بازدید 6649

ماجرای سرقت خودروی نمایندگان مجلس چه بود؟

کد خبر: ۸۱۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ 03 July 2018

روز گذشته بود که خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان خبری مبنی بر سرقت حدود 20 دستگاه خودرو متعلق به نمایندگان خانه ملت با برچسب مجلس شورای اسلامی منتشر کرد و سپس درباره این خبر با محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی مصاحبه ای صورت داد که وی اظهاراتی درباره خودروی سرقت شده خود با برچسب هولوگرام ویژه مجلس و برخی گمانه زنی ها مبنی بر ورود آسان این خودروها به مجلس مطرح کرد.

خانه ملت جهت ایضاح افکار عمومی درباره جزئیات واقعی سرقت خودروی نمایندگان، ضوابط امنیتی درب های مجلس شورای اسلامی با عضو ناظر هیأت رئیسه مجلس و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت و گو کرد که آنها نیز طی این گفت و گو درباره برچسب هولوگرام ویژه مجلس برای خودروی نمایندگان توضیحاتی ارائه کردند.

همچنین محمد حسن نژاد نماینده مرند و جلفا در مجلس نیز درباره گفت و گوی خود با باشگاه خبرنگاران جوان که به گونه ای منتظر شده بود که خلط مبحث صورت گرفت، توضیحاتی ارائه کرد.

عباسی: خبر سرقت ۲۰ دستگاه خودروی نمایندگان طی ۱۰ ماه اخیر صحت ندارد

در همین رابطه اسدالله عباسی عضو ناظر هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ضمن تکذیب این خبر این خبر گفت: ورود خودروها به محدوده مجلس شورای اسلامی به شیوه های مختلف کنترل و مورد دقت قرار می گیرد از این رو اخبار منتشره مبنی بر اینکه تعدادی از خودروهای نمایندگان به سرقت رفته صحیح نیست.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: به هیچ وجه امکان سوءاستفاده از خودروها با هولوگرام ویژه مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.

برومندی: امکان سوءاستفاده خودروهای سرقتی نمایندگان با برچسب هولوگرام مجلس وجود ندارد/ تنها دو مورد سرقت در سال‌های گذشته

محمد مهدی برومندی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، ضمن تکذیب خبر سرقت 20 خودروی نمایندگان طی 10 ماه اخیر گفت: به جز یکی دو مورد سرقت خودروی نمایندگان، بقیه موارد قویا تکذیب می شود و در این سطح سرقت برای نمایندگان اتفاق نیفتاده است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه برای ورود خودروها به مجلس شورای اسلامی ضوابط امنیت بالا وجود دارد، عنوان کرد: ضوابط امنیتی دیگری نیز برای ورود ماشین به مجلس شورای اسلامی وجود دارد که کارکنان امنیتی و تیپ حفاظت مجلس شورای اسلامی تمامی موارد مربوط به آن را رعایت می کند.
وی افزود: اگر خودروی نماینده ای سرقت شده و برچسب هولوگرام ویژه مجلس داشته باشد، مکانیزم فنی و دقیقی در مجلس وجود دارد تا هولوگرام خودروی مربوطه باطل شود و مأموران حفاظت درب های مجلس به این موضوع اشراف کامل دارند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر هرساله تصویر برچسب هولوگرام خودروهای نمایندگان تغییر می کند و یکی دو مورد سرقت خودروی صورت گرفته نیز مربوط به سال های گذشته بوده که با تفاوت شکل برچسب هولوگرام امکان هیچگونه سوءاستفاده از آن وجود ندارد.

حسن نژاد: توضیحات نماینده جلفا درباره خبر سرقت خودروهای نمایندگان؛ ناجا پرونده های سرقت را با جدیت دنبال کند

همچنین محمد حسن نژاد در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره پرونده سرقت خودروهای نمایندگان مجلس، گفت: اخیرا مصاحبه ای در رابطه با سرقت خودرو نمایندگان در یکی از خبرگزاری ها منتشر شد که در اینجا لازم است برخی توضیحات را درباره آن ارائه کنم چون در این رابطه خلط مبحث صورت گرفته است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در رابطه با تعداد خودروهای سرقتی نمایندگان مجلس باید بگویم که منظور من اصلا میزان و تعداد خودروها نبوده و بحث من در مورد سرقت 20 خودرو نیست و حتی در آن مصاحبه سرقت ماشین خود را به عنوان یک مثال مطرح کردم تا حساسیت موضوع را نشان دهم و اصلا مقصودم ذکر تعداد خودروهای مسروقه نمایندگان نبود بلکه می خواستم تأکید کنم که اگر ناجا برای پیگیری خودرو اینجانب به عنوان نماینده مجلس با جدیت ورود نمی کند و نتیجه بعد از یکسال و نیم مشخص نمی شود، پس مردم که اموالشان مورد سرقت قرار می گیرد، دچار چه مشکلاتی خواهند شد.

وی افزود: برخی از رسانه ها از قول من گفته اند که ماشین سرقتی، دولتی بوده است، در این جا ضمن تکذیب این موضوع، باید بگویم که این خودرو، ماشین شخصی من بوده و حال برخی از رسانه ها اعلام کرده اند که خودرو سرقتی، دولتی بوده است.

حسن نژاد همچنین تصریح کرد: موضوع و دغدغه اصلی اعتراض و مصاحبه من در رابطه با سرقت خودرو، عملکرد و رویکرد ناجا در برخورد با تخلفات و پرونده های سرقت بوده است، از این رو من به دنبال پیدا شدن خودروی خود یا دیگران نیستم، بلکه دغدغه اصلی من، عملکرد ناجا در پیگیری پرونده ها و مشکلات مردم است.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: وقتی نگاه می کنم که خودروی من به عنوان نماینده مجلس به سرقت رفته و با گذشت بیش از یک سال هنوز پیدا نشده است، به این فکر فرو می روم که پس مردم چه کاری انجام داده و اینگونه پرونده های مردم به چه میزان به طول می انجامد و هدف اصلی من از مصاحبه با رسانه ها طرح همین موضوعات بود نه اینکه بگویم که ماشین من یا چند نماینده به سرقت رفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ناجا باید پاسخگو باشد که به چه میزان توانسته در پیگیری پرونده های سرقت و تأمین امنیت مالی جامعه موفق بوده و سارقان را شناسایی و دستگیر کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی