بازدید 11440
گزارش بازار سکه و ارز؛

آرامش بازار آزاد ارز در ایستگاه پایان هفته با کاهش حجم معاملات دلالان/ نوسان سکه تمام در مرز ۲,۷۰۰,۰۰۰ تومانی

با بازگشایی بازار ثانویه ارز، این پیام به بازار غیر رسمی فرستاده شده که از این پس تقاضایی که ممکن بود برای تهیه ارز مورد نیاز خود وارد بازار آزاد شود، در بازار دوم ارز پاسخ داده خواهد شد. به این ترتیب، تنها تقاضایی که در روزهای آتی می‌تواند دلار را در بازار آزاد با افزایش قیمت مواجه کند، تقاضایی احتیاطی و مسافرتی و روانی خواهد بود؛ در این میان، قیمت کشف شده در بازار دوم می‌تواند سیگنالی به قیمت‌های بازار آزاد بدهد که در پایان منجر به نزدیکی این دو نرخ به یکدیگر شود.
کد خبر: ۸۱۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷ 12 July 2018

آرامش بازار آزاد ارز در ایستگاه پایان هفته با کاهش حجم معاملات دلالان/ نوسان سکه تمام در مرز ۲,۷۰۰,۰۰۰ تومانیبازار سکه و ارز در آخرین روز هفته، با ثبات نسبی همراه شده و هم اکنون با سیگنال کاهشی که در روز‌های اخیر پس از بازگشایی بازار دوم ارز به وجود آمده، نرخ انواع ارز و به دنبال آن قیمت انواع سکه، با نوسان اندک و حتی افت قیمت مواجه شده است، به گونه ای که سکه تمام که در هفته نخست تیرماه از مرز ۳ میلیون تومان نیز عبور کرده بود، امروز پایین‌تر از ۲ میلیون و ۷۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ بازار آزاد ارز و سکه در معاملات امروز پنجشنبه 21 تیرماه ۹۷، نسبت به روز گذشته، با رشد اندک نرخ سکه و افت اندک در بازار آزاد ارز مواجه شده است. به طوری که بر پایه مشاهدات میدانی خبرنگار تابناک اقتصادی، تا لحظه تنظیم این خبر، بهای سکه تمام طرح قدیم با رشد ۱۰ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز چهارشنبه، به قیمت ۲,۵۷۰,۰۰۰ تومان رسیده است.  این سکه در هفتم تیرماه، به رکورد تاریخی ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان نیز رسیده بود. همچنین هر سکه تمام طرح جدید در بازار پایان هفته، ۲,۶۸۷,۰۰۰  تومان ارزشگذاری شده که نسبت به نرخ پایانی روز قبل، ۲۷ هزار تومان گران شده است. این سکه در بیشترین قیمت امروز به رقم ۲ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان رسیده است. همچنین بهای سکه تمام طرح جدید در یازدهم تیرماه به رقم تاریخی ۳ میلیون و ۴۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده بود.

نیم سکه بهار آزادی در معاملات امروز، بدون تغییر خاصی در سطح ۱,۳۱۵,۰۰۰ تومان فروخته شده است. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی نیز ۵ هزار تومان افت داشته و به رقم ۶۷۵ هزار تومان معامله شده است. هر سکه یک گرمی نیز در بازار پایان هفته، ۴۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده که نسبت به روز قبل، ۵ هزار تومان رشد داشته است.

آرامش بازار آزاد ارز...

بازار آزاد ارز در آخرین روز فعالیت در هفته جاری، با ثبات نسبی همراه شده است. بازاری که روز گذشته شاهد کاهش قیمت معنادار بیشتر ارز‌های پرطرفدار بود. بر اساس این گزارش، در معاملات امروز با توجه به کاهش حجم معاملات در بین فعالان بازار، شاهد نوسان اندک دلار آمریکا در محدوده ۷۷۰۰ تومان بودیم. این در حالی است که در روز‌های ابتدایی تیرماه امسال، دلار آمریکا به نرخ ۹۰۰۰ تومان نیز رسیده بود. همچنین هر یورو در بازار امروز، با افت اندک ۴۹ تومان نسبت به نرخ پایانی روز قبل، به قیمت ۹۰۲۶  تومان رسید. هر پوند انگلیس نیز ۱۰۲۲۵ تومان قیمت گذاری شده که نشان از کاهش ۲۳ تومانی نسبت به قمیت پایانی روز چهارشنبه دارد. یورو و پوند در روز‌های ابتدایی تیرماه، به ترتیب از مرز ۱۰ و ۱۱ تومان عبور کرده بودند. همچنین هر درهم امارات با رشد اندک ۲ تومان به رقم ۲۱۱۰ تومان رسید.  بهای درهم به دلیل برابری ثبات دلار به درهم در عدد۶۷/ ۳، برای فعالان بازار، اهمیت بالایی دارد، زیرا با توجه به آن، ارزش دلار به ریال را می‌توان تخمین زد. 

در شرایط فعلی با بازگشایی بازار ثانویه ارز، این پیام به بازار غیر رسمی و آزاد فرستاده شده است که، از این پس تقاضایی که ممکن بود برای تهیه ارز مورد نیاز خود وارد بازار آزاد شود، در بازار دوم ارز پاسخ داده خواهد شد. به این ترتیب، تنها تقاضایی که در روزهای آتی می‌تواند دلار را در بازار آزاد با افزایش قیمتمواجه کند، تقاضایی احتیاطی و مسافرتی و روانی خواهد بود؛ در این میان، قیمت کشف شده در بازار دوم می‌تواند سیگنالی به قیمت‌های بازار آزاد بدهد که در نهایت منجر به نزدیکی این دو نرخ به یکدیگر شود.

رشد نرخ دلار و کاهش قیمت پوند و یورو در بانک مرکزی

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (پنجشنبه بیست و یکم تیرماه) با ۹۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۴۳ هزار و ۱۹۰ ریال قیمت خورد.

آرامش بازار آزاد ارز در ایستگاه پایان هفته با کاهش حجم معاملات دلالان/ نوسان سکه تمام در مرز ۲,۷۰۰,۰۰۰ تومانی

همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۱۵۵ ریال کاهش نسبت به روز چهارشنبه ۵۶ هزار و ۹۹۹ ریال و هر یورو نیز با ۱۲۲ ریال اُفت در مدت مشابه ۵۰ هزار و ۴۲۳ ریال ارزش‌گذاری شد.

بنابراین، هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۳۷۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۸۹۹ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۳۲۸ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۷۶۵ ریال، روپیه هند ۶۲۹ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۷۶۱ ریال، دینار کویت ۱۴۲ هزار و ۵۹۱ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۵ هزار و ۴۹۰ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۴۶۶ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۵۰۳ ریال، ریال عمان ۱۱۲ هزار و ۳۲۹ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۷۰۲ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۱۹۰ ریال، لیر ترکیه ۸هزار و ۸۱۳ ریال، روبل روسیه ۶۹۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۸۶۶ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۶۲۸ ریال، لیر سوریه ۸۴ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۸۵۰ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۵۱۸ ریال، دینار بحرین ۱۱۴ هزار و ۸۶۷ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۶۷۹ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۷۱۱ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۹ هزار و ۱۱۶ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۹۵۷ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۵۴۰ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۵۰ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۹هزار و ۷۱۱ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۶۸۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۳۱۷ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۵۲۱ ریال، افغانی افغانستان ۵۹۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱ هزار و ۷۷۲ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۳۹۲ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۵۸۵ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۳۲۵ ریال ارزش‌گذاری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۱
عجله نکنیدبزودی سکه روتوی ۳ و۵۰۰میبینید
دلار رسمی داره باشیبی آروم گرون میشه. این فقط نشاندهنده یک چیز هست. عدم کنترل نرخ ارز. حالا بیاید بازار ثانویه و ثالث و ... درست کنید. سکه باید برگرده به 1و200 قبل عید. واقعاً اقتصاد پنچری داریم
آرامش؟!!!
با روند رو به رشد قیمت ارز دولتی و 440 تومان صعود ناگهانی اولیه، اینطور به نظر میرسد که بانک مرکزی بدنبال تکنرخی کردن نرخ ارز میباشد. اما اینبار هدف تطبیق نرخ دولتی با نرخ بازار آزاد است. باید منتظر رسیدن این دو نرخ در یک نقطه مثلا 6600 تومان و تثبیت آن برای مدتی بود.
مثلا چه اتفاق مثبت اقتصادی افتاده که موجب ارزانی بشه؟! اختلاس گرها در حال ریکاوری هستند تا دوباره به جیب ملت حمله کنند! لذا امیدی به آرامش بازاز ارز حتی روی دلار ۷ یا ۸ هزار تومان هم نیست متاسفانه!!
پس‌تقاضای ۳۰‌میلیارد دلاری برای قاچاقچی چطور؟ اصل کار تمومه نه تقاضا برای مسافرت
اونهایی که می گویند چرا ما در جنگ اقتصادی هستیم
جنگ تمدنها را چه کسی مطرح کرد؟!
چرا کشورهای عراق، افغانستان، لیبی، سومالی،پاکستان،سوریه و.... به این وضع افتادن؟!
اونها کجای صحنه جهانی بودن؟!
البته ناکارمدی مسئولان داخلی هم بی ربط به اونها یعنی غرب نیست.
خود ما به مسئولان نا کارمدتر رأی دادیم و الان طلبکار همه هستیم
تو را خدا به مسئولین قضایی بگید فکری برای محکومان مهریه ، کنند اوضاع روز به روز سختر میشه
نیمه ابان دلاربالای ده هزارتومان خواهدبود
خدایا چرا مردم ایران انقد زجر میدی با این مسئولین بی کفایت مسئولین محترم دلار ۷ تومن تحویل گرفتیدالان کردید ۸۰۰۰ تومن والله خجالت داره من نمیدونم زمان احمدی نژاد چی شد که وضع خراب شد الانم خرابتر مردم چطور تحمل کنند بخدا ۹۰ درصد مردم از وضع فعلی ناراضی هستن تورو خدا کاری کنید
تقسیر خودمون هست که به این آدم های بی کفایت رای دادیم ، مجلس کجاست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل