بازدید 5771
جوابیه دانشگاه تهران به خبر «تابناک»

تنها دانشگاهی هستیم که حتی دانشجوی نوبت دوم را اعزام می‌کنیم

در پی درج خبری با عنوان «ضعف مالی دانشگاه تهران در اعزام دانشجو به خارج»، معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران جوابیه‌ای را برای «تابناک»، ارسال کرد که وفق قانون عیناً درج می‌شود.
کد خبر: ۸۲۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴ 31 July 2018
حتی از اعزام دانشجویان شبانه به خارج نیز حمایت مالی می کنیمدر پی درج خبری با عنوان «ضعف مالی دانشگاه تهران در اعزام دانشجو به خارج»، معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران جوابیه‌ای ارسال کرد که وفق قانون عیناً درج می‌شود.

به گزارش «تابناک»، متن این جوابیه که به امضای گودرز میرانی رسیده، به شرح زیر است:

سایت خبری تابناک گزارشی منتشر کرده است که برخی ادعا‌های مطرح در آن با واقعیت فاصله دارد و نیازمند توضیح است. بدین وسیله نکات زیر جهت تنویر افکار عمومی ارائه می‌گردد:

۱-در وهله نخست از خبرگزاری تابناک به عنوان یکی از خبرگزاری‌های معتبر و پرمخاطب کشور انتظار می‌رود در تهیه گزارش‌های که در انتقاد از سازمان مطرح می‌شود به مسئولان مربوطه در آن سازمان هم رجوع کرده و مسئله را جویا شود؛ اتفاقی که متاسفانه در مورد این گزارش رخ نداده و هیچ خبرنگاری جهت دریافت اطلاعات در این زمینه به معاونت بین الملل دانشگاه تهران که متولی اصلی اعزام دانشجو به فرصت مطالعاتی مراجعه نکرده است.

۲- دانشگاه تهران تنها دانشگاهی است که از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشجویان حتی نوبت دوم برای اعزام به فرصت‌های مطالعاتی و شرکت در کنفرانس‌های علمی حمایت مالی می‌کند. البته این حمایت با توجه به بودجه محدود دانشگاه و معاونت بین الملل برنامه‌ریزی و تعیین شده است اکنون نمی‌تواند جوابگوی همه مخارج دانشجویان اعزامی باشد، اما همچنان حمایتی است که از طرف دانشگاه در راستای پیشرفت علمی دانشجویان در سطح بین المللی به آن‌ها اعطا می‌گردد.

۳- در این گزارش آمده است که دانشگاه تهران تعهدات خود را به مرحله عمل نمی‌رساند. این در حالی است که دانشگاه تهران در ۴ سال گذشته از ۳۸۳ دانشجویی اعزام به کنفرانس و ۲۱۳ دانشجوی اعزامی به فرصت مطالعاتی حمایت نموده است. لازم به ذکر است که دانشجویان اعزام شده به کشور همسایه فرصت مطالعاتی ۵ ماهه داشتند که دانشگاه مبلغ سه ماه نخست را واریز نموده است و بلافاصله پس از تخصیص اعتبار، دو ماه باقیمانده را نیز به حساب این دانشجویان واریز خواهد کرد.

۴- دانشگاه تهران هیچگاه مبلغی کمتر از تعهدی که از پیش به دانشجویان اعلام کرده پرداخت نکرده است و معاونت بین الملل دانشگاه آماده است هرگونه کاستی مستند در این زمینه را بررسی نموده و در صورت صحت همه تعهدات قانونی خود عمل نماید.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل