطقه کار خاموش کردن آتش را شروع کرده بودند ، ولی خشکی پوشش گیاهی به خاطر تابستان گرم کارشان را سخت کرده بود .
رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهشهر شنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت که حدود 360 هکتار از اراضی حاشیه تالاب میانکاله در این آتش سوزی خسارت دید.

زمان احمدی علت آتش سوزی را خطای انسانی اعلام کرد و افزود که عمدی یا غیر عمد بودن این آتش سوزی در دست بررسی است.

وی گفت: حدود 80 درصد از سطح اراضی حادثه دیده را بوته های سازیل و تمشک به عنوان زیستگاه پرندگان بومی و مهاجر تشکیل می دهد و بقیه گستره نیز پوشیده از درختان خودرو از جمله انار محلی بوده است .

امسال این چندمین باری است که اراضی اطراف تالاب میانکاله در شرق مازندران دچار آتش سوزی می شود و آخرین بار هم اواسط تیر ماه بود که دستکم 2 هکتار از پوشش گیاهی منطقه را سوزانده بود.

در دو سال گذشته براثر آتش سوزی ناشی از خطای انسانی حدود 500 هکتار از اراضی حاشیه این تالاب بین المللی خسارت دید.

شبه جزیره میانکاله که تالاب بین المللی نیز در آن واقع است حدود 60 هزار هکتار مساحت دارد. 20 هزار هکتار از این مساحت را اراضی جنگلی تشکیل می دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
از خداوند متعال درخواست می کنیم تمامی نقاط ایران خصوصا در شرق وجنوب وجنوب غربی کشور باران پر خیر وبرکت ببارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها