بازدید 10561
صعود «برزیل اروپا» با ستاره های تکنیکی اش به نیمه نهایی جام بیست ویکم؛

برزیل۱ ـ بلژیک۲/ طلایی ها در جهنم شیاطین سوختند/برزیل از جام جهانی حذف شد

تیم خوش تکنیک و دونده بلژیک که به برزیل اروپا معروف شده، با نمایشی زیبا و چشم نواز موفق شد، برزیل پرستاره با نیمار، کوتینیو، مارسلو و دیگر نام هایش را مغلوب کرده و با حذف مدعی شماره یک قهرمانی، حریف فرانسه در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ شود. بلژیک با بازی برتر در نیمه نخست دو گل زد و در نیمه دوم نیز با دفاع و ضدحمله و البته درخشش کورتوا درون دروازه مقابل ضربات پرشمار نیمار ایستاد تا حسرت برزیلی ها، بیست ساله شود.
کد خبر: ۸۱۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵ 06 July 2018

تیم ملی برزیل دیدار تماشایی و حساس مرحله یکچهارم نهایی جام جهانی را به تیم پرقدرت بلژیک باخت و حذف شد. بلژیک بدون لیگ داخلی قدرتمند و با ستاره هایی که اغلب مهاجر یا دورگه هستند، حالا سودای قهرمانی در سر پرورانده و با لژیونرهایش در باشگاه های بزرگ اروپا، برای غول ها خط ونشان می کشد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ بازی سراسر تهاجمی طلایی پوشان برزیل مقابل سرخپوشان بلژیک در ۴۵دقیقه اول، اغلب روی دروازه دو تیم جریان داشت و بازیکنان هر دو تیم، بازی تکنیکی و سریعی را به نمایش گذاشتند که هم تیمی های آزارد و دی بروین با تاکتیک موثر سرمربی شان، دو بار نیمار و یارانش را مغلوب کردند تا نتیجه ای عجیب رقم بخورد.

برزیل با هدایت تیته در 15 بازی اخیرش هیچ شکستی نداشت و امیدوار بود با حفظ این روند به ششمین قهرمانی در جام جهانی برسد، ولی آنها امشب اسیر بازی حساب شده بلژیک شدند و با نتیجه 2 بر یک شکست خوردند تا نتوانند شکست‌ناپذیری متوالی‌شان را ادامه دهند و از سوی دیگر، برای چهارمین دوره متوالی جام جهانی مقابل یک تیم اروپایی بازنده شوند و از دور رقابت‌ها کنار بروند.

برزیل که بعد از تساوی مقابل سوییس با کسب هفت امتیاز و صدرنشینی در گروه E راهی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2018 شد که در این مسابقه هم توانست با نتیجه 2 بر صفر مکزیک را شکست دهد ولی آنها برای صعود به مرحله نیمه نهایی امشب کار بسیار سختی داشت چراکه بلژیک، حریف آنها در بهترین شرایط در هر چهار مسابقه اخیرش به برتری رسیده و بازی دو بر صفر باخته مقابل ژاپن را هم در همان نود دقیقه برد! شیاطین سرخ با کسب 9 امتیاز در گروه G در مرحله یک هشتم نیز به سختی و در دقایق پایانی موفق به پیروزی برابر ژاپن شدند و با شرایطی که داشتند، در این دیدار هم برابر ستاره‌های سلسائو درخشیدند تا ثابت کنند لایق تمجیدها هستند.

شرح گل ها

برزیل صفر - بلژیک یک (دقیقه 13: گل به خودی فرناندینیو): ارسال تند و تیز شاذلی از روی کرنر سمت راست زمین مقابل تیرک اول به بازوی فرناندینیو برخورد کرد و وارد دروازه برزیل شد.

برزیل صفر - بلژیک 2 (دقیقه 31: کوین دی بروین): لوکاکو با مهار توپ فوق‌العاده در زمین خودی، پا به توپ و دریبل‌های پیاپی وارد زمین برزیل شد و در سمت راست دی بروین را در موقعیت گلزنی قرار داد تا او با شوت روی پای تماشایی دروازه آلیسون بکر را برای دومین بار باز کند.

برزیل 1 - بلژیک 2 (دقیقه 76: رناتو آگوستو): کوتینیو ارسال چیپ فوق‌العاده‌ای پشت مدافعان بلژیک فرستاد تا آگوستو تعویضی با پرش بلند و ضربه سر دقیق دروازه کورتوا را باز کند و امید را به اردوی برزیل بازگرداند.

برزیل۱-بلژیک۲/ طلایی ها درجهنم شیاطین سوختند-برزیل از جام جهانی حذف شد

دقابق کلیدی

دقیقه ۷ نزدیک بود تیاگو سیلوا دروازه برزیل را باز کند که این ضربه به دیرک دروازه برخورد کرد. در ادامه نیز نزدیک بود ادن هازارد روی دروازه برزیل خطرساز شود.

دقیقه ۱۳: کرنر ارسالی بازیکنان بلژیک با برخورد به فرناندینیو وارد دروازه برزیل شد تا دروازه این تیم باز شود.

دقیقه ۱۹:‌ شوت زمینی فیلیپ کوتینیو را در مرکز دروازه کورتوا دفع کرد.

دقیقه ۳۱: کوین دی بروین موفق شد روی حرکت زیبای روملو لوکاکو گل دوم بازی را نیز برای بلژیک به ثمر برساند. در این صحنه لوکاکو هر طوری که بود توپ را جلو برد و در اختیار دی بروین قرار داد تا این بازیکن با شوتی مهار نشدنی بار دیگر آلیسون را تسلیم کند.

دقیقه ۳۶: شوت از راه دور کوتینیو را نیز بار دیگر کورتوا دفع کرد و مانع از ورود توپ او به دروازه شد.

دقیقه ۴۰: کاشته زیبای کوین دی بروین را آلیسون از بالای دروازه برگشت داد و مانع از ورود آن به دروازه شد و نیمه نخست این دیدار با برتری دو بر صفر بلژیک به پایان رسید.

دقیقه ۴۹: روملو لوکاکو می توانست گل سوم را نیز برای تیمش به ثمر برساند ولی تعلل بیش از حد او باعث شد این موقعیت نیز از دست برود.

دقیقه ۶۰: ضربه ادن هازارد با فاصله کم از کنار دروازه برزیل به بیرون رفت و دروازه سلسائو برای بار سوم باز نشد.

دقیقه ۷۷: روبرتو فیرمینو یک موقعیت گل را برای تیمش از دست داد. هر چند آفساید او در این صحنه مشخص شد.

دقیقه ۸۰:‌ رناتو آگوستو یک موقعیت خوب گلزنی را از دست داد و نتوانست گل تساوی را به ثمر برساند.

دقیقه ۹۴: حرکت زیبای داگلاس کاستا در عرض توپ را به نیمار رساند که ضربه نیمار به زیر طاق دروازه با واکنش استثنایی کورتوا به کرنر رفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
پوتین اجازه خروج جام را از اروپا نمی دهد
برزیل تیمی نامتمرکز و پراکنده بود و به هیچ روی در حد و اندازه های برزیل بزرگ ظاهر نشد. مردمی که بخواهند ورزش ملی خویش را تقویت کنند بهتر است چاره کار را در بهبود شرایط اجتماعی پیگیری کنند و جوانان را به جای باندهای تبهکاری به سوی باشگاهها سوق داده و با برنامه ریزی منسجم به فکر تقویت تیم ملی خویش باشند. با چند بازیکن تکرو و حملات پراکنده نمیتوان به فینال جام جهانی امید داشت!
معمار بلژیک کاخ نیمار را ویران کرد
خبر فوری : به دستور پوتین ، سند قهرمانی روسیه امضاء شد
روسیه یک گام به قهرمانی نزدیکتر شد
یادتان باشد این جمله را که : هیچ چیز غیر ممکن نیست.
ژاپن چه تیمی بود که تا 95 دقیقه 2 بر 2 با بلژیک مساوی کرد فردوسی پور سکوت کرده چون نمی خواهد از یک تیم آسیایی تعریف کنه و کی روش را بد نشان بده
خداراشکر که باز هم یک تیم اروپایی قهرمان میشود . فرانسه قهرمان
بعضی بازیکنا به جای فکر کردن به فوتبال کلا رفتن دنبال انواع خالکوبی که تو زمین نمایش بدن نتیجش هم میشه همین برزیل حقش نبود بیادبالا
اصلا قبول ندارم. برزیل عالی بود مخصوصا نیمه دوم. داورها افتضاح بودن. همیشه سر برزیل رو تو اروپا میبرند. نیمه دوم بلژیک تو قوطی بود. در ضمن بلژیک تیم هفتاد و دو ملت بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر