بازدید 2856

سرانه ورزشی دانشگاه الزهرا (س) بسیار پایین است

کد خبر: ۸۱۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱ 05 July 2018

مدیر تربیت بدنی دانشگاه الزهرا گفت: سرانه امکانات ورزشی نسبت به ۱۰ هزار دانشجوی این دانشگاه ۴۷ سانتی متر است، که این مقدار بسیار پایین است.

به گزارش دانشجو، لیموچی، مدیر تربیت بدنی دانشگاه الزهرا (س) پیرامون امکانات ورزشی دانشگاه الزهرا (س) گفت: سرانه امکانات ورزشی این دانشگاه نسبت به حدود ۱۰ هزار دانشجویی که در این دانشگاه فعالیت می‌کنند ۴۷ سانتی متر است که این مقدار بسیار پایین است. اما به تازگی فضایی نزدیک به ۷۰۰ متر مربع از فضای دانشگاه را توانسته ایم به تربیت بدنی اختصاص دهیم که با توجه به اختصاص دادن این فضا سرانه به حدود نیم متر برای هر نفر رسیده است.

وی افزود: در دنیا سرانه فضای ورزشی برای دانشجویان در بعضی از کشور‌ها سه و نیم الی چهار متر و در برخی دیگر از کشور‌ها یک و نیم متر است. ما نسبت به کشور‌های دیگر دنیا بسیار عقب هستیم و این مقدار برای ما اصلا کافی نیست.

لیموچی در ادامه گفت: دو سالن ورزشی در دانشگاه داریم که یکی از آن‌ها مربوط به ۵۰ سال قبل و دیگری حدود ۱۰، ۱۲ سال پیش احداث شده است. این دو سالن هم برای دانشکده تربیت بدنی استفاده می‌شود و هم برای دانشجویان کل دانشگاه به این صورت که از هشت صبح تا پنج بعد از ظهر در اختیار دانشجویان تربیت بدنی است و از ساعت 17 به بعد در اختیار دانشجویان دیگر قرار می‌گیرد. که این امر بسیار بد است. فکر می‌کنم شاید یکی از دستورالعمل‌های مهمی که وزارت علوم باید در مرحله اول در نظر بگیرد این است که دانشگاه‌هایی که سرانه ورزشی آن‌ها واقعا پایین است و آن‌هایی که به حد نصاب نرسیده است زیر ساخت‌ها را فراهم کنند.

وی ادامه داد: دانشجو باید اوقات فراغت داشته باشد و شرایطی برای تفریح کردن برایش فراهم شود تا از افسردگی و خمودگی او جلوگیری شود. تنها چیزی که تا امروز تحقیقات نشان داده، جلوگیری از این گونه افسردگی‌ها که ناشی از دوری از خانواده، فشار درس و ... در دانشگاه است می‌شود، ورزش است. همچنین اگر بیماری جسمی، قندخون و یا هر چیزی داشته باشند درمان آن و تسریع درمان آن با ورزش امکان پذیر است.

وی اظهار داشت: در هر زمینه‌ای که به آن اشاره کنیم از ضعف عضله ای، پوکی استخوان و ... درمان تمام این‌ها با ورزش امکان پذیر است. چه استراتژی از این مهم‌تر که تمام پول ساخت و ساز‌ها را برای زیرساخت‌های فیزیکی ورزشی در دانشگاه‌هایی که سرانه ورزشی آن‌ها پایین است بگذارند و در ابتدا نیز به این فکر کنند که مثلا در دانشگاه الزهرا (س) که ما فضا نداریم باید از ۳۰ سال قبل برای آینده فکر می‌کردند. اکنون نیز باید برای آینده برنامه ریزی کرد. اینکه یک سالن یک طبقه دایر می‌کنند اصلا منطقی و عاقلانه نیست بلکه باید سالن چهار پنج طبقه را دایر کنند که بتوانند رشته‌های مختلفی را پوشش دهند.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه الزهرا (س) در مورد امکانات دانشجویان خوابگاهی گفت: در خوابگاه یک استخر داریم که از هفت و نیم صبح الی ده شب در اختیار دانشجویان خوابگاهی است، زمین ورزشی شامل زمین فوتسال، بدمینتون، تنیس و دستگاه‌های بدنسازی با متراژی حدود ۷۰۰ متر مربع در اختیار دانشجویان خوابگاهی قرار گرفته است، اما همچنان با کمبود فضا در خوابگاه‌ها روبرو هستیم.

وی همچنین از خرید ۵۰ دستگاه دوچرخه جدید برای دانشجویان خبر داد و گفت: دوچرخه سواری را در خوابگاه دانشجویی به راه انداخته ایم و در مرحله اول تا ۵۰ دستگاه دوچرخه شروع کردیم که بسیار از آن استقبال شد و تصمیم داریم آن را نیز گسترش دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل