بازدید 6169

از موکلان خود خجالت می‌کشم

محمدرضا بادامچی
کد خبر: ۸۱۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹ 26 June 2018

جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی، دقیقا به این منظور تشکیل شد و نماینده دولت و معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت نیز حاضر بودند تا فکری به حال آشفته بازار کنونی کنند.

در این نشست، بحث‌هایی که شد، اینکه بتوانیم با همفکری خود، راهکاری برای آرام کردن اوضاع اقتصادی کشور پیدا کنیم، تا فشار بیش از این بر مردم وارد نشود. متأسفانه دولت آمریکا با بی حرمتی به قوانین جهانی و بیرون آمدن از توافق برجام، ما را با مشکلات ناخواسته بسیاری روبه رو کرد. ما شبانه روز در حال تعامل با مسئولان اجرایی و افراد تصمیم گیر هستیم و حتی هفته گذشته نیز پیش رهبری رفتیم و تلاش می‌کنیم، اوضاع را جمع کنیم.

ما همه این مشکلات را به دولت گفتیم؛ اما نماینده اختیاری بیش از این ندارد و نمی‌تواند بیش از این در اجرائیات دخالت کند. ما فقط می‌توانیم جلوی زیاده خواهی‌های این‌ها را در همین حد بگیریم.

قدرت ما در همین حد است. ما به عنوان نماینده مجلس جلوی موکلان خودمان خجالت زده هستیم و نمی‌توانیم کاری کنیم. آنچه وظیفه نماینده است، وضع مقررات، پیگیری مطالبات و این دست موارد است که ما این کار‌ها را انجام می‌دهیم؛ اما مشکل اینجاست که وزیر و مدیران اقتصادی از جمله رئیس بانک مرکزی کوتاهی کرده و نمی‌توانند اوضاع را سامان دهند. این در حالی است که وضع ما اینقدر‌ها هم بد نبود!

 مشکلات کنونی ما، مدیریتی و ضعف مدیریتی است. باید گفت، مشکل از آنجایی شروع شد که این‌ها آمدند یکباره نرخ سود سپرده را از ۲۰ درصد به ۱۰ درصد رساندند، حال آنکه برنامه ریزی برای آن نداشتند. دولت باید نخست چاله‌ای حفر و مسیر‌های سرمایه گذاری را پیدا می‌کرد و پس از آن نرخ سود بانکی را کاهش می‌داد؛ اما آن‌ها بدون برنامه ریزی، نرخ سود سپرده را کاهش دادند. مردم هم پول خود را بیرون کشیدند و این پول به بازار‌های دیگر مثل مسکن، سکه و ارز سرازیر شد و پول سرگردان برای کشور دردسر ساز شد. هم اکنون نیز کسی نمی‌تواند این مشکل را جمع کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان