بازدید 2222
۱

خانزاده بعدازمصدومیت درقطر:هرکاری کردند که پیشرفت نکنم

کد خبر: ۸۲۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸ 11 August 2018

محمدرضا خانزاده ملی پوش همیشه نیمکت نشین فوتبال ایران که حضورش در لیست نهایی کی روش باعث جنجال زیادی در رسانه های ایران شد، در همان نخستین بازی اش در قطر مصدوم شد و یکماه دور از میدان خواهد بود.

به گزارش تابناک ورزشی، این مدافع که سابقه حواشی اخلاقی و درگیری با هواداران را نیز دارد، در خصوص آخرین وضعیت مصدومیت اش، وضعیت تیم الاهلی قطر و شایعه لژیونر شدن برای دعوت دوباره به تیم ملی صحبت‌هایی کرد اما در این میان اظهارنظر عجیبی هم درباره احتمال بازگشت به پرسپولیس انجام داد.

لیگ قطر لیگ پر مهره‌ای در فوتبال آسیا به حساب می‌آید. به صورتیکه بازیکنان بزرگی مثل ژاوی، گابی و ... در آن حضور دارند.

اسامی‌ای که شما به کار بردید به کنار اما کیفیت لیگ قطر نیازی به صحبت من ندارد. در همین تیم ما بازیکنان بزرگی هستند و کیفیت لیگ قطر را می‌توانید از بازیکنان ایرانی که به اینجا آمدند بپرسید که لیگ قطر چه کیفیت بالایی دارد. اینجا همه چیز حرفه‌ای و منظم است و خوشبختانه من هم شرایط خوبی دارم.

در حالیکه صحبت از رفتنت به پرسپولیس و تراکتورسازی به گوش می‌رسید ناگهان سر از لیگ قطر درآوردی.

البته خیلی هم ناگهانی نبود. بعد از چند بازی دوستانه با تیم ملی مقابل الجزایر، تونس و ... پیشنهادهایی به من صورت گرفت اما سعی کردم که آن را رسانه‌ای نکنم و ترجیح دادم در سکوت خبری کارها را پیش ببرم و خوشحالم که انتخاب خوبی هم داشتم.

الان تو و امید ابراهیمی در الاهلی قطر حضور دارید. نگاه مسئولان فوتبال قطر به بازیکنان و شرایط فوتبال ایران چگونه است؟

خدا را شکر اینجا همه چیز خوب و حرفه‌ای است و خوشبختانه عزت و احترام خوبی هم داریم. امید ابراهیمی هم روز گذشته بازی خیلی خوبی انجام داد و توانستیم به برتری برسیم.

البته یک مصدومیت ناگهانی شرایط را برایت سخت کرده است.

فکر می‌کنم اوایل بازی بود که روی پنجه پایم چرخیدم و این در حالیست که همه تلاشم را کردم تا توپی که نزدیک بود گل شود وارد دروازه ما نشود اما باز هم خدا را شکر می‌کنم که زانویم نپیچید چرا که در آن شرایط مصدومیت سخت‌تری داشتم. الان مصدومیت من از ناحیه مچ پا است و فکر می‌کنم طبق نظر پزشکان ۳ هفته دیگر آماده بازی می‌شوم اما تلاش می‌کنم تا زودتر هم به بازی‌ها برسم.

خیلی کم پیش آمده که مدافعان فوتبال ایران راهی تیم‌های خارجی شوند و لژیونر لقب بگیرند. چه شد که برای ادامه فوتبال این راه را انتخاب کردی.

قبل از هرچیز خداراشکر می‌کنم که توانستم لژیونر شوم چرا که این خواست خدا بود هرچند که برخی‌ها دوست نداشتند من پیشرفت کنم اما من جوابی به این افراد ندادم و فقط خودم را به آن بالایی سپردم. من از این اخلاق‌ها ندارم که بگویم کسی را واگذار به خدا می‌کنم اما خداراشکر که زمان خیلی چیزها را نشان داد. برخی‌ها من را تحت فشار گذاشته بودند اما من می‌دانم که این فشارها از چه سمتی بوده است هرچند که اصلاً برایم مهم نیست. به هر حال این اتفاق رخ داد و من لژیونر شدم تا جواب خیلی‌ها را بدهم. این مسئله پاسخ منتقدانی بود که شیطنت می‌کردند. در همه جای دنیا فوتبال را به یک شکل می‌بینند اما یکسری که شیطنت می‌کردند نگاهشان با بقیه مردم دنیا متفاوت بود. من مصدومیتم را هم به فال نیک می‌گیرم چرا که این مصدومیت حاصل انرژی منفی همین افرادی بود که شیطنت می‌کردند. این مصدومیت حاصل انرژی منفی برخی از دوستان بود اما آنها مطمئن باشند که من قوی‌تر از قبل برمی‌گردم.

این افرادی که از آنها نام نمی‌بری همان افرادی بودند که در زمان جام جهانی برایت حرف و حدیث درست کرده بودند؟

نمی‌دانم که بحث آنها چه بوده و دوست هم ندارم که به این مسائل ورود کنم اما هرچه که بود برخی‌ها با این حرف‌های پوچ و بیهوده خودشان را کوچک کردند و آنها مطمئناً در آن دنیا بیشتر در عذاب خواهند بود. من که از این شرایط راضی هستم چون اگر آنها این کارها را نمی‌کردند این شرایط شاید برای من به دست نمی‌آمد.

می‌گویند کی‌روش به ملی‌پوشان گفته که باید لژیونر شوند تا به تیم ملی دعوت گردند. آیا این موضوع را تأیید می‌کنی؟

وقتی کسی حرفی می‌زند باید این حرف‌ها منطقی باشد. متأسف هستم برای شایعه‌سازان که چنین شایعاتی می‌سازند. بازیکنان برای چه لژیونر می‌شوند؟ برای اینکه عملکرد خوبی داشتند و آنها لژیونر می‌شوند تا از همه نظر پیشرفت کنند. هر فوتبالیستی این هدف را دارد که روزی لژیونر شود و این شایعات غیرقابل قبول است. من نمی‌دانم چرا چنین حرف‌هایی را درست می‌کنند.

می‌گویند کی‌روش از تیم ملی ایران رفتنی است. تو در این‌باره چه نظری داری؟

من دوست ندارم در این‌باره حرفی بزنم چرا که هرچه هست بین فدراسیون و آقای کی‌روش خواهد بود اما امیدوارم همه چیز ختم به خیر شود و اتفاقی که رخ می‌دهد به سود فوتبال ایران باشد.

در قطر با مهدی طارمی هم ارتباط داری؟

بله با مهدی در ارتباط هستم و همین دیروز با یکدیگر دیدار داشتیم.

نگاه فوتبال قطر به فوتبال ایران چطور است؟ این احتمال وجود دارد که بازیکنان دیگری از ایران راهی لیگ ستارگان قطر شوند؟

۱۰۰ درصد همینطور است و بازیکنان ایرانی می‌توانند به لیگ قطر بیایند اما به هر حال این مسائل به عملکرد ما در قطر هم تأثیرگذار است. بازیکنان بزرگی مثل مجتبی جباری، سید جلال حسینی، فریدون زندی، پژمان منتظری و ... در لیگ قطر بازی کردند و عملکرد خوبی داشتند که مسئولان فوتبال این کشور به بازیکنان ایرانی ذهنیت خوبی دارند و ما هم می‌توانیم با عملکرد خوبمان کاری کنیم بازیکنان دیگر ایران هم بتوانند به این لیگ بیایند.

پرسپولیس و استقلال چند روز دیگر با تیم‌های الدحیل و السد قطر بازی‌های حساسی در لیگ قهرمانان آسیا دارند. فکر می‌کنی در این تقابل فوتبال ایران پیروز خواهد شد یا قطر؟

ببینید پرسپولیس و استقلال همیشه نام‌های بزرگی هستند و نام آنها در دل رقبا وحشت می‌اندازد اما باید قبول کرد که تیم‌های قطری فوق‌العاده حرفه‌ای و قوی هستند و بازیکنان بزرگ دنیا برای تیم‌های قطری بازی می‌کنند. با این همه من امیدوارم که پرسپولیس و استقلال به عنوان نمایندگان ایران بتوانند در آسیا موفق شوند.

با توجه به حضورت در قطر نمی‌توانی به پرسپولیس در رابطه با شناخت بهتر از تیم الدحیل کمک کنی؟

من هنوز شناخت کافی از این تیم‌ها ندارم اما اگر هر کمکی از دستم بر بیاید برای پرسپولیس انجام می‌دهم.

 قصدداری در فوتبال قطر بمانی یا اینکه برنامه‌های دیگری برای فوتبالت داری؟

هدف اول من این است در تیمم عملکرد خوبی داشته باشم و بعد از آن تلاش می‌کنم تا به تیم‌های اروپایی ترانسفر شوم. البته هر زمانی که تیم پرسپولیس به من نیاز داشته باشد با کمال میل در خدمت آنها خواهم بود و اگر بدانم که به من نیاز دارند به پرسپولیس بر خواهم گشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بازیکنی که بازی بلد نیست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار