بازدید 1583
۱

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت علمی استادان شاخص بازنشسته

کد خبر: ۸۲۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸ 11 August 2018

وزیر علوم در نامه ای به روسای دانشگاه ها، لزوم بهره‌مندی از ظرفیت علمی استادان آموزش عالی به ویژه استادان شاخص در فضای علمی کشور را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش مهر به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نامه‌ای خطاب به روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور، «لزوم بهره‌مندی از ظرفیت علمی استادان آموزش عالی به ویژه استادان شاخص در فضای علمی کشور» و نیز «اتخاذ تمهیدات و تدابیری به منظور جبران خلأ ناشی از اجرای ضوابط و مقررات بازنشستگی استادان» را مورد تاکید قرار داد.

وی در این نامه خطاب به روسای دانشگاه‌ها آورده است: به منظور حفظ کیفیت و رعایت استانداردهای ساختار علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، تداوم حضور اعضای هیات علمی دارای مرتبه علمی استادی که با رعایت ضوابط و مقررات مندرج در آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی به افتخار بازنشستگی نائل می شوند.

همچنین بهره‌مندی از ظرفیت علمی استادان فرهیخته آموزش عالی به ویژه استادان شاخص علمی در فضای علمی کشور و جبران خلأ ناشی از اجرای ضوابط و مقررات بازنشستگی برای این عزیزان مقتضی است دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی تمهیدات و ترتیبات ذیل را اتخاذ کنند:

فرایند بازنشستگی اعضای هیات علمی باید با ملاحظات پیش کسوتی آنان و در نظر گرفتن همه جوانب فرهنگی و اعمال تشریفات مرسوم و متعارف طراحی و با قدردانی شایسته انجام شود.

در حد مقدورات دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، امکانات، فضای کافی و خدمات مناسب برای حضور استادان شاخص و برجسته علمی بازنشسته فراهم شود.

با استفاده از ظرفیت موجود در آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی، زمینه حضور و بهره‌مندی از خدمات آموزشی و پژوهشی استادان برجسته علمی بازنشسته، به ویژه جهت راهنمایی رساله‌ها و پایان نامه‌های دوره‌های تحصیلات تکمیلی فراهم شود.

غلامی در پایان نیز اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی مناسب و بهره‌گیری از دانش، تجربه و منش استادان پیش کسوت در کنار نشاط و انگیزه اعضای هیات علمی جوان و آینده‌ساز آموزش عالی کشور، شاهد بهترین دستاوردها برای ارتقا و توسعه علمی روزافزون کشور عزیزمان باشیم

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اساتید مرده رو هم بیارید دانشگاه!
جمع کنید این کارا رو
اگه شاخصه از کتاب و مقاله هاش استفاده می کتیم
استادان قدیمی اکثرا به دلیل جزوه های قدیمی و کمبود انگیزه خیلی ضعیفن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل