بازدید 1608

آسمان فردا شهاب باران می‌شود

کد خبر: ۸۲۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 11 August 2018

ابراهیمی سراجی با بیان اینکه شامگاه و بامداد روز‌های ۲۱ و ۲۲ مرداد ماه جاری آسمان میزبان بارش‌های شهابی است، گفت: توده اصلی این سنگ ریزه‌ها در ۲۲ مرداد اوج می‌گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی ابراهیمی سراجی فعال حوزه نجوم با بیان اینکه شامگاه و بامداد روزهای 21 و 22 مرداد ماه جاری آسمان میزبان بارش‌های شهابی است که در این شب‌ها به دلیل کم‌بودن درخشندگی ماه، رصدگران می‌توانند در مناطق به دور از آلودگی نوری شهرها این پدیده زیبای نجومی را نظاره گر باشند، اظهار کرد: بارش شهاب سنگ بارش شهابی است که به بارش برساوشی معروف است و از اثر یک دنباله‌داری به نام سوئیت تالت به وجود می ‌آید.

وی بیان کرد: این شهاب سنگ هر 133 یک بار دور زمین می‌گردد و باعث به وجود آمدن این شهاب‌های کوچک می‌شود که باقی مانده این سنگ ریزه‌ها بین 27 تیر تا 30 شهریور به زمین پرتاب می‌شود.

ابراهیمی‌سراجی 27 تیر تا 30 شهریور را اوج اصلی پرتاب این سنگ ریزه‌ها دانست و گفت: توده اصلی این سنگ ریزه‌ها در 22 مرداد اوج می‌گیرد که در بهترین حالت 100 شهاب سنگ به زمین پرتاب می‌شود.

وی ادامه داد: این اتفاق یک بازه 12 ساعته است که از ساعت 12و30 شب 21 آغاز و تا 12 صبح 22 مرداد ادامه دارد که تقریبا 2 الی 4 صبح بیشترین بارش را دارد.

ابراهیمی‌سراجی در پایان یادآور شد: اگر تمایل دارید این بارش را ببینید خارج از شهرهای بزرگ و پر جمعیت که آسمان شهر تاریک است می‌توان این بارش را دید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل