بازدید 3506
خجسته در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

لیست مفسدان بانکی باید ارائه شود

کد خبر: ۸۱۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 14 July 2018

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: اگر منظور وزیر اطلاعات مماشات در برخورد با مفسدان اقتصادی بوده است، وی صرفا نظر شخصی‌اش را بیان کرده است.

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به اظهارات اخیر وزیر اطلاعات مبنی بر اینکه نباید با مفسدان اقتصادی با تندی برخورد کرد و فرمایش رهبر معظم انقلاب که به وی هشدار داده‌اند که این بیانات به ضرر وزارت اطلاعات و اقتصاد ملی است، اظهار کرد: گاهی اوقات برخی تولیدکنندگان و کسانی که در تلاشند چرخ اقتصاد کشور بچرخد، به دلیل واردات بی‌رویه دچار بحران اقتصادی و ورشکستگی می‌شوند و معمولا نمی‌توانند به موقع بدهی خود را به بانک‌ها بازگردانند.

ضرورت تفکیک بین بدهکاران بانکی و مفسدان اقتصادی
وی با بیان اینکه ما باید بین بدهکاران بانکی با مفسدان اقتصادی تفکیک قائل شویم، ادامه داد: آمار و اطلاعات موثق داریم که برخی افراد مفسد اقتصادی هستند و بانک‌ها را غارت کرده‌اند که باید بین این چپاول‌گران بیت‌المال با بدهکاران بانکی تفاوتی باشد.

آقایان از بانک‌ها پول کلان بی تضمین می‌گیرند
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی نباید از مفسدان اقتصادی بگذریم، تصریح کرد: اسنادی در اختیار داریم مبنی بر اینکه برخی از این آقایان تعداد زیادی شرکت صوری ایجاد کرده‌اند و با فشار‌های سیاسی پول‌های کلان بدون تضمین از بانک‌ها گرفته و غارت کرده‌اند.

خجسته با بیان اینکه هشدار مقام معظم رهبری در این زمینه کاملا به جا بوده است، افزود: احتمالا منظور وزیر اطلاعات این بوده که به کسانی که در امر تولید تلاش می‌کنند، اما دچار مشکل در بازپرداخت بدهی‌شان می‌شود، کمک شود تا از این بحران خارج شوند.

قوه قضائیه باید با مفسدان اقتصادی برخورد کند
وی گفت: از سوی دیگر حکم شرع و قانون ما این است که قوه قضائیه باید با مفسدان اقتصادی برخورد جدی کند و اگر منظور وزیر اطلاعات مماشات با مفسدان اقتصادی بوده، وی صرفا نظر شخصی خودش را بیان کرده است و حکم نظام مقدس ما این است که نباید با مفسدان اقتصادی مدارا کنیم و آنان مستحق اشد مجازات هستند.

لیست مفسدان بانکی ارائه شود
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به اینکه طی نامه‌ای از وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی درخواست کرده‌ایم که لیست مفسدان بانکی را به ما ارائه دهند، خاطرنشان کرد: مردم باید به صورت شفاف بدانند که این افراد چه مبالغ کلان و هنگفتی از بیت‌المال برده‌اند و قطعا نباید با آنان مدارا کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس