بازدید 3118

شغل‌های خدماتی جذابیت بیشتری دارند

یک کارشناس حوزه کار معتقد است به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های مورد نیاز در بخش‌های کشاورزی و صنعت بیشتر افراد به سمت بخش خدمات و شغل‌های خدماتی گرایش پیدا کردند.
کد خبر: ۸۲۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶ 10 August 2018

یک کارشناس حوزه کار معتقد است به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های مورد نیاز در بخش‌های کشاورزی و صنعت بیشتر افراد به سمت بخش خدمات و شغل‌های خدماتی گرایش پیدا کردند.

علی اکبر سیارمه، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره افزایش آمار ایجاد اشتغال در بخش خدمات اظهار کرد: معتقدم به دلیل آنکه بخش خدمات با رفاه و احتیاجات عامه مردم در ارتباط است میل و گرایش به این بخش نسبت به سایر بخش‌های دیگر اقتصاد بیشتر است و همین امر موجب شده تا فرصت‌های شغلی در بخش خدمات طی سال‌های اخیر افزایش یابد.

وی افزود: تمایل مردم به دریافت خدمات و کالا موجب شده علی‌رغم آنکه مشاغل خدماتی از پایداری زیادی برخوردار نیستند، جذابیت بیشتری داشته باشند.

سیارمه هزینه بالای اشتغال در بخش‌های صنعت و کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در بخش‌هایی که به طور مستقیم با تولید سروکار دارند به دلیل آنکه تسهیلات درنظر گرفته شده بسیار اندک است یا در جای دیگری هزینه می‌شود اقبال عمومی به این بخش‌ها پایین است. علاوه بر آن هزینه ایجاد شغل در بخش صنعت و کشاورزی بالاست. در حالی که در بخش خدمات افراد می‌توانند با هزینه پایین و بدون گرفتار شدن در فرایند مجوزها و مقررات دست و پا گیر یک شغل برای خود داشته باشند.

کارشناس حوزه کار در پایان اظهار کرد: علی‌رغم آنکه اشتغال در بخش‌های صنعت و کشاورزی هزینه بالایی می‌طلبد ولی مشاغل خدماتی در سال‌های گذشته به سرعت افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، آمارها نشان می‌دهد در سال‌های گذشته استقبال از مشاغل خدماتی بیشتر شده و سهم شاغلان بخش‌های کشاورزی و صنعت از کل اشتغال کشور روند نزولی را طی کرده است. برابر اعلام معاونت اشتغال وزارت کار بیش از ۷۰ درصد اشتغال در سال ۱۳۹۵ در بخش خدمات ایجاد شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر