بازدید 1243

ترامپ خواهان بازنگری استراتژی آمریکا در مورد افغانستان شد

رئیس جمهوری آمریکا استراتژی واشنگتن در قبال افغانستان را مایوس کننده خواند و خواهان بازنگری آن شد.
کد خبر: ۸۱۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 11 July 2018

رئیس جمهوری آمریکا استراتژی واشنگتن در قبال افغانستان را مایوس کننده خواند و خواهان بازنگری آن شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پس از گذشت یک سال از استراتژی جدید این کشور در مورد افغانستان اعلام کرد که استراتژی جنگ در افغانستان، مایوس کننده است و باید بازنگری شود.

این مطلب را چندین مقام ارشد آمریکایی بدون ذکر هویت خود به رویترز گفته اند. آنها تاکید کرده‌اند که در کاخ سفید تصمیم بر آن‌ است تا دونالدترامپ، در ماه‌های آینده در مورد استراتژی جنگ در افغانستان بازنگری کند.

همچنین رویترز به نقل از چندین مقام دولت آمریکا نوشته است که کاخ سفید تاکنون به صورت رسمی فرمان بازنگری این استراتژی را صادر نکرده است، بلکه آنها قصد دارند تا ارزیابی کلی از موثر بودن آن داشته باشند.

لازم به ذکر است که رئیس جمهوری آمریکا در ماه اگوست ۲۰۱۷، استراتژی جدید خود را درباره‌ جنگ افغانستان اعلام کرده بود که مورد حمایت دولت افغانستان و جامعه‌ جهانی قرار گرفت.

بر اساس استراتژی جدید آمریکا در قبال افغانستان، آمریکا تعهد کرده بود که مشاوران نظامی جدیدی به این کشور اعزام شود و نیروهای ویژه آمریکایی برای حمایت هوایی از نیروهای امنیتی افغانستان، افزایش یابند و کمک‌های نظامی- تسلیحاتی آمریکا برای نیروهای امنیتی افغانستان نیز همچنان ادامه یابد.

ترامپ با انتقاد از استراتژی دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده در قبال افغانستان و تصمیم خروج نیروهای آمریکایی بر اساس استراتژی جدید خود تصمیم گرفت تا نیروهای آمریکایی بدون تعیین بازه زمانی معین در افغانستان باقی بمانند.

در ابتدا دونالد ترامپ، مخالف ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان بود و حضور آمریکا در خاورمیانه را نیز یک جنگ شکست خورده خوانده بود و ۸.۶ تریلیون دلار مصارف نظامی آمریکا را بیهوده دانسته بود اما مشاورانش توانستند وی را قانع کنند تا نیروهای آمریکایی در افغانستان باقی بمانند.

هرچند دولت افغانستان کارآمدی استراتژی جدید آمریکا در قبال جنگ افغانستان را می ستاید و اعلام می کند که توانمندی‌های نیروهای امنیتی افغانستان بهبود یافته است اما آمریکا در این مورد مطمئن نیست و قصد دارد این استراتژی جنگی را بازنگری کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر