بازدید 1713

آمریکا از نقش رژیم صهیونیستی در فراری دادن "کلاه سفیدها" تشکر کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر فراری دادن گروه موسوم به "کلاه سفیدها" از سوریه را ستود.
کد خبر: ۸۱۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 24 July 2018

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر فراری دادن گروه موسوم به "کلاه سفیدها" از سوریه را ستود.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن از انتقال بیش از ۴۰۰ عضو "دفاع مدنی سوریه" موسوم به کلاه سفیدها به همراه خانواده‌هایشان به اردن استقبال می‌کند.

وی افزود: آمریکا خوشحال است که در حال حاضر "این داوطلبان شجاع، که جان هزاران نفر را نجات دادند"، خارج از دایره آسیب قرار گرفته‌اند.

در این بیانیه آمده: آمریکا و شرکای بین‌المللی آن از سازمان ملل خواستند که نقش مرکزی را در این فرایند انسانی و حیاتی ایفا کند. سازمان ملل نیز به منظور پاسخگویی به درخواست آمریکا و دیگر شریکانش عملیات انتقال این افراد به همراه خانواده‌هایشان به اردن را انجام داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که کلاه سفیدها همیشه در معرض حمله نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه قرار داشتند به همین منظور به این افراد اجازه داده شد تا به طور موقت در اردن ساکن شوند تا کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان شرایط اسکان این افراد در کشور سوم را فراهم کند.

ناوئرت همچنین از اقدام رژیم صهیونیستی برای تسهیل خروج کلاه سفیدها از سوریه و حمایت اردن از این اقدام و همچنین پایبندی انگلیس، کانادا و آلمان بر دادن اقامت دائم به این افراد قدردانی کرد.

وی در ادامه ادعاهای خود از نظام سوریه و روسیه خواست تا به تعهداتشان برای پایان دادن به خشونت و حمایت از غیرنظامیان سوری عمل کنند.

این درحالی است که سازمان ملل اعلام کرده که تا زمان اسکان دائم کلاه سفیدها در انگلیس، کانادا و آلمان، از اسکان ۴۲۲ نفر از این افراد در اردن حمایت می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل