بازدید 1912

استفاده از محصولات تراریخته در خوراک دام رهگیری می‌شود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: امکان رهگیری استفاده از محصولات تراریخته در تولیدات صنعتی و کنترل آن وجود دارد و در کنار آن عملیات ردیابی از مزرعه تا سفره مردم را در دستورکار داریم.
کد خبر: ۸۲۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ 11 August 2018

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: امکان رهگیری استفاده از محصولات تراریخته در تولیدات صنعتی و کنترل آن وجود دارد و در کنار آن عملیات ردیابی از مزرعه تا سفره مردم را در دستورکار داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا رفیعی‌پور امروز در افتتاحیه چهارمین نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان که در بوستان گفت‌وگو در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: برای کمک به افزایش امنیت غذایی در کشور ایجاد زنجیره‌هایی که بتوانند اطلاعات خود را برای افزایش بهره‌وری و تولید محصول سالم‌تر در اختیار یکدیگر قرار دهند ضروری است که برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های ملی می‌تواند در این راستا بسیار مؤثر باشد.

وی به ضرورت توسعه و شکل‌گیری استفاده از خوراک دام، طیور و آبزیان صنعتی اشاره کرد و گفت: حاکمیت به دنبال سیاست‌گذاری‌هایی است که تولیدات این بخش به سمت صنعتی شدن حرکت کند تا در آینده مخاطرات بهداشتی ایجاد نشود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین از آغاز عملیات ردیابی از مزرعه تا سفره مردم خبر داد و گفت: این مهم در دستور کار ما قرار دارد و این مسئله با اتوماسیون و صنعتی شدن به دست می‌آید.

وی در توضیح بیشتر این موضوع اظهار داشت: پروانه بهداشتی و بهره‌برداری که به تولیدکنندگان داده می‌شود به این معنی است که مصرف‌کننده نهایی متوجه می‌شود محصولی که مصرف می‌کند از مزرعه تا چرخه مصرف تحت کنترل است. حتی محصولات تراریخته را نیز در تولیدات صنعتی به راحتی می‌توان رهگیری و کنترل کرد.

رفیعی‌پور همچنین با تأکید بر اینکه ۷۰ درصد هزینه‌های تولید فرآورده‌های خام دامی مربوط به خوراک دام است، تصریح کرد: با صنعتی شدن این بخش می‌توان ضریب تبدیل را بالا برد که در نتیجه هزینه‌های تولید فعالان بخش خصوصی کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان دامپزشکی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مقاومت آنتی بیوتیک‌ها به عنوان یک مشکل جهانی در حوزه دام و طیور اشاره کرد و گفت: در شکل غیرهدفمند تولید خوراک دام وطیور امکان ردیابی آنتی بیوتیک‌ها وجود ندارد و از طرفی ممکن است مقاومت آنتی بیوتیکی در بدن دام ایجاد شده و یا با باقی ماندن آنتی بیوتیک در محصولات مواجه باشیم که همه اینها درنهایت برای سلامت جامعه مخاطره‌آمیز است، اما استفاده از خوراک صنعتی می‌تواند در پایان دادن به بسیاری از این مشکلات مؤثر باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان