بازدید 6035

کاهش قیمت نفت با احتمال تسهیل تحریم های نفتی ایران

در روز چهارشنبه، قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته کاهش یافت و شاخص برنت بیش از ۲ دلار افت کاهش قیمت داشت. دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری احتمال تسهیل تحریم های نفتی ایران، تهدید دوباره ترامپ به افزایش بیشتر تعرفه بر روی کالاهای وارداتی از چین، و بازگشایی یکی از پایانه های کلیدی لیبی عنوان شده است.
کد خبر: ۸۱۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ 11 July 2018

کاهش قیمت نفت با احتمال تسهیل تحریم های نفتی ایراندر روز چهارشنبه، قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته کاهش یافت و شاخص برنت بیش از ۲ دلار افت کاهش قیمت داشت. دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری احتمال تسهیل تحریم های نفتی ایران، تهدید دوباره ترامپ به افزایش بیشتر تعرفه بر روی کالاهای وارداتی از چین، و بازگشایی یکی از پایانه های کلیدی لیبی عنوان شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته ۱.۶۶ دلار کاهش یافت و ۷۷.۲۰ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهش ۶۵ سنتی، بشکه ای ۷۳.۴۶ دلار صورت گرفت.

با بالاگرفتن تنش اقتصادی میان اقتصادهای بزرگ دنیا، و احتمال وضع تعرفه های جدید آمریکا بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی، بازار های سهام کالا افت داشته اند.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در CMC Markets، گفت: "نگرانی های تجاری امروز افزایش یافته ... اگر این تعرفه ها معرفی شود، تاثیری بر رشد و تقاضای جهانی خواهد داشت."

از عوامل دیگر سقوط قیمت نفت، خبرهای منتشر شده درباره ی از سرگیری فعالیت چهار بندر نفتی در لیبی می باشد. در این رابطه گفته شده که تولید و صادرات از این پایانه ها “در چند ساعت آینده به سطح عادی باز می گردد.”

در بیانیه رئیس شرکت ملی نفت لیبی که در روز دوشنبه منتشر گردید آمده بود که تولید ملی نفت این کشور به دلیل مشکلاتی که برای انتقال آن از بنادر نفتی پیش آمده، ۵۲۷ هزار بشکه در روز نسبت به تولید روزانه ۱.۲۸ میلیون بشکه ای که در ماه فوریه داشتند، کاهش یافته بود.

در این میان خبر هایی از احتمال بررسی اعطای برخی معافیت ها از سوی آمریکا به کشورهای واردکننده نفت ایران در شرایط تحریمی، موجب شده است که کمی از نگرانی ها برای کاهش عرضه کاهش یابد.

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرد واشنگتن در حالی بررسی درخواست های برخی از کشورها برای معافیت از تحریم هایی است که قرار است از ماه نوامبر برای جلوگیری از صادرات نفت ایران اعمال شود.

واشنگتن قبلا گفته بود که کشورها باید تمام واردات نفت خود از ایران را از ۴ نوامبر متوقف کنند یا بدون هیچ گونه استثنایی با اقدامات مالی ایالات متحده رو به رو شوند.

آمریکا گفته است که قصد دارد تولید نفت ایران، به عنوان پنجمین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان را تا ماه نوامبر به صفر برساند. این امر سایر تولیدکنندگان نظیر عربستان را موظف می کند که تولید نفت خود را افزایش دهند.

منابع خبری اوپک گفته اند که عربستان سعودی به عنوان بزرگترین تولیدکننده سازمان کشور های صادر کننده نفت، به این سازمان گزارش داده که تولیدش در ماه گذشته روازنه ۵۰۰ هزار بشکه نفت افزایش داشته است. این افزایش تولید می تواند نشانه ای از پاسخ ریاض به درخواست های مکرر آمریکا برای جبران کاهش تولید ها و پایین آوردن قیمت نفت باشد.

اما عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان نفت ظرفیت محدودی برای افزایش تولید خود دارند و افزایش تولید آنها نمی تواند به طور کامل پاسخگوی افزایش تقاضای رو به رشد جهانی باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار