بازدید 13505
لزوم بررسی اتهامات جلسه استیضاح ربیعی؛

قوه قضائیه از حیثیت دولت و مجلس دفاع کند/ نمی توان از اتهاماتی که وزیر و نمایندگان به هم زدند به راحتی گذشت

حالا دیگر ربیعی وزیر کار نیست و استیضاح کنندگان او هم به مقصود رسیده اند، ولی مسأله و موضوع مهم در این میان، این است که مردم چشم انتظار بررسی اتهامات روز گذشته در مجلس از سوی قوه قضائیه هستند؛ موضوعی که اگر مورد رسیدگی و پیگیری قرار نگیرد، قطعا منجر به خدشه وارد شدن به حیثیت مجلس و همچنین دامن زدن به ایجاد فضای بی اعتمادی عمومی خواهد شد.
کد خبر: ۸۲۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ 09 August 2018

روز گذشته، استیضاح «علی ربیعی» وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد و او نتوانست برای سومین بار در یک سال گذشته، رأی اعتماد نمایندگان را به خود جلب کند و بنابراین، از وزارت کار خداحافظی کرد. استیضاحی که البته با حواشی بسیاری همراه شد تا بار دیگر برخی کارشناسان آن را یک روز نامطلوب برای قوه مقننه و کشور بخوانند.

به گزارش «تابناک»؛ سرانجام روزی که ابتدا نمایندگان مجلس به دلیل اعتراض به روند استیضاح «علی ربیعی» خواستار به تعویق افتادن بررسی دوباره صلاحیت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شدند، با غیر علنی اعلام کردن جلسه و تنفس سی دقیقه ای، بار دیگر روند استیضاح پیگیری شد و به پس گرفتن رأی اعتماد مجلس از وزیر مربوطه انجامید. وزیر سابق تعاون کار و رفاه اجتماعی در نخستین جمله در دفاع از خود گفت: امروز دو بار و در جلسه علنی و غیر علنی استیضاح شدم؛ سی دقیقه ای که معلوم نشد چه اتفاقی در آن افتاد!

انگار قرار است همیشه در جریان استیضاح وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شاهد حواشی و موضوعات تأثر برانگیز باشیم؛ چه آن روزی که در دولت احمدی نژاد، وزیر او (عبدالرضا شیخ الاسلامی) استیضاح شد و حاشیه های این مسأله بر متن آن غلبه کرد، به نحوی که رؤسای دو قوه با یکدیگر درگیری کلامی پیدا کردند و مجلس در روزی که به عنوان یکشنبه سیاه از آن نام برده شد، جو متلاطم و نامطلوبی داشت و چه روز گذشته که در جریان سومین جلسه بررسی صلاحیت «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طول یک سال اخیر، جو آنقدر متشنج بود و اتهامات زیادی علیه افراد مطرح شد که بسیاری از آن به عنوان روزی که حیثیت مجلس و دولت مورد هجمه قرار گرفت، یاد می کنند. هرچند مجلس روز گذشته ربیعی را از تصدی سکان یک وزارتخانه کنار گذاشت، شرایط به نحوی پیش رفت که بسیار یاد همان یکشنبه سیاه افتادند.

البته با این تفاوت که بر خلاف احمدی نژاد، این بار حسن روحانی، رئیس جمهور برای دفاع از وزیر عضو کابینه اش در مجلس حاضر نشد و ترجیح داد که معاون اول رئیس جمهور در این جلسه حضور پیدا کند. البته کسی هم علیه رئیس مجلس در این جلسه ادعایی نکرد؛ هرچند یکی از نمایندگان به نائب رئیس اول مجلس به دلیل دفاع از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اتهاماتی وارد کرد که پزشکیان هم پاسخ او را داد.

به هر شکل، اصل استیضاح روز گذشته مجلس در سایه حواشی پررنگ و اتهامات بسیاری که بین حاضران رد و بدل شد، کمتر مورد توجه واقع شد؛ موضوعاتی که در نهایت به کنار رفتن یکی از وزیران دولت دوازدهم انجامید و البته این مسأله را یادآور شد که گویا چشم های زیادی به کرسی وزارت در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی دوخته شده است، چون نهادهای اقتصادی بیشماری در زیر مجموعه این وزارتخانه قرار گرفته اند.

بسیاری از کارشناسان، اعضای دولت و نمایندگان مجلس درگیر اتهاماتی شدند که روز گذشته و در جریان استیضاح «علی ربیعی» در خانه ملت مطرح شد و البته بسیاری از مردم هم که پیگیر این استیضاح بودند، مستقیم و از طریق رسانه ها در جریان این مسائل و موضوعات قرار گرفتند که هرچند برخی برای پیشبرد اهداف خودشان آن را مطرح کردند، قطعا چنین مسائلی به ایجاد فضای بی اعتمادی در جامعه خواهد انجامید.

حالا دیگر ربیعی وزیر کار نیست و استیضاح کنندگان او هم به مقصود رسیده اند، ولی مسأله و موضوع مهم در این میان، این است که مردم چشم انتظار بررسی اتهامات روز گذشته در مجلس از سوی قوه قضائیه هستند؛ موضوعی که اگر مورد رسیدگی و پیگیری قرار نگیرد، قطعا منجر به خدشه وارد شدن به حیثیت مجلس و همچنین دامن زدن به ایجاد فضای بی اعتمادی عمومی خواهد شد.

به واقع در اوضاع کنونی کشور، نمی توان از اتهاماتی که وزیر و نمایندگان به همدیگر زدند، به راحتی گذشت و حتما انتظار بسیاری از مردم این است که قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم وارد شود و در خصوص این اتهامات ضمن بررسی تمامی جوانب و زوایای مطرح، در صورت صحت مطالب با افراد خاطی برخورد کند و در صورت عدم صحت آن، با مطرح کنندگان این ادعاهای بی پشتوانه ـ که اعتماد عمومی را خدشه دار کرده اند ـ برخورد جدی کرده و نتیجه را به مردم اعلام کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان