بازدید 2644

روزنامه‌ها و موسسات دولتی خریدهای ویژه‌ای در مورد کاغذ انجام داده‌اند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه برخی روزنامه‌ها و موسسات دولتی خریدهای ویژه‌ای در مورد کاغذ انجام داده‌اند، افزود: در برخی محموله‌های کاغذ سود ۱۵ میلیارد تومانی کسب شده است.
کد خبر: ۸۱۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 25 July 2018

الیاس حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ ملت درباره التهاب بازار کاغذ و در توضیح دلایل کمبود کاغذ، گفت: برخی از شرکت‌ها ارز 4 هزار و 200 تومانی برای واردات کاغذ دریافت کرده‌اند اما قیمت کاغذهای موجود در بازار تناسبی با واردات کاغذ بر اساس 4 هزار 200 تومان ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: نام شرکت‌های متخلف مشخص است اما وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت صنعت و معدن پیگیری چندانی در حوزه واردات کاغذ انجام نمی‌دهند؛ در حال حاضر نشریات برای تهیه کاغذ موردنیاز با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند یا کاغذ در بازار موجود نیست یا قیمت آن بسیار افزایش پیدا کرده است.

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه کاغذ موردنیاز در کشور موجود است، ادامه داد: کاغذ به میزان نیاز بازار وارد شده اما آن را احتکار کرده‌اند نکته مهم این است که ردیابی کاغذهای وارداتی ممکن است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه وزارت فرهنگ مسئول ردیابی کاغذهای احتکار شده نیست اما باید گزارش‌های لازم در این زمینه را به وزارت اطلاعات، قوه قضاییه و نیروی انتظامی ارائه دهد؛ وزارت فرهنگ متولی روزنامه‌های مکتوب و غیرمکتوب است و باید پیگیری‌های این وزارتخانه از سایر نهادها بیشتر باشد.

مدیر مسئول روزنامه "اعتماد" با بیان اینکه وزارت فرهنگ باید با نامه‌نگاری‌های لازم پیگیر رفع بحران کاغذ باشد، عنوان کرد: مجلس در جلسات آینده مسائل به وجود آمده در بازار به ویژه در حوزه کاغذ را بررسی می‌کند.

حضرتی با بیان اینکه در کشور میزان تقاضا برای کاغذ تغییر نکرده است، اظهار کرد: برخی از روزنامه‌ها و موسسات دولتی خریدهای ویژه‌ای انجام داده‌اند که به نظر می‌رسد به پیگیری نیاز داد به طور مثال این موسسات کاغذ را تنی 680 دلار خریداری کرده‌اند اما 881 دلار فروخته‌اند و با این کار در هر محموله اختلاف قیمت 15 میلیارد تومانی به وجود آمده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است کاغذ موجود است اما احتکار سبب گران شدن قیمت آن شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان