بازدید 2630
رئیس اتحادیه طلا اعلام کرد:

«شایعه»؛ بازیگر اصلی بازار طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: این روزها اظهارنظرهای نادرست و غیرمنطقی، بازار طلا و دیگر کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده به طوری که قیمت سکه بیهوده بالا می رود و اکنون نرخ هر سکه نزدیک به 960 هزار تومان حباب دارد.
کد خبر: ۸۲۴۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵ 11 August 2018

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: این روزها اظهارنظرهای نادرست و غیرمنطقی، بازار طلا و دیگر کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده به طوری که قیمت سکه بیهوده بالا می رود و اکنون نرخ هر سکه نزدیک به 960 هزار تومان حباب دارد.

«ابراهیم محمدولی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اظهارنظرها و نرخ گذاری های نادرست سکه، نه تنها بازارها را به سمت رکود سوق داده بلکه سبب سردرگمی کسب و کارها شده است زیرا دیگر کسی به سمت خرید مصنوعات طلا نمی رود و همه خواهان خرید سکه هستند.

وی نرخ های اعلامی از سوی دلالان را «بیهوده، غیرمنطقی و غیرمعقول» توصیف کرد و گفت: برخی سایت های اینترنتی و فضای مجازی نیز به این شایعات درباره نرخ ها دامن می زنند و سعی می کنند کل مجموعه دست اندرکاران صنف طلا را به انحراف ببرند.

این فعال صنعت طلا، ادامه این روند را آزاردهنده کل اقتصاد کشور توصیف کرد و گفت: عده محدودی در فضای مجازی سعی دارند به صورت کاذب نرخ ها را بالا نگه دارند.

رئیس اتحادیه طلا تاکید کرد: پیگیر این موضوع هستیم تا جلوی این التهاب آفرینی ها و افزایش غیرمنطقی قیمت ها را بگیریم زیرا کاسبان واقعی از این تلاطم ها و نوسان ها استقبال نمی کنند.

وی درباره نرخ انواع سکه در بازار نیز گفت: قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز حتی به بهای چهار میلیون تومان نزدیک شد اما اکنون (ساعت 14) به قیمت سه میلیون و 860 هزار تومان فروش می رود و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به سه میلیون و 580 هزار تومان رسیده است.

محمدولی، بهای هر نیم سکه را یک میلیون و 870 هزار تومان، هر ربع سکه را 930 هزار تومان و سکه گرمی را 510 هزار تومان اعلام کرد.

وی افزود: با توجه به قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی که 1212 دلار اعلام شده و بهای 10 هزار و 550 تومانی هر دلار در بازار ثانویه(سامانه نیما)، هر قطعه سکه تمام حدود 960 هزار تومان حباب دارد.

** مصنوعات طلا حباب ندارد

رئیس اتحادیه طلا با اعلام اینکه طلای ساخته شده حباب قیمتی ندارد و نزدیک به قیمت جهانی این فلز زرد است، گفت: امروز بهای هر مثقال طلای 17 عیار در بازار تهران به یک میلیون و 282 هزار تومان و بهای هر گرم طلای خام 18 عیار به 295 هزار و 900 تومان رسید.

محمدولی اظهار داشت: با اینکه قیمت طلای ساخته شده حباب ندارد، اما به ظاهر توجه افکار عمومی به سمت بازار سکه است و التهاب قیمتی در این بخش را بیشتر توجه و رصد می کند.

وی افزود: از آنجا که بهای مصنوعات طلا براساس نرخ جهانی آن تعیین قیمت می شود، در نوسان های اخیر شاهد حباب قیمتی در این بخش نبودیم و اگر مواردی نیز بوده، اختلاف قیمت های جزئی ثبت کرده است.

** اعلام نرخ سکه های پیش خرید شده 

به گزارش ایرنا، در ادامه عرضه سکه های تمام بهار آزادی پیش فروش 6 ماهه ودیعه ای، امروز بانک ملی ایران بهای آن را برای امروز 28 میلیون ریال اعلام کرد که هنگام تحویل هر یک عدد سکه به ثبت نام کنندگان، از این مبلغ چهار درصد به عنوان تخفیف و 10 میلیون ریال ودیعه کسر شده و مابه التفاوت آن دریافت می شود.

نرخ اعلامی بانک مرکزی برای این سکه ها در روز جاری به نسبت روز پنجشنبه تغییری نداشته است.

ناظران بازار، تعدیل این نرخ نسبت به چهارشنبه گذشته را بر بازار موثر دانسته اند هر چند تا 27 مردادماه فقط حدود 25 هزار سکه پیش فروش شده ودیعه ای عرضه می شود و پس از آن نوبت به سکه های ثبت نام قطعی است.

** میانگین نرخ دلار و یورو در بازار سنا

برپایه نرخ های اعلامی سامانه نظارت ارز (سنا) که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارز بر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه سنا توسط صرافی های مجاز کل کشور است، بهای فروش هر یورو تا ساعت 13 امروز در این سامانه 92 هزار و 654 ریال و هر دلار 92 هزار و 776 ریال بوده است؛ هر درهم امارات نیز به طور میانگین 22 هزار و 36 ریال فروخته شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر