بازدید 15225

پول‌پاشي براي واردات ميليون‌ها يورو تلفن همراه گران‌قيمت: شش نفر و پنج شرکت 33 میلیون یورو ارز دولتی گرفته اند

شرکت پارس مايکروتل، يکي از اين شرکت‌هاست که محمدمسعود ابريشم‌چي، حسين پاينده، شاهرخ ساساني و حميدرضا رحيمي در هيأت مديره آن حاضرند و خود اين شرکت به عنوان شخصيت حقوقي در ارتباط با شرکت ايماهمراه است که 20 ميليون يورو ارز مبادله‌اي دريافت کرده. حسين پاينده که پيش از اين، مديرعامل پارس‌کامتل بوده، از مؤسسان شرکت پارس‌سامتل قشم نيز محسوب مي‌شود که هم‌اکنون مديران ديگري دارد و البته 18ميليون‌و 43هزارو 862يورو ارز به آن تخصيص يافته و از اين مقدار سه‌ميليون‌و 847هزارو 481 يوروي آن منجر به واردات شده است. ايماهمراه 20ميليون يورو و کاريان‌همراه 13ميليون يورو ارز دولتي گرفته و بيش از 15ميليون يوروي آن منجر به واردات نشده.راستي چرا بايد دو شرکت در يک آدرس مشترک ارز دولتي بگيرند؟
کد خبر: ۸۱۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹ 01 July 2018

شش نفر، پنج شرکت، 33 میلیون یورو ارز دولتی و تلفن‌های همراهی که کم‌پیداست؛ این خلاصه‌ای از آن نمودار پرپیچ‌وخم زیر است که برای یافتن ارتباطاتش باید اندکی تأمل کرد و تا حدودی حوصله به خرج داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه شرق، دو شرکت ايماهمراه و کاريان‌همراه، چهارمين و هفتمين شرکت در فهرست اعلامي وزارت ارتباطات از حيث دريافت بيشترين ارز دولتي در بازه سه‌ماهه بهار سال جاری هستند. دو شرکتي که به ترتيب، 20‌ميليون‌و 49هزارو 158 و 13ميليون‌و 70هزارو 746 يورو ارز دولتي گرفته‌‌اند و از اين مقدار به ترتيب هشت‌ميليون‌و 720هزارو 801 و هفت‌ميليون‌و 870هزارو 149 يوروي آن منجر به واردات تلفن همراه (ترخيصي از گمرک) شده است.

واردکنندگان چه کسانی اند؟

شش نفري که شاخص‌ترين چهره ميان آنان محمدمسعود ابريشم‌چي، يکي از اعضاي خاندان مشهور ابريشم‌چي است. لازم نيست حتما از نزديک با بازار تلفن همراه آشنا باشيد تا احمد ابريشم‌چي،‌ صاحب برند نوکيا در ايران را بشناسيد. احمد ابريشم‌چي، متولد سال 1317 در قم، يکي از ثروتمندترين و البته موفق‌ترين تجار ايراني است که پس از انقلاب از طريق واردات کالاهاي مختلف و البته در رأس آنها گوشي‌هاي تلفن همراه نوکيا به‌سرعت پله‌هاي ثروت و شهرت را طي کرد.

او که اغلب با برخي حواشي مانند رابطه نزديکش با برخي مسئولان و ميهماني‌هاي مشترکش با آنان در ويلاي شمال کشورش به خروجي رسانه‌ها مي‌آيد،‌ مدتي است فعاليت‌هاي خيريه‌اي را در شهرهاي کشور انجام مي‌دهد و البته مجسمه‌اي نيز از او در حال بوسيدن پاي مادر، به پاس زحماتش در ويلاي بزرگ او در شهر نور مازندران نصب شده است.

هرچند محمدمسعود ابريشم‌چي مانند احمد ابريشم‌چي واردکننده تلفن همراه است، شرکت‌هايي که تأسيس کرده، واردکننده و فروشنده بزرگ برندهاي محبوب ايراني‌ها، يعني سامسونگ و هوآوي و نه نوکيا هستند. به‌ جز عضويت در خيريه خانواده امام رضای(ع) مهربان، محمدمسعود ابريشم‌چي، مستقيم در دو شرکت پارس‌مايکروتل و همراه‌سرويس خاورميانه و پوشش‌کار تهران عضو هيأت‌مديره است و در کنار افراد نام‌آشنايي مانند حميدرضا رحمتي و حسين پاينده و برخي گمنام‌ترها مانند عليرضا آهوان، شاهرخ ساساني و جعفر بهشتي، شبکه‌اي از صندلي‌هاي مديريتي در پنج شرکت ايماهمراه، کاريان‌همراه، همراه‌سرويس خاورميانه، پارس‌مايکروتل و پوشش‌کار را در اختيار دارند.

حسين پاينده که پيش از اين مديرعامل پارس‌کامتل بوده است، از مؤسسان شرکت پارس‌سامتل قشم نيز محسوب مي‌شود که هم‌اکنون مديران ديگري دارد و البته 18ميليون‌و 43هزارو 862يورو ارز به آن تخصيص يافته و از اين مقدار سه‌ميليون‌و 847هزارو 481 يوروي آن منجر به واردات شده است. اگرچه تأسيس شرکت‌هاي تودرتو و وابسته به يکديگر در اقتصاد غيرشفاف و غيرمولدپرور ايران چندان عجيب و تازه نيست، اما هنگامي که به اين موضوع مي‌انديشيم که چگونه شرکت‌هاي غيرمولد که نه نقشي در توليد ملي دارند و نه به اقتصاد ملي ما کمکي مي‌کنند، اين‌چنين با مهرباني از طرف‌ دولت‌هاي پياپي پذيرايي مي‌شوند، اين سؤال پيش مي‌آيد که بالاخره چه زماني به اين اشتباه تاريخي 50ساله پايان مي‌دهيم و توليدکنندگان و صنعت‌گران ايراني، آنها که اين سال‌ها به پستوي خانه‌ها و زندان‌ها و بيمارستان‌ها خزيده‌اند، رنگ آفتابِ‌ زندگي و توسعه را خواهند ديد؟ غم‌انگيز اما آنجاست که اين شرکت‌هاي غيرمولد نه‌تنها بر خوان نعمت نشسته‌‌اند، بلکه قطعه‌اي بزرگ از پازل هستند. پازلي به نام فاجعه خروج سرسام‌آور ارز از ايران که نه به قيمت توليدمان که به قيمت فروش سرمايه بزرگ زير پايمان، نفت،‌ به ايران آمده‌اند. پول‌پاشي براي واردات ميليون‌ها يورو تلفن همراه گران‌قيمت با برندهايي که قيمتشان از حقوق سه تا چهار ماه يک کارگر يا معلم بيشتر است، آدمي را به ياد جملات ريچارد نفيو مي‌اندازد.

ريچارد نفيو، مسئول تيم طراحي تحريم‌ها عليه ايران در دولت دوم باراک اوباما و از چهره‌هاي اصلي تيم پشتيبان مذاکره‌کنندگان آمريکا در وين، در کتاب «هنر تحريم‌ها» اين‌طور نوشته است: «مردم ايران [در زمان تحريم‌هاي پيشابرجام] عملا مي‌توانستند كالاهاي لوکس را خريداري كنند و واردات نيز جريان داشت. پايين‌آمدن ارزش پول ملي و بالارفتن نرخ ارزهاي خارجي عملا امكان خريد اين كالاها را از بسياري از ايراني‌ها گرفت و تنها افراد ثروتمند و كساني كه در موضع قدرت بودند، مي‌توانستند همچنان از منافع مرتبط‌بودن ايران با شبكه‌هاي بين‌المللي سود ببرند. به اين ترتيب ارز به صورت مداوم از ايران خارج مي‌شد و كالاهاي تجملاتي وارد اين كشور مي‌شد و نابرابري درآمدي و تورم روزبه‌روز در ايران قوت [و نمود] بيشتري مي‌گرفت».

بخوانيد 4200، بنويسيد 7500

شرکت پارس مايکروتل يکي از اين شرکت‌هاست که محمدمسعود ابريشم‌چي، حسين پاينده، شاهرخ ساساني و حميدرضا رحيمي در هيأت مديره آن حاضر هستند و خود اين شرکت به عنوان شخصيت حقوقي در ارتباط با شرکت ايماهمراه است که 20 ميليون يورو ارز مبادله‌اي دريافت کرده است. ايماهمراه در کنار ديگر شرکت مشترک ميان اين مديران، يعني همراه سرويس خاورميانه، نمايندگان واردات، فروش و خدمات پس از فروش برند سامسونگ در ايران هستند که فروردين ماه امسال بزرگ‌ترين فروشگاه سامسونگ در شمال تهران را افتتاح کرده‌اند. ردپاي ارتباط بين پارس مايکروتل و ايماهمراه را به جز در ميان مديران مشترکشان، مي‌توان در انتهاي سايت فروشگاه مايکروتل‌پلاس هم ديد، جايي که بسيار کوتاه ذکر شده همه حقوق اين سايت متعلق به شرکت ايماهمراه است.

در توضيحات سايت مايکروتل‌پلاس آمده است: «مايکروتل‌پلاس، قطب توانمند شرکت پارس مايکروتل، تأثيرگذارترين مجموعه زنجيره‌اي در بازار موبايل و تبلت ايران است که با دارابودن فروشگاه‌هاي مدرن در سراسر ايران به عنوان اولين و بزرگ‌ترين شرکت زنجيره‌اي عرضه‌کننده تلفن‌هاي هوشمند و تبلت با گارانتي پارس مايکروتل در کشور شناخته مي‌شود». در اين سايت محصولات دو شرکت سامسونگ و هوآوي عرضه شده‌اند. از ميان تمام مدل‌هاي قابل‌عرضه تلفن همراه اين دو برند، تنها 10 مدل روي اين سايت قيمت مشخص دارند و در مقابل تمامي مدل‌هاي ديگر رقم صفر تومان درج شده و 10مدلي که قيمت مشخصي دارند نيز «ناموجود» هستند.

به عبارتي اين سايت هيچ تلفن‌همراهي براي عرضه ندارد. در تماس با يکي از شماره‌هاي شرکت پارس مايکروتل موفق مي‌شويم آدرس شعب فروش اين شرکت را يافته و با چند فروشنده تماس بگيريم. شعبي که براي ارزيابي انتخاب کرديم، همگي در پاساژ علاءالدين خيابان جمهوري قرار داشتند و مدلي که براي پرس‌وجوي قيمت انتخاب کرديم نيز مدل S9 و S9 plus برند سامسونگ بود. قيمت رسمي S9، حدود 720 دلار است که با احتساب تعرفه واردات،‌ ماليات بر ارزش‌افزوده و ماليات علي‌الحساب به قيمت 850 دلار مي‌رسد. قيمتي که با تبديل به ارز دولتي، سه‌ميليون‌و 570 هزار تومان خواهد بود. ما فرض کرديم که اين نمايندگي،‌ گوشي‌هاي همراه را نه به عنوان عامل فروش سامسونگ با قيمتي کمتر و نه حتي به عنوان خريداري عمده، بلکه به صورت تک‌فروشي از سامسونگ خريداري کرده باشد و هزينه حمل‌ونقل و سود فراتر از آن را نيز به قيمت اين گوشي همراه اضافه کرده باشد. در اين صورت احتمالا اگر رقم چهار ميليون تومان را براي اين مدل تلفن همراه مي‌پرداختيم، مي‌توانستيم بگوييم تنها کمي سرمان کلاه رفته است. تماس با فروشندگاني که از طرف مايکروتل‌پلاس به ما معرفي شدند اما نشان داد که ما بسيار خوش‌خيال بوده‌ايم. فروشنده اول در همان ابتدا آب پاکي را روي دست ما ريخت و گفت اجازه اعلام قيمت پشت تلفن را ندارد. اصرار ما براي گرفتن قيمت بي‌فايده ماند تا با فروشنده دوم که تنها چند مغازه آن‌سوتر به فروش مشغول است تماس بگيريم.

اين فروشنده جوان مانند فروشنده اول سخت‌گير نبود و قيمت گوشي سامسونگ S9 را پنج‌ميليون‌و 200 هزار تومان و مدل Plus آن را شش‌ميليون‌و 200 هزار تومان اعلام کرد. فروشنده بعدي در همان طبقه همکف پاساژ علاءالدين نيز به ما گفت که حاضر نيست پاي تلفن قيمتي اعلام کند، اما در پاسخ به اين سؤال که آيا اين مدل گران‌تر از پنج‌ميليون‌و 200 هزار تومان است، پاسخ داد: «برو بالاتر». فروشنده بعدي باز هم در همان طبقه همکف پاساژ علاءالدين، حاضر مي‌شود قيمت‌ها را پاي تلفن بگويد. شش‌ميليون‌و 100 هزار تومان براي مدل S9 با حافظه 64گيگابايتي، شش‌ميليون‌و 800 هزار تومان براي مدل S9 با حافظه 128گيگابايتي (قيمت روز آن 770 دلار است که با احتساب هزينه‌هاي گمرکي، حمل‌ونقل و... با ارز دولتي بايد به قيمت سه‌ميليون‌و 900 هزار تومان فروخته شود)، مدل S9 plus با حافظه 64گيگابايتي، هفت‌ميليون‌و 800 هزار تومان و مدل S9 plus با حافظه 128گيگابايتي، هشت‌ميليون‌و 500 هزار تومان قيمت‌هايي است که اين فروشنده به ما مي‌دهد. قيمت‌هايي که يک محاسبه سرانگشتي نشان مي‌دهد نرخ دلار واردات آن بيش از هفت‌هزارو 500 تومان محاسبه شده است.

2 شرکت، 33 ميليون يورو ارز، 2 فاکتور، يک آدرس

شرکت ديگري که در اين مجموعه شرکت‌ها خودنمايي مي‌کند، کاريان‌همراه است. اين شرکت به‌عنوان شخصيت حقوقي به شرکت‌هاي ايما‌همراه و همراه‌سرويس مرتبط است؛ با اين تفاوت که ارتباط اين شرکت با ايما‌همراه دوطرفه است؛‌ يعني هم کاريان‌همراه عضو هيئت‌مديره ايماهمراه است و هم ايماهمراه عضو هيئت‌مديره کاريان‌همراه. نکته جالب، اينجاست که هم شرکت پارس مايکروتل که خود را متعلق به ايماهمراه مي‌داند و هم شرکت کاريان‌همراه، هر دو يک آدرس مشترک در خيابان آفريقا دارند. البته شايد چندان نادر نباشد که دو شرکت در يک آدرس مشترک فعاليت کنند، اما مسئله آنجا آغاز مي‌شود که ايماهمراه 20ميليون يورو و کاريان‌همراه 13ميليون يورو ارز دولتي گرفته باشند و بيش از 15ميليون يوروي آن منجر به واردات نشده باشد. راستي چرا بايد دو شرکت در يک آدرس مشترک ارز دولتي بگيرند؟

سؤالات بي‌پاسخ

به ‌راستي چرا بايد دو شرکت که در يک آدرس قرار داشته و مديراني مشترک دارند، جداگانه ارز دولتي دريافت کنند و نيمي از آن منجر به واردات نشود؟ اين سؤال اولي است که مي‌توانيم درباره اين شرکت‌ها بپرسيم، اما چند سؤال ديگر وجود دارد که رسيدن به پاسخ آن براي من ممکن نيست؛ چون دسترسي به اين اطلاعات در بانک مرکزي يا سازمان بازرسي براي خبرنگاران ايراني در حد رؤياست. بااين‌حال هم بانک مرکزي،‌ هم وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، هم سازمان تعزيرات و هم سازمان بازرسي مي‌توانند به جست‌وجوي اين سؤالات برخيزند و پاسخي درخور براي آن بيابند؛ چه نفعي در ثبت شرکت‌هاي مختلف با سازوکار، زمينه فعاليت و مديران مشترک وجود دارد؟ چه تفاوتي بين دو شرکت دوقلوي ايما و کاريان‌همراه وجود دارد که هر دو موفق به دريافت ارز دولتي شده‌اند؟ آيا شرکت پارس مايکروتل با مديريت همين مديران که ارز دولتي دريافت نکرده، اما فروشنده برند وارداتي همين دو شرکت است، خريدار تلفن‌هاي همراه وارداتي آنها بوده است؟ آيا اگر بازرسان به اين شرکت‌ها مراجعه کنند، امکان يافتن فاکتورهايي وجود خواهد داشت که خريدوفروش بين همين شرکت‌ها را با يکديگر نشان بدهد؟ آيا تلفن‌هاي همراهي که فروشندگان شرکت پارس مايکروتل در پاساژ علاءالدين و ده‌ها نمايندگي فروش ديگر در تهران و ديگر شهرهاي کشور مي‌فروشند، همان تلفن‌هاي همراهي است که دو شرکت ايما و کاريان وارد کرده‌اند؟

اگر پاسخ مثبت است، تفاوت قيمت اين فروشندگان با يکديگر و نرخ تمام‌شده تلفن همراه به چه دليل است؟ راستي، بانک مرکزي مي‌تواند به اين پرسش پاسخ بدهد که آيا اين شرکت‌ها در ماه‌هاي اخير وام‌هايي هم از بانک‌هاي کشور دريافت کرده‌اند؟ اين تنها گوشه‌اي از سؤالاتي است که مي‌توانيم در حال حاضر درباره فعاليت اين شرکت‌ها بپرسيم. بايد منتظر ماند و ديد آيا کسي براي پاسخ‌گويي به اين پرسش‌ها پيش‌قدم خواهد شد؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۸۴
مردم تا قیمت سامسونگ ارزان نشود برند سامسونگ نخرند. و یا دولت تفاوت دلار آزاد و مبادله ای را از این شرکت ها بگیرد. البته اگر مرد قاضی وجود داشته باشد.
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
بله با نخریدن قیمت کنترل می شود دو یا سه سال پیش بود که ملت خودرو نمی خریدن بانک حاضر شدن وام بدن از تابناک هم ممنون که با قوت داره به این موضوعات می پردازه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
همانطور که خودشون گفتن برو بالاتر ایرانی عزیز تو هم برو بالاتر انی محصولات که خودم تو دیجی مالا رصد کردم در یک هفته رسید به 6990 هزار بعنی دو برابر بعد هم تا وصع خراب شد ناموجود شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
سومین سقوط آزادبورس بابیش از۲۸۰۰ واحدکاهش رقم خورد درمدت کمترازیک هفته شاخص کل از۱۱۵ هزار واحدبه ۱۰۸ هزارپرتاب شد! حباب بزرگ بورس همچنان درحال تخلیه است
چرا دادستان کل کشور به این مساله ورود نمی کند مگر نه اینکه این تضییع حقوق کل مردم ایران است ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
اصلا چرا واردات محصولات آمریکایی که به دستور رهبری ممنوع بوده، با ارز دولتی انجام شده است؟ همچنین در این وضعیت خراب چرا واردات محصولات لوکس و غیرضروری انجام میشود؟ دادستان میتواند با این موضوع برخورد قانونی کند اما.... چی بگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
نه بابا اینا کجا تنضیع حقوق مردمه
مسلمون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
کافی بود اونروز که ارز میدادن کمی بررسی میکردن بعد ارز میدادن که سه شوارو .... وارد کنیم.فقط وقتی که من میخام 5 میلیون وام بگیرم اطلاعات جد و ابادم رو میرن در میارن ....قانون و معیار فقط برای مردم بیچاره و توده است ....نه خواص.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
مگه اختلاس و رانت خواری هم جزء موارد تضییع حقوق
مردمه؟
گوشه ایی از املاک آقای ابریشم چی را در نوشهر برید ببینید...من همیشه متحیر بودم که از کجا و چگونه؟ ولی الان کاملا برام پر واضحه ولی اینکه چرا برخورد نمیشه خودش سوالیه که شاید جواب آن هم واضح باشه...
ای میخورند !!!
بخورین مال مفت و دل بی رحم
ممنون تابناک، مگر شما مطبوعات فکری به حال این فساد افسارگسیخته بکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
هیـــــــــــــــچ اتفاقی نمیفته مگر نامید شدن بیشتر ما مردم
وزیر ارتباطات گام اول را برداشت. باز هم در این بازار وانفسای رانت و فساد دمش گرم. کاش می شد امیدوار بود بقیه نهادها و سازمان های نظارتی و بازرسی کارشان را انجام دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
حداقل چند تا آقازاده ها رو اعدام کنید ملت دلشون خوش بشه
اولا باید تاسف خورد به حال این افراد که رفتاری کثیف بامردم کشورشان کردند و درحالی که دولت ارز را برای تعادل بازار به آنها داد، آنها ارز را برای بریدن سر مردم استفاده کردند. مسلمان باید ازاین اتفاق بمیرد که اکثریت آنهایی که درهمه زمینه ها ارز دولتی گرفتند سرمردم را کلاه گذاشتند. ساز و کار نظارت ضعیف و نه تنها قابل کنترل نبوده باکه این پول ها هم‌دیگر قابل برگشت نیست. این کاراز ابتدا اشتباه و غیر علمی بود و صرفا یک عده را پولدارتر و جامعه را پر تنش تر کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
واقعا محمود گل گفت که این تحریم ها فقط کاغذ پاره است.
با سلام لطفا در مورد خودرو هم بنویسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
در مورد خودرو اگه نوشته بشه که دیگر هیچ همه درگیر هستند
مصادره کنید و مدیرعاملها زندانی شن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
مدیران عامل و هیات مدیره اعدام بشن تا کسی دیگه جرات مکیدن خون مردم را نکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
فقط اعدام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
باید اونی که این ارزها را به اینا بذل کرده اعدام بشه زالو همیشه هست زالوپرور باید نابود بشه
الان که دولت اسامی شرکت های دریافت کننده ارز رو اعلام کرده، قوه قضاییه باید سریعا با این مسائل برخورد کنه. کشور در وضعیت بحرانی قرار دارد و هر گونه تعلل در برخورد با مفسدین می تواند کشور را به پرتگاهایی ببرد که نتیجه ان سقوط وحشتناک است. بالطبع اقازاده هایی که در این مفاسد دست دارند جلوی این کار را خواهند گرفت اما قوه قضاییه باید شهامت خود را نشان دهد.
انها كه بايد رانت بگي ند و هر روز ثروتمند تر شوند مي گي ند اتفىقي نمي افتد طبقه متوسط به پايين سقوط مى كند
خلق و خوی دلالی و همچنین سیری ناپذیری افرادی همانند این حضرات است که یک کشور را بیچاره کرده اند.
شما الان اگر از بیل گیتس بخواهی 50 هزار دلار نقدی روی میز بگذارد صد در صد خواهد گفت یکهفته مهلت بدهید تا سهارم فلان شرکت را بفروشم و بیارم
اما اگر یک دلال بی تعهد چهارراه استانبول را ، ازش بخواهی خواهد گفت همین الان وایستا یک میلیون دلار در منزل دارم میرم میارم.!
آقایان با پولهای بادآورده ی این تیپی همه ی خانواده شان در فرنگ صفا میکنندکو نظارت؟ کو مجلس؟ کو سازمان تعزیرات؟
اَی خِدااااااا ، چه خبره تو مملکت ؟؟؟

ممکلتی که امام خمینی برا کمک به پابرهنگان و رفع فقر تلاش کرد ، به کجا داره میره ،،، ؟؟!!

اَی خِـــــــدااااااا ، کجایی ؟؟ دقیقا کجایی ؟؟
همه در حال چاپیدن ملت مظلوم
اخه تو این وظعیت کسی گوشت و به اقا گرگه میسپاره !
تابناك

چون حج نزديك است

در راستاي حمايت از كالاي ايراني


درخواست ميشود كليه كالاهاي حج كه سازمان حج و زيارت تامين مي كند ايراني باشد

از كيف و ساك گرفته تا مسواك جا نماز


اگر سازمان حج از رهبري پيروي نكند چه سازماني پيروي خواهد كرد.

حج چيني ممنوع.
اینها مه آفریدهایی هستند که کسی جرات مقابله با آنها را ندارد
در کشوری مانند ایران که رقابت اقتصادی وابسته به رانت است و سیستم مالیاتی نا کارامد و اکثر مدیران فاسد و سالیان سال است که رسانه های تحت فشار هستند که فقط بگویند کشور گل و بلبل است

هر که بیش شد سیم و زرش از آسمان نباریده به سرش
یا خودش دزد بوده یا پدرش

والسلام
هر چند که تابناک منتشر شاید نکنه ولی واقعیت اینه که اگر مسئولین واقعا سودی نمی بردن ایا نمیومدن جلو وحق مردم رو از اینا نمی گرفتند؟این وسط همه چی یا بوی سیاسی میده یا قساد.
خسته و نا امید شدیم........بسه دیگه...
خوب حالا چکارشون میکنن این اقازده ها رو هیچی مقدمات سفرشونو به کانادا اماده میکنن برن اونجا پول هارو بخورن بهمین راحتی
اسم افراد و وابستگیشون به مسؤلان رو اعلام و سپس اقدام عملی و فوری برای برگرداندن بیت المال کنید!
یکی میمرد ز درد بی نوایی یکی می گفت ببم زردک می خواهی!ملت تو خرج و خوراک روزانه خودشون موندن شما رفتی قیمت سامسونگ s9 گرفتی؟!برو تو همین بازار میوه و تره بار ببین چند نفر سرشون تو سطل زباله اونجاست .اوضاع خیلی خرابتر از این حرفاست.
پاسخ ها
علی
| - |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
ناشناس عزیز بنده حرف شما را تایید میکنم ولی یکی از
عوامل به وجود آمدن چنین وضعی همین آدمها هستند. حالا یکی تو موبایل یکی تو مشاین اون یکی تو آهن و .....
مهم اينه كه، اين ٦ نفر و پنج شركت تلفن همراه را به همان نرخ ٤٢٠٠ با سود عادلانه بفروشن نه به نرخ بازار سياه ارز.

مهم نيست كه بيست نَفَرن يا ٦ نفرن يا ......
اونوقت ما دانشجوها، برای 5000 دلار اونم برای هزینه یک سال!!! باید چندین ماه در صف بررسی توسط کارشناس محترم باشیم.... که بررسی کنن آیا مستحق دریافت ارز دانشجویی هستیم یا خیر....

اردیبهشت ثبت نام کردم. سامانه نشا. تاریخ بررسی زده برام شهریور.... که آیا بدن آیا ندن!!!
اونوقت یک مشت دلال مفت خور میلیون میلیون ارز دولتی میگیرن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
درس خوندنت واسه چیه؟؟؟
جالبه این آقایانی که ارز 4200 تومن داده اند پیشه خودشون نگفتن چرا پس اقلامی که با این نرخ ارز وارد شده اند گران شده اند؟!! بایست خیلی زودتر این موضوع پیش بینی می شد. مقصر بانک مرکزی و اقای جهانگیری هستند
چرا هیچ نهادی وجود ندارد جلو این چپاول را بگیرد؟ چهل سال است با ابزار قرار دادن دین و مذهب مملکت و ثروت و دارایی مردم را در پوشش خیریه و ... بتاراج بردند. مردم بستوه آمده اند.
آقا مبالغ میلیارد دلاریه ظاهرا!این که گفتی از کوچیکاشونه مثل اینکه.
در شهرستان آران و بیدگل نزدیکی کاشان میدانی به نام احمد ابریشم چی نام گذاری کردند که کنار این میدان بیمارستانی با کمک او در حال ساخت است مدرسه ای به نام مادرش که اصالتا بیدگلی است ساخت و مدرسه ای دیگر ساخت که زیر این مدرسه سالن پذیرایی به نام امام رضاست که در اختیار اوست
پاسخ ها
سيد حسين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
اين حاتم بخشي ها همه از جيب ملت صورت گرفته است!
شرکت داروسازی ابوریحان که با ارز دولتی قرار بوده دارو وارد کند ، بخار شو وارد کرده است!
اينقدر از كلمه دلار دولتي صحبت كرديد كسي ندونه فكر ميكنه دلار 7 تومني بهش داديد
اخر کدام ابلهی میاید به یک نفر هزاران سکه بفروشد ؟ باید به هر فرد به تعداد محدود مثلا 5 سکه پیش فروش میشد تا از ایجاد بازار سیاه توسط سودجویان جلوگیری کرد. ان هم در ازای ارائه کارت ملی افراد و ثبت نامشان در سیستم کامپیوتری.... باید در این مهم هم مثل مسئله حجاب وتار موی زنان سرعت عمل و قاطعیت به خرج داد
لطفاً صحت و سقم این مطلب رو بررسی کنید: گفته میشه که طرف به تنهایی 250 میلیون یورو برای واردات گوشی گرفته ولی وزیر اسمش رو توی لیست نیاورده.
ببینید ظرفیت افشاگری ندارید. تا یک کم اطلاعات بهتون میدن اونقدر سئوال میپرسید تا قضیه را خراب کنید. حالا انتظار دارید بقیه وزارتخانه ها هم لیست منتشر کنند. البته خارج از شوخی فکر کنم افرادی که در گزارش اسمشون اومده یک مقدار ژنشون ناخالصی داشته وگرنه کی توان افشاگری در مورد ژنهای خوب و عالی را داره.
سوالی که برای من پیش اومده:
1 - تابناک جان ! با موبایل سامسونگ که دیگه نهایتش 10 میلیون تومنه سرگرممون کردی که واردات 5000 خودروی لوکس فراموش بشه؟ یا حواسمون از آقازاده سکه دوست! و سکه خوار ! پرت بشه؟
2 - یک شرکت کلاهبردار اومده گوشی با ارز دولتی وارد کرده و گرون فروخته. قبول. حالا کدوم مدیر دولتی بوده که این ارزو تخصیص داده؟ شما برو اسم مدیر دولتی رو بگو که تصمیم گیرنده است و اختیار مال مردم دست اونه!
3 - راستی در مورد ارز 3900 تومنی حجاج و 4200 تومی دارو هم بنویسید.

البته اینطور که از اخبار و جهت گیری شما مشخصه ، تمام مواردی که من گفتم برای شما خط قرمزه و فقط می تونید اسم اشخاص عادی رو بگید.
واقعا جای تعجب است
نهادها پس چی کار میکنند؟
فقط ارز دولتی میدهند به طرف و بعد خداحافظ؟!
هیچ کس نیست بعدش پیگیری کند ببینید این کالا الان آیا واقعا وارد شده یا نه؟
آیا طرف این کالا را به قیمت میفروشد یا چند برابر قیمت؟
من هفته قبل از دیجی کالا مبایل خرید 9700000 ایفون ایکس 256 یعنی 3 تا 4 میلیون گرونتر از ارز 4200 تومنی
سومین سقوط آزادبورس بابیش از۲۸۰۰ واحدکاهش رقم خورد درمدت کمترازیک هفته شاخص کل از۱۱۵ هزار واحدبه ۱۰۸ هزارپرتاب شد! حباب بزرگ بورس همچنان درحال تخلیه است
ایشان چه نسبتی با مهدی ابریشم چی سازمان منافقین دارد.
این اقایونی که میگن سقف پیش فروش سکه ده عدد باید باشه یا برای سکه مالیات گرفته بشه اگه جرات دارن برن اونایی روکه باارز دولتی کالایی رو واردمیکنن که به سودخودشون هست روبگیرن وگرنه اینای که سکه خریدن کارشون قانونی بوده واز جیب خودشون خریدن ارز دولتی هم درکارنبود اگه میتونین برین اوناروبگیرین
این افراد باید محاکمه و اموال آنها مصادره شود
دلار دولتی فقط توسط دولت برای ارزاق عمومی و دارو باید هزینه و عادلانه توزیع گردد .
والباقی اجناس با نرخ ازاد بازار خود تجار تهیه و وارد کنند و بفروشند .
چطور ممکنه کسی را که ۴۲۰۰ تومن دلار گرفته و دستگاههای اکترونیکی وارد کرده را بشود روزانه دنبال کرد ؟ مگر شدنی است ؟ اصلا چرا پول مردم را به اینها دادید که بخواهید دنبال کنید ؟
فقط دارو و خوراک و مواد غدایی مثل زمان جنگ را دولت عمده خریداری و توزیع کند به نرخ تمام شده دلار دولتی و الباقی دلار ازاد هر کسی خواست بخرد بیاورد و بفروشد .
اللهم عجل لوليك الفرج.
فقط افراد خاص که از اینوضعیت اقتصادی خراب و تحریمها استفاده میکنن بلکه خیلی از این افراد پولدار هستن که دارن خون مردم رو میمکن یک نمونه از نزدیک میشناسم صاحب یه شرکت وارد کننده تجهیزات شبکه های کامپیوتری هست توی دوبی یه شرکت تاسیس کرده جنس رو از کارخونه میخره میبره دوبی 20 درصد سود میکشه روش از اونجا میفروشه به شرکت خودش توی ایران و شرکت ایرانش هم 20 درصد میکشه روش و میفروشه به نماینده و نماینده هم یه درصدی میکشه روش میفروشه مغازه دار و باز مغازه دار یه درصدی میکشه روش میده دست خریدار!!! یعنی روی یک کالا چهار بار سود میکشن . اکثر شرکتهای وارد کننده همینجوری کار میکنن و برای همین یک خریدار ایرانی باید حتی از قیمت جهانی کالا بیشتر پول پرداخت کنه.
تعیین نرخ دستوری برای ارز از اول اشتباه بود وتخصیص دادن ارز به واردات موبایل اونم از نوعی که مخصوص طبقه مرفه جامعه هست نشاناز بی تدبیری مسواین داره .متاسفانه مدیران این شرکتها همه جا نفوذ دارند
باید این افراد اعدام شوند و اموالشون مصادره بشه تا اینجور خون مردم را نمکند. انقلاب شده و هزاران نفر شهید شده اند تا اینها با مردم اینطور رفتار کنند . ما از قوه قضاییه تقاضای اشد مجازات را برای این انگل های اقتصادی داریم.
مصادره و اعدام......والسلام
آیا در این شرایط تحریم نفتی و ارزی کشور، دادن ارز به چندین شرکت جهت واردات گوشی موبایل، از ضروریات کشور بود؟ کدام رفتار دولت را باید باور کنیم؟ جناب رئیس جمهور که اعلام می فرمایند باید در همه هزینه های کشور باید صرفه جویی کنیم، ساعات کاری کارکنان دولت را باید افزایش دهیم را و یا این بریز و بپاش ارزی که حتی قبل از پاشیدن ارز بین چندین شرکت، از قبل مکانیزم کنترل نرخ گذاری سوبسیدی گوشی های وارد شده را برای رسیدن به دست مصرف کننده، احتملا به عمد هنوز تعریف ننموده اند.
مردم زمانی سخنان و درخواست های صرفه جویانه و حتی درخواست های کمک را باور می کنند که مقدمتا با کاربرد سیاست ریاضتی و نیز وابستگان مستقیم و غیر مستقیم را، به عینه مشاهده و باور نمایند.
چند صد میلیون دلار پخش فرموده اند و حالا ظاهرا دنبال اجناس و دلارها در حال تفحص. واقعا خنده دار نیست؟
سازمان بازرسی؟؟؟ دقیقا کجایی؟؟
اصلا چه دلیلی دارد دولت برای واردات به کسی دلار یا یورو بدهد باید خودشان از بازار به قیمت روز تهیه کنند اینجاست که بیماری اقتصاد و رانت کار دست کشور میدهد چرا این مقدار یورو به اینها داده شده و به کسی دیگر داده نشده؟
وای به افرادی که مانع از اعدام شدن این اختلاس کننده ها میشن
تنها سایت اطلاع رسانی تو ایران که فراجناحی عمل میکنه تقریبا...میدونم خیلی چیزا رو بر اساس مصلحت نمیگین ولی کم کم شروع کنین خدا کمکتون میکنه
ای خدا اینجا رو دمتون گرم مسئولان بهشت ای برای شون درست کردین
ضمنا میگن مدیر عامل ثامن الحجج 12000 میلیارد برداشته و در رفته خودتون ببینید چه خبره
با سلام
و تشکر
یک سوال این همه توضیحات برای چه به مردم داده می شود ایا قرار است دستگاه ها کاری کنند ؟
سومین سقوط آزادبورس بابیش از۲۸۰۰ واحدکاهش رقم خورد درمدت کمترازیک هفته شاخص کل از۱۱۵ هزار واحدبه ۱۰۸ هزارپرتاب شد! حباب بزرگ بورس همچنان درحال تخلیه است
جالبه داروسازی حیان،
بخارشو وارد کرده

واقعا به لیست اقلام نگاه کنید
اغلب مصرفی و تجملاتی
کجای دنیا اینقدر ارز برای واردات جو و ذرت حرام می کنند. همین میلیونها یوروی که صرف این کار شده میتوانست کشاورزی کشور را متحول و به سیستم های نوین مجهز بکند. بنابراین معلوم است که یک سری فقط به فکر جیبشان از طریق رانت در زمینه کشاورزی هستند.
اینجوریه که یه عده نون شب ندارن و یه عده قلیل خودرو میلیاردی می خرن !
آیا هیچ کنترلی بر ثروت اندوزی های بی حساب این جماعن وجود نداره ؟
خوب نخرید!!!!!!!
بدبختی اینجاست که هرچه گرون تر میشه بیشتر به فکر خریدنش میافتید!!!!
به خدا هیچ اتفاقی نمی افتد اگر گوشی ساده باشه!!
بنده آبدارچی میشناسم برای 20 هزار تومان پول زبون میآد و دایم ساز ندارم کوک میکنه ولی قیمت گوشی موبایلش حداقل 2 میلیون تومان است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تو خدمت سربازی دوستی داشتم برای
مدل گوشی نوکیا 6600 که ان روزها تازه آمده بود با نامزدش به هم زد
چون نتونست براش بخره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
الان تو این وضع اشفته ارز چرا این مقدار ارز برای واردات موبایل به این شرکتها دادن ومن و هزاران نفر مثل من که تولید کننده پوشاک هستبم دو ماهه مواد اولیه یعنی نخ وپارچه برای تولید نداریم وهزاران کارگر این صنف بیکارن.مواد اولی پنبه والیاف برای تولید پارچه یا نیست ویا با قبمت خیلی زیاد داره فروخته میشه .این در مورد خیلی از تولیدیها مثل کفش وکیف هم همینطوره.بابا به کی بگیم بیکار شدیم تا سال گذشته گرفتار قاچاق و واردات بودیم حالا گرفتار نداشتن مواد اولی.کی به داد هزاران کارگر این تولیدی ها میرسه؟
اونوقت ما کشاورزی داریم مواد مصرفی قیمتشان 2 برابر شده. این دلار را به کشاورز بدهید. من چه سودی از موبایل 5 میلیونی می بزم. لوازم کشاورزی باید با 4200 وارد شود یا موبایل؟
اگر رفتاری مثل تنور کردن نانوای ناخلف در مورد یکی از این افراد اجرا بشه باقی هم دستشون میاد که با آبروی نظام و مملکت برخورد نکنند.
امان از رانت
آقا این یورو ها رم ما دادیم دست اینا؟؟؟؟ خودتون دزد تولید میکنین و باعث این اوضاع هستید کسی هم جوابگو نیست
یکی پیدامیشه بگه دراین مملکت چه خبره.بابا بااینکاراتون امام زمان ع روازماشاکی میکنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان