بازدید 3258

كلاهبرداری ۵‌ میلیاردی از شهروندان

کد خبر: ۸۱۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 12 July 2018

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از دستگیری عامل كلاهبرداری 5‌میلیاردی از شهروندان این استان و دیگر استان‌های كشور كه 400 سكه تقلبی هم فروخته بود، خبر داد.

به گزارش آرمان، سردار قادر كریمی گفت: در پی كسب اطلاعاتی مبنی بر كلاهبرداری‌های شیادانه یك رمال در شهرستان «بجستان» كه ادعا می‌كرد با اجنه سر و سری دارد با توجه به حساسیت موضوع دستورات لازم برای بررسی پرونده صادر شد.وی افزود: تیم‌های پلیس آگاهی شهرستان، تحقیقات خود را آغاز و با بررسی‌های اولیه مشخص شد که این رمال با سوءاستفاده از سادگی شهروندان و اعتقادات مذهبی مردم،‌میلیون‌ها تومان كلاهبرداری كرده است.

سردار كریمی گفت: پلیس پس از هماهنگی با مقام قضائی، مخفیگاه متهم را در یكی از روستاهای شهرستان مورد بازرسی قرار داد و 16 برگ چك سفید امضاء، 9 برگ سفته، 12 برگ سند دست‌نویس و قولنامه‌های عادی و 2 برگ سند رسمی و دیگر مدارك را كشف كرد.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی بیان داشت: متهم 60‌ساله در تحقیقات اولیه به كلاهبرداری از 9 شاكی پرونده اعتراف كرد و بررسی‌های پلیسی با توجه به این شاكیان حاكی از آن بود كه مبلغ كلاهبرداری شده تاكنون 5‌میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان كرد: طی تحقیقات انجام شده از متهم كه به گفته شاكیان پرونده، ادعای ارتباط با اجنه داشته برای كشف دیگر جرایم وی در حالی ادامه دارد كه پلیس 8 دفترچه سررسید حاوی اطلاعات در خصوص ثبت سفارشات و نام و نشان مراجعان ساده لوح كشف كرده است.

سردار كریمی در این خصوص گفت: یكی از شاكیان پرونده كه چندی قبل با این فرد آشنا شده در پیگیری شكایت خود گفت: این فرد ادعا می‌كرد که اجنه 400 سكه زیر خاكی عتیقه برایش آورده‌اند و با این تطمیع كه ارزش سكه‌ها خیلی زیاد است او را اغفال و سكه‌های زیرخاكی را با دریافت مبلغ 300‌میلیون تومان به او فروخته است.

شاكی پرونده اظهارکرد: متهم اصرار داشته كه این سكه‌ها را باید در مكانی زیر زمین دفن كند تا پس از گذشت مدتی خودش مشتری برایشان بفرستد و سود چند برابری نصیب او كند.

وی ادامه داد: شاكی پرونده با اطلاع از دستگیری متهم بلافاصله دست به كار می‌شود و سكه‌ها را از زیر خاك خارج می‌كند اما متوجه زنگ‌زدگی و تقلبی‌بودن سكه‌ها می‌شود.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با ابراز تاسف از وقوع چنین‌‌ آسیب‌هایی كه ناشی از سهل‌انگاری وساده‌لوحی شهروندان است و فرصت را برای افراد سود جو فراهم می‌كند تا به‌راحتی به خواسته‌های پلید خود دست یابند، گفت: پلیس بارها به شهروندان هشدار داده كه هوشیار باشند و فریب افراد رمال كه با ادعاهای پوچ وانمود می‌كنند قادر به حل مشكلات، اختلافات و گره‌های زندگی دیگران هستند را نخورند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار