بازدید 16189
همکاری با پژوهشکده‌های وزارت علوم؛

راهکاری که وزیر اسبق برای حل مشکل یک استاد خانه نشین صادر کرد!

چند سالی است، گمانه‌های ضد و نقیضی در مورد چرایی قطع همکاری دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی با یکی از اساتید گروه فیزیک این دانشگاه مطرح می‌شود و این استاد علت مشکل پیش آمده را صدای نازک خود عنوان می‌کند؛ دلیلی که هر چند غیر منطقی است، دانشگاه پاسخ روشنی برای رد آن به افکار عمومی و رسانه‌ها ارائه نمی‌کند.
کد خبر: ۸۱۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵ 10 July 2018
راهکاری که وزیر اسبق برای حل مشکل یک استاد خانه نشین صادر کرد!چند سالی است، گمانه‌های ضد و نقیضی در مورد چرایی قطع همکاری دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی با یکی از اساتید گروه فیزیک این دانشگاه مطرح می‌شود و این استاد علت مشکل پیش آمده را صدای نازک خود عنوان می‌کند؛ دلیلی که هر چند غیر منطقی است، دانشگاه پاسخ روشنی برای رد آن به افکار عمومی و رسانه‌ها ارائه نمی‌کند.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر قاسم اکسیری فرد، یکی از دانش آموختگان دکترای دانشگاه صنعتی شریف و رتبه ۲ آزمون کارشناسی ارشد، پس از یک مدت کوتاه همکاری با دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان عضو هیأت علمی از ادامه همکاری منع شد؛ استادی که معتقد است دانشگاه به دلیل صدای نازکی که دارد، قرارداد پیمانی او را برای سال دوم تمدید نکرد.

پس از اعلام قطع همکاری دانشگاه با دکتر اکسیری فرد و کشیده شدن این موضوع به رسانه ها، جنجال فراوانی در این باره پیش آمد و بسیاری از افراد صاحب نفوذ تلاش کردند با پا در میانی، نظر دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی را برای بازگشت این استاد به دانشگاه جلب نمایند؛ تلاش‌هایی که در سه سال گذشته به ثمر ننشست.

استادی که از آن سخن به میان است و در شرایط کنونی پس از یک دوره مسافرکشی برای کسب درآمد اکنون خانه نشین شده است، در این باره به «تابناک»، گفت: پس از یک دوره روی آوری به مسافرکشی به دلیل ناتوانی در تحمل این شغل و عدم تناسب روحیاتم با آن از ادامه کار به عنوان مسافرکش منصرف شدم و در حال حاضر هیچ منبع درآمد مشخصی ندارم.

این استاد که در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ رأی قطعی عدم همکاری دانشگاه با خودش را بنا بر نظر شورای بررسی صلاحیت عمومی اساتید دریافت کرد، در طول سه سال و نیم گذشته تلاش‌های فراوانی برای حل مشکل خود از مسیر‌های قانونی، اداری و رسانه‌ای صورت داد که البته هیچ یک تا کنون به نتیجه مشخصی نرسیده است.

این را می‌توان از گفته‌های خودش مطلع شد که در این باره به خبرنگار ما گفت: پس از اطلاع از رأی صادره و قطع همکاری با خودم بنا بر دلایلی جز صلاحیت علمی و تخصصی، از مسیر‌های اداری و قانونی تلاش کردم تا رأی صادره را لغو کنم، اما هیچ یک از تلاش هایم تا کنون موفقیت آمیز نبوده است.

دکتر اکسیری فرد که اکنون و به واسطه درگیری رسانه‌ای و حقوقی با مسئولان ارشد دانشگاه خواجه نصیر کارش به شدت گره خورده و مشکلات فراوانی در مسیر زندگی اش به وجود آمده است در مورد شرایط سختی که در آن قرار دارد گفت: شرایط به گونه‌ای است که دیگر امکان شرکت در فراخوان‌های جذب نیز برای من وجود ندارد. نه اینکه نتوانم شرکت کنم، منظورم این است که به دلیل مشکلات پیش آمده با دانشگاه خواجه نصیر دیگر هیچ دانشگاهی حاضر نیست، حتی پرونده جذب بنده را باز کرده و با دیگر شرکت کنندگان جذب مقایسه کند.

او که به صورت جدی معتقد است دانشگاه خواجه نصیر در حقش ظلم کرده و در اخراجش دلیل مشخص و محکمه پذیری بر اساس اساسنامه و آیین نامه هیأت عالی جذب مطرح نمی‌کند، همچنین در این باره با وزارت علوم نیز رایزنی‌های فراوانی، اما بی نتیجه‌ای را ترتیب داده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که دکتر فرهادی، وزیر وقت علوم پس از روئت اسناد و مکاتبات فی ما بین وی و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی دستور به جذب او در پژوهشگاه‌های مرتبط با وزارت علوم را صادر می‌کند، اما این دستور بنا به هر دلیلی به وی ابلاغ نمی‌شود.

دکتر اکسیری فرد که اکنون به واسطه قطع پر حاشیه همکاری با دانشگاه خواجه نصیر دچار مشکلات شدیدی شده و عملاً امکان همکاری با دانشگاه‌های دیگر و شانس موفقیت در جذب‌های جدید را از دست داده در رابطه با نظر وزیر وقت برای حل مشکلش به «تابناک»، گفت: من مشکلی برای همکاری با پژوهشگاه‌های وزارت علوم ندارم و از این رأی استقبال می‌کنم، اما این موضوع هیچ گاه از سوی مقامات وزارت علوم یا دانشگاه خواجه نصیر به بنده ابلاغ نشده است. اگر چنین تصمیمی گرفته شود علی رغم اینکه حقم را فراتر از این مسأله می‌دانم، آن را می‌پذیرم.

بنابراین و با توجه به مشکلات فراوانی که درگیری حقوقی و قضایی بین دکتر اکسیری فرد و دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی برای این استاد خانه نشین پیش آورده است، شاید بهترین راه حل در کوتاه مدت، ورود موثر وزارتخانه و جذب این استاد در صورت تأیید صلاحیت علمی در پژوهشگاه‌های مرتبط باشد؛ اتفاقی که می‌تواند در صورت عملیاتی شدن، حاشیه‌های پیش آمده در این باره و نیز اجازه بهره برداری‌های رسانه‌های بیگانه را از این مسأله از بین ببرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل