بازدید 11795
در چهارمین روز عرضه از سوی بانک مرکزی؛

بازار در حسرت سکه‌های بانک مرکزی/ سکه در چهار روز ۳۸۰ هزار تومان گران شد/ حباب سکه به ۷۰۰ هزار تومان رسید/ سکه آتی تحویل دی ماه در محدوده ۳,۷۰۰,۰۰۰ تومان

بازار سکه هفته را با ادامه روند افزایشی روز‌های اخیر آغاز کرد. مسیری که بر خلاف پیش بینی‌ها از کاهش قیمت با عرضه سکه‌های پیش فروش شده رقم خورده است. همانطور که در گزارش‌های قبلی اشاره شد، از روز سه شنبه هفته گذشته، تحویل سکه‌های پیش فروش شده با موعد تحویل سه ماهه در بانک‌های منتخب آغاز شد و انتظار می‌رفت که حداقل از فردای آن روز یعنی چهارشنبه شاهد عقب نشینی و ریزش قیمت‌ها در بازار سکه باشیم.
کد خبر: ۸۱۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶ 21 July 2018

بازار در حسرت سکه‌های بانک مرکزی/ سکه در چهار روز ۳۸۰ هزار تومان گران شد/ حباب سکه به ۷۰۰ هزار تومان رسید/ سکه آتی تحویل دی ماه در محدوده ۳,۷۰۰,۰۰۰ تومانبازار سکه هفته را با ادامه روند افزایشی روز‌های اخیر آغاز کرد. مسیری که بر خلاف پیش بینی‌ها از کاهش قیمت با عرضه سکه‌های پیش فروش شده رقم خورده است. همانطور که در گزارش‌های قبلی از بازار سکه و ارز در تابناک اقتصادی اشاره شد، از روز سه شنبه هفته گذشته (بیست و ششم تیرماه ۹۷) تحویل سکه‌های پیش فروش شده با موعد تحویل سه ماهه در بانک‌های منتخب آغاز شد و انتظار می‌رفت که حداقل از فردای آن روز یعنی چهارشنبه شاهد عقب نشینی و ریزش قیمت‌ها در بازار سکه باشیم.

ولی از همان روز سه شنبه خبر‌های رسیده حکایت از عدم ورود سکه‌ها به بازار داشت و طی سه روز عرضه، بازار در مقابل تقاضای سکه، چشم انتظار تزریق سکه بود و این عامل در کنار افزایش نرخ ارز به ویژه دلار آمریکا و همچنین دورنمای شروع تحریم‌های آمریکا علیه ایران، باعث شد تا سکه هر روز گران‌تر شود و امروز تا لحظه تنظیم این خبر، سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) حدود ۳۸۰ هزار تومان نسبت به پیش از شروع عرضه سکه‌های پیش فروش شده، گران‌تر شود.  

به گزارش «تابناک اقتصادی»، تا لحظه تنظیم این خبر، خبر‌ها حکایت از ادامه روند افزایشی نرخ انواع سکه در بازار آزاد تهران دارد. به طوریکه سکه تمام طرح قدیم (بهار آزادی) با افزایش ۱۴۵ هزار تومانی نسبت به پایان روز قبل، به قیمت ۲,۸۷۵,۰۰۰ تومان رسیده است که نشان از رشد ۵.۳۱ درصدی نسبت به روز قبل دارد.  

هر سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) در معاملات امروز، در حال حاضر، ۳,۱۲۱,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به نرخ پایانی روز پنج شنبه گذشته، ۱۲۸ هزار تومان گران‌تر شده است. این سکه در بیشترین نرخ امروز به رقم ۳ میلیون و ۱۲۶ هزار تومان رسید. در اینجا باید یادآور شد که سکه طرح جدید امروز برای اولین بار است که از مرز ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی عبور می‌کند، زیرا پیش از این در تاریخ ۱۱ تیرماه امسال به سطح ۳ میلیون و ۴۶ هزار تومان رسیده بود.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز با رشد ۸۰ هزار تومانی به رقم ۱,۴۸۰,۰۰۰ تومان رسید. هرچند بهای این سکه پیش از ظهر در منطقه صادقیه تهران، در تابلو‌ها به یک میلیون و ۵۰۰ تومان هم رسیده بود.

هر ربع سکه بهار آزادی در اولین روز هفته، ۷۴۵ هزار تومان ارزشگذاری شده است که نسبت به پایان هفته قبل، ۲۰ هزار تومان رشد داشته است. همچنین هر سکه یک گرمی در معاملات امروز با افزایش ۸ هزار و ۵۰۰ تومان به رقم ۴۲۳,۵۰۰ تومان رسید.

از نکات مهم در بازار امروز رسیدن بهای قرارداد آتی سکه طلا تحویل دی ماه ۱۳۹۷ به کانال ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود. به طوریکه، بیشترین نرخ در عدد ۳,۷۵۵,۵۰۰ تومان جای گرفت که می‌تواند دورنمایی از افزایش نرخ سکه در آینده و عاملی برای حمایت بیشتر از نرخ کنونی سکه باشد.

محمد کشتی‌آرای عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفته است: حباب ایجادشده روی سکه تا هفته گذشته کمتر از ۵۰۰ هزار تومان بود اما امروز نزدیک به ۷۰۰ هزار تومان شده است. وی با بیان اینکه بازار سکه حتی تا یک ساعت آینده نیز قابل پیش‌بینی نیست، گفت: پارامترهای تاثیرگذار بر بازار به اندازه‌ای زیاد شده است که حتی بازار را تحلیل هم نمی‌توان کرد، بنابراین هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست.

عبور پوند از مرز ۱۱ هزار تومان در اولین روز هفته

بازار آزاد ارز نیز روند افزایش هفته گذشته را ادامه داد و در معاملات روز شنبه، شاهد جهش نرخ دلار، یورو و پوند بود. به طوریکه بر اساس اطلاعات رسیده از بازار آزاد، نرخ دلار آمریکا با قیمت‌های متفاوتی معامله می‌شود و نرخ ثابتی نداشته است. ولی در حال حاضر در محدوده ۸۵۰۰ تا ۸۶۰۰ تومان قیمت گذاری شده است. اما نرخ یورو و پوند از ثبات بیشتری در بین معامله گران برخوردار بود. بر این اساس، هر یورو در بازار امروز، بیش از ۳۰۰ تومان افزایش داشته و به ۹۹۰۰ تا ۱۰۰۰۰ تومان رسیده است. هر پوند انگلیس نیز با افزایش بیش از ۳۰۰ تومان، از مرز ۱۱ تومان عبور کرده و در حال حاضر در محدوده ۱۱۱۰۰ تا ۱۱۲۰۰ تومان فروخته می‌شود. درهم امارات نیز با افزایش قیمت به رقم ۲۳۰۰ تومان رسیده است.

این در حالی است که در بانک مرکزی نیز نرخ ۳۰ ارز از جمله دلار، یورو و پوند نسبت به روز پنج شنبه افزایش داشته است.

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه سی ام تیرماه) با ۷۰ ریال افزایش نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته ۴۳ هزار و ۶۵۰ ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۳۳۰ ریال افزایش نسبت به روز پنج شنبه ۵۷ هزار و ۳۳۳ ریال و هر یورو نیز با ۴۰۹ ریال رشد در مدت مشابه ۵۱ هزار و ۱۹۹ ریال ارزش‌گذاری شد.

براین اساس، هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۹۸۸ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۹۲۸ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۳۳۹ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۸۶۸ ریال، روپیه هند ۶۳۶ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۸۸۶ ریال، دینار کویت ۱۴۴ هزار و ۱۰۹ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۳ هزار و ۹۶۰ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۱۷۶ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۵۶۲ ریال، ریال عمان ۱۱۳ هزار و ۵۲۴ ریال و دلار کانادا ۳۳ هزار و ۱۹۹ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۲۵۳ ریال، لیر ترکیه ۹هزار و ۱۰۴ ریال، روبل روسیه ۶۸۸ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۹۹۲ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۶۶۵ ریال، لیر سوریه ۸۵ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۳۹۵ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۶۴۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۶ هزار و ۹۰ ریال، دلار سنگاپور ۳۲ هزار و ۴۶ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۷۳۰ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۹ هزار و ۵۱۱ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۹ هزار و ۸۲ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۶۴۷ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۵۲ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۰هزار و ۹۳۹ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۷۴۸ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۷۴۴ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۶۰۱ ریال، افغانی افغانستان ۵۹۸ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱ هزار و ۸۸۰ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۶۷۷ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۳۴ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۳۷۱ ریال ارزش‌گذاری شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۳۱
خبرهای دهشتناک اقتصادی امیدواری را از بین برده.
خدا بخیر بگذرونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
همه از قیمت ارز مسافری و رانت ارزی ناشی از ان برای مسافران و وارد کننده ها در سه ماه اخیر صحبت می کنند که چند هزار میلیارد تومان شده ولی کسی از رانت ارزی چند صد هزار میلیارد تومانی چند سال اخیر از سال 1392 تا 1396 که با هنر وزیر سابق اقتصاد اقای طیب نیا و اقای نیلی و تیم اقتصادی دولت به جیب 5 درصد مرفه و برخوردار رفت صحبت نمی کند. وقتی با سیاست واقعا غیر اقتصادی و غیر علمی اقای طیب نیا و فقط برای نشان دادن ظاهری توفیق و کنترل تورم و تثبیت قیمت ارز برای دوران انتخابات نرخ سود موهوم بانکی را به 28 درصد رساند و در همان زمان ضمن منهدم کردن قدرت عملکرد بانکها قیمت ارز را به صورت دستوری و ساختگی تثبیت کرد و قیمت دلار برای 5 سال در حد 3600 تومان باقی ماند در حالیکه نقدینگی ریال در دست مردم برای جبران این سودهای موهوم به 4 تا 5 برابر رسید دهها هزار نفر بنام ژن برتر یا مدیر و معاون و... صدها هزار میلیارد تومان رانت را که به همه ملت ایران تعلق داشت دلار ارزان خریدند و به امریکا و اروپا و کانادا انتقال دادند و ما که اینور هستیم داریم می بینیم زندگی در حد شاهزاده ها و ژنهای برتر کشورهای نفت خیز عربی دارند. البته در زمان قبل از ان و زمان اقای احمدی نژاد هم دقیقا این سیاست تکرار شده بود و هنوز ملت و کارشناسان ما به دنبال پرتقال فروش می گردند.
داشت می امد پایین و چرا دولت دخالت کرد که دوباره برود بالا؟
نکند عمدی هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
دقیقا عمدیه
کدام حباب ، قیمت واقعی است مثل وضعیتی که برای ارز مسافرتی ایجاد شد و مثل فروش سکه ، اشتباهات تصمیم گیرندگان هزینه های زیادی به مردم تحمیل کرده و ثروتمندان را پولدارتر کرده است
با انواع اظهار نظرهای رنگارنگی که حضرات کردند،از تحویل ندادن سکه ها تا بستن مالیات عملا اثر این سکه ها رو بر باد دادن.
مسئولین از خواب بیدار شوید
تا حالا تحریمها شروع نشده
باز بگید امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
با شروع تحریمها سکه ۱۰ میلیون میشه
خواهشا خواهشا زود جام .. را سر بکشید
با مخالفت با امضای FATF یعنی تینکه کل مراودات با اروپا هم قطع می شود و تحریم کامل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
نه بابا راست گفتی چند سالته؟
من خودم 23 امروز تحویل گرفتم
چرا باید انها را بفروشم..
اگر میدونستم وضع این میشه بیشتر میخریدم
ان شاءالله اگر دولت محترم همت کند بزودی سکه به ته کانال سه میلیون تومانی خواهد رسید و تمام کسری بودجه تا دو سه دوره ریاست جمهوری بعدی رفع خواهد شد .
خدایا یعنی دارم خواب میبینم
الان این افزایش سکه باعث گرانی کلیه اقلام مصرفی شده
سکه ۳ میلیون و ۲۰۰ باورتون میشه؟
در حالیکه طلا در بازار جهانی افت قیمت داشته
چه بلایی داره سر کشور میاد ؟ مردم کجان ؟ مسئولین کجان؟
اصلا میدونن چه بلایی داره سر کشور میاد ؟ مگه یه سکه چیه که اینقدر باید ارزش داشته باشه؟
بیچاره شدیم رفت
خداوکیلی مملکتو بدن دست دلالا بهتر ادارش میکنن به کجا داریم میریم
با سلام
با مرور مبلحث مربوط به قیمت سکه در سایت تابناک بدرستی می توان دریافت که هیچ کارشناسی واقعی که توسط گروه مربوط به سکه باشد صورت نگرفته و گروه کارشناسان اقتصادی تابناک واقعا با دنیای واقعی کارشناسی اقتصادی فاصله زیاد دارند لطفا با تحلیل های غیر واقعی مردم را گمداه نکنید.
به کجا چنین شنابان؟!؟!
تمام نقشه این است که به بهانه تعادل بازار سکه،مجددا بانک مرکزی مجبور به پیش فروش سکه شود
حباب هفتصد هزاری رو با دلار هشت و ششصدی حساب کردین ؟
چکار می کنید؟
یورو ازده هزاروصدتومان هم عبورکزد ! مسوولان اقتصادی کلاهشان رابالاتربگذارند
به خداوندی خدا دارم هشدار می دهم اگر قضات دادگستری در این زمانه گرانی سکه هوای محکومین مهریه را نگیرند خیلی زودتر از آنکه فکر کنید تعداد جنایات ، گروگانگیری و دزدی چندین برابر رشد می کند و به مشکلات فعلی اضافه می کند.
ترا به خدا ناشکری نکید و قدر این ایام را داشته باشید چون تا ۶ ماه دیگر دلار ۱۵۰۰۰ تومن و سکه ۵ میلیون خواهد شد.
روحانی دلار 8500 تومن خدایی بی کفایتی باید بری دیگه.
قیمت رفته بالا. ورش میاد بده بیشتر بازار ملتهب میکنه
چرا صدای هیچکسی در نمیاااااد
چرا در این مملکت مانند فوتبال که مربی خارجی استخدام می کنیم از چند نفر اقتصاد دان وسیاستمدار خارجی استفاده نمی کنند تا شاید مدیران این مملکت کمی کار یاد بگیرند ومردم از این فلاکت نجات پیدا کنند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
احسنت شما که نتوانستید لااقل چند نفر کارشناس اقتصادی بیارید این مصیبت ها رو حل کنند فردا نگیید که خودمون داریم پس چرا کاری نمی کنند ؟؟؟؟؟؟
قبول شروط آمریکا مساویست با کاهش ۲۰ درصدی ارزش دلار به صورت آنی. سیف رو هم دست نمیخواد دست بزنید بزارید کارش رو بکنه بود و نبودش با کس دیگه فرقی نداره.
عزیز من وقتی میگیم فعلا به مسئله ارز مسافرتی دامن نزنید به همین دلیل هست.اتفاق امروز کاملا قابل پیش بینی بود.کسانی که میخواستن مسافرت برن و بهشون گفتن بهتون ارز مسافرتی نمیدیم امروز همشون هجوم بردن سمت بازار و نتیجه شد همین چیزی که دیدین
با دلار چهارده هزار تومانی حساب کردن . پارسال که پایتخت نشینان زرنگ در صف طولانی دلار می رفتند ما فقط نظاره گر بودیم و می گفتیم چقدر طمع مال دنیا دارند امسال فهمیدیم انها داشتند برای بقا تو تورم دست و پا می زدند و ما از همه بی خبر ان زیر غرق می شدیم خاک بر سر ما با این مسوواین انتصابی و انتخابیمان
عزیزان یک چراغ سبزهایی بین دو طرف ردو بدل شده ، امیدواریم یکی شون سریعا تماس بگیرند موفق باشد ولی زودتر اقدام کنید اوضاع خیلی خرابه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان