بازدید 17508
گزارش بازار سکه و ارز؛

سکه عقب نشینی روز قبل را جبران کرد؛ تأثیر منفی اظهارات یک نماینده مجلس بر بازار سکه

بازار آزاد سکه بر خلاف روز گذشته، روندی صعودی را سپری کرد؛ افزایش نرخی که بیشتر تحت تأثیر اظهارات یک نماینده مجلس مبنی بر اینکه نحوه واگذاری سکه‌های پیش فروش شده با محدودیت‌هایی همراه خواهد شد، قرار داشت. همچنین نرخ ارز نسبت به روز شنبه افزایش اندکی داشت و درهم امارات با رشد ۷۴ تومانی، سیگنال رشد اندک را به دلار فرستاد.
کد خبر: ۸۱۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 01 July 2018

سکه عقب نشینی روز قبل را جبران کرد؛ تاثیر منفی اظهارات یک نماینده مجلس بر بازار سکهبازار آزاد سکه بر خلاف روز گذشته، روندی صعودی را سپری کرد؛ افزایش نرخی که بیشتر تحت تأثیر اظهارات یک نماینده مجلس مبنی بر اینکه نحوه واگذاری سکه‌های پیش فروش شده با محدودیت‌هایی همراه خواهد شد، قرار داشت. همچنین نرخ ارز نسبت به روز شنبه افزایش اندکی داشت و درهم امارات با رشد ۷۴ تومانی، سیگنال رشد اندک را به دلار فرستاد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ در دومین روز کاری هفته، هر سکه تمام طرح قدیم با رشد ۱۰ هزار تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۲,۷۳۵,۰۰۰ تومان رسید.

همچنین هر سکه تمام طرح جدید تا لحظه تنظیم این خبر، ۲,۹۶۳,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده که نسبت به نرخ پایانی روز شنبه، ۱۰۰ هزار و ۵۰۰ تومان گران‌تر شده است.
هر نیم سکه بهار آزادی نیز در معاملات امروز، با افت ۱۵ هزار تومانی همراه شد و به قیمت ۱,۴۱۵,۰۰۰ تومان فروخته شد.
همچنین هر ربع سکه بهار آزادی در دومین روز هفته، ۷۵۳ هزار تومان ارزشگذاری شد که نسبت به روز قبل، ۳ هزار تومان گران‌تر شده است.
هر سکه یک گرمی نیز با افت ۵ هزار تومانی به رقم ۴۱۹ هزار تومان رسیده است. به نظر می‌رسد آنچه در روز‌های اخیر، بازار سکه را تحت تأثیر قرار داده است، ابتدا تمدید یک دوره چهار ماهه توسط گروه ویژه اقدام مالی در جهت تعلیق اقدامات متقابل علیه ایران بوده است. این اقدام سیگنال مثبتی را به بازار داخلی ارز و سکه ارسال کرده است و روز گذشته نیز شاهد کاهش قیمت در بازار سکه و ارز بودیم.

اما آنچه امروز فضای بازار را افزایش داده، واکنش فعالان بازار نسبت به اظهارات یک نماینده مجلس نسبت به بازار سکه است. بنا بر این گزارش، نماینده مردم گلپایگان در مجلس گفته است: ما در این طرح به دنبال این هستیم تا بتوانیم در بازار وضعیت عرضه و تقاضا را تنظیم کنیم. اگر دولت و بانک مرکزی نتوانستند در این زمینه موفق عمل کنند مجلس وظیفه دارد وارد عمل شود. قانونگذار تصمیم گرفته تا در این زمینه محدودیت ایجاد کند و این طرحی است که از طرف مجلس داده شده و لایحه‌ای از سوی بانک مرکزی ارائه نشده است که به هویت بانک مرکزی آسیب وارد کند.

علی بختیار در گفت وگو با ایسنا با اشاره به نحوه واگذاری سکه‌های پیش فروش شده بر اساس این طرح، بیان کرد: در این طرح به هر کس که سکه‌ پیش خرید کرده باشد، تنها ۱۰ سکه به او واگذار می‌شود و مابقی پولش برگردانده می‌شود.

اما آنچه در شرایط فعلی بازار مهم است، اعتماد مردم به سیاست‌گذار پولی و آرامش در بازار است، ولی با این اظهارات، به نظر می‌رسد که ممکن است مردم احساس کنند، بانک مرکزی به تعهدات خود پایبند نیست و دیگر در هیچ شرایطی به این نهاد اعتماد نخواهند کرد و با ورود به بازار‌های دیگر زمینه‌ساز نوسان شدیدی خواهند شد. در شرایط فعلی، بسیاری از معامله‌گران با جوسازی پیرامون اظهارات مبنی ‌بر ممنوعیت واگذاری سکه پیش‌فروش توانستند قیمت‌ها را نوسانی کنند.

بازار آزاد ارز با نوسان و حجم کم سپری می‌شود

بر اساس این گزارش، بازار آزاد ارز در اوضاع کنونی با حجم معاملات کمتر نسبت به هفته قبل، همراه و بیشتر معامله گران تحت تاثیر بازار ثانویه ارز و امکان تامین از محل ۲۰ درصدی صادرات غیرنفتی قرار دارند. بر اساس این گزارش، نرخ دلار آمریکا در دومین روز هفته با رشد اندک نسبت به روز شنبه در کانال ۸۰۰۰ تومانی قیمت گذاری شده است.

هرچند با توجه به ممنوعیت خرید و فروش دلار آمریکا خارج از کانال ۴۲۰۰ تومان، ممکن است برخی دلالان بازار آزاد، نرخ‌های متفاوتی را ثبت کنند، با توجه به رشد اندک درهم امارات در کانال ۲۲۰۰ تومانی و تأثیر مستقیمی که این ارز بر نرخ دلار آمریکا در بازار داخلی دارد، می‌توان نتیجه گرفت که دلار در بازار امروز با رشد اندکی همراه شده است، زیرا برابری ثبات دلار به درهم در عدد۶۷/ ۳، ارزش درهم به ریال در میان معامله‌گران از اهمیت زیادی برخوردار است، چون با توجه به آن، ارزش دلار به ریال را می‌توان تخمین زد. همچنین در بازار امروز، هر یورو با رشد ۳۶۰ تومانی به رقم ۹۷۰۰ تومان و هر پوند انگلیس نیز با افزایش ۴۰۰ تومانی به رقم ۱۰۹۰۰ تومان رسیدند.

نرخ ۳۹ ارز در بانک مرکزی ثابت ماند

بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (یکشنبه دهم تیرماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار و ۶۱۰ ریال قیمت خورد.

سکه عقب نشینی روز قبل را جبران کرد؛ تاثیر منفی اظهارات یک نماینده مجلس بر بازار سکه

همچنین نرخ هر پوند انگلیس بدون تغییر نسبت به روز شنبه ۵۶هزار و ۲۷۸ ریال و هر یورو نیز بدون تغییر در مدت مشابه ۴۹ هزار و ۸۰۷ ریال ارزش‌گذاری شد.

بنابراین، هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۳۵ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۶۵ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۲۳۱ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۸۲ ریال، روپیه هند ۶۲۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۶۰۳ ریال، دینار کویت ۱۴۰ هزار و ۷۳۴ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۵ هزار و ۵ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۶۲۰ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۳۲ ریال، ریال عمان ۱۱۰ هزار و ۸۱۸ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۴۲۱ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۱۰۵ ریال، لیر ترکیه ۹هزار و ۲۸۹ ریال، روبل روسیه ۶۸۰ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۷۰۶ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۹۶ ریال، لیر سوریه ۸۳ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و۵۴۴ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۳۶۳ ریال، دینار بحرین ۱۱۳ هزار و ۳۲۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۲۶۷ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۶۹۲ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۸ هزار و ۷۲۲ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۳۶ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۹۰۲ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۳۸ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۹هزار و ۱۳۳ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۵۵۹ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۲۶۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۴۹۰ ریال، افغانی افغانستان ۵۸۲ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱ هزار و ۳۰۵ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۶۵ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۵۴ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۶۷ ریال ارزش‌گذاری شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر