بازدید 19648

صدور كيفر خواست متهمان كهريزك

محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با فارس، با اشاره به اينكه گزارش كميته ويژه مجلس بر اساس قانون تدوين و قرائت شده است، گفت: يكي از محورهاي اصلي اين گزارش ظلم بزرگي بود كه در حوادث اخير به نظام شد و بايد به اتهامات متهمان اين قضيه رسيدگي شود.
کد خبر: ۸۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۸ - ۲۰:۲۰ 12 January 2010
متهم اصلي گزارش كميته ويژه مجلس همان متهم كميته تحقيق و تفحص مجلس هفتم است.

محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با فارس، با اشاره به اينكه گزارش كميته ويژه مجلس بر اساس قانون تدوين و قرائت شده است، گفت: يكي از محورهاي اصلي اين گزارش ظلم بزرگي بود كه در حوادث اخير به نظام شد و بايد به اتهامات متهمان اين قضيه رسيدگي شود.

وي ضمن بيان اينكه در خصوص قضيه كهريزك، كميته ويژه مجلس و تحقيقات گسترده‌اي را انجام داد، اظهار داشت: در اين حادثه متهمان دو گروه بودند، گروهي از عوامل نيروي انتظامي و گروه ديگر از قوه قضائيه بودند.

دهقان ادامه داد: متهمان نيروي انتظامي 12 نفر بودند كه به سرعت دادسراي سازمان قضايي نيروهاي مسلح به اتهامات آنها رسيدگي كرد.

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه هم‌اكنون كيفرخواست‌ اين متهمان صادر شده است، بيان داشت: قطعا عدالت در مورد اين افراد اجرا خواهد شد.

وي ادامه داد: اما بخش ديگر از اين پرونده هنوز ناقص است و آن مربوط به متهمان قوه قضائيه است.
دهقان ادامه داد: بنابراين بود كه همزمان با بررسي دادسراي سازمان قضايي نيروهاي مسلح، دادسراي انتظامي قضات هم به پرونده متهمان قوه قضائيه رسيدگي كند اما تاكنون به اتهامات اين قضات رسيدگي نشده است.

اين نماينده مجلس با اشاره به اينكه حداقل پرونده سه نفر از قضات در خصوص كهريزك بايد مورد بررسي قرار گيرد، گفت: بايد به اتهامات كساني كه زمينه‌سازي را براي هتك حرمت به نظام فراهم كردند به صورت قاطع و محكم در دادگاه صالح رسيدگي شود.

عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس ضمن بيان اينكه پرونده قضايي نيروهاي مسلح هر چقدر كار خود را پيش مي‌برد و تحقيق مي‌كند باز مقداري از مساله معلق مي‌ماند، گفت: وقتي اين دادسرا به اتهامات متهمان رسيدگي مي‌‌كرد و سپس آن را به مقامات قضايي ارجاع مي‌داد، باز هم در پرونده نقص وجود داشت و نيمه تمام بود.

وي در عين حال تاكيد كرد: براي رسيدگي به اين موضوعات نياز به گزارش مجلس نبود، چرا كه همه مقامات قضايي از اين موضوعات اطلاع دارند و اسناد كافي براي رسيدگي به اين اتهامات وجود دارد.

* متهم اصلي گزارش كميته ويژه مجلس همان متهم كميته تحقيق و تفحص مجلس هفتم

دهقان با بيان اينكه موضوع كهريزك يكي از مسائل فرعي در اغتشاشات اخير بود و بايد بسيار سريع به آن رسيدگي مي‌شد، تصريح كرد: جاي تعجب است كه چرا با وجود اينكه قوه قضائيه همه اسناد را در اختيار دارد، ولي كاري از پيش نمي‌برد.

نماينده مردم چناران، طرقبه و شانديز ضمن بيان اينكه قوه قضائيه تا الان نمره خوبي در اين قضايا نگرفته است، اظهار داشت: ما لاريجاني رئيس قوه‌قضائيه را فردي عدالت‌‌خواه مي‌دانيم و ايشان اين مسئله را در مورد مفاسد اقتصادي به خوبي نشان دادند و همه اميدواريم كه در مورد كهريزك هم همين اتفاق تكرار شود.

وي با تاكيد بر اينكه متهم اصلي گزارش كميته ويژه مجلس همان متهم كميته تحقيق و تفحص از قوه‌قضائيه در مجلس هفتم است، افزود: سال‌هاست پرونده اين شخص در قوه قضائيه با اسناد كامل موجود است اما جاي تعجب است كه چرا به آن رسيدگي نمي‌شود.

دهقان در پايان خاطرنشان كرد: نبايد اجازه داد تا اتهامات و تخلفات يك فرد بر اساس بي‌توجهي به آن عملكرد قوه قضائيه را تحت‌الشعاع لذا بايد هرچه سريع‌تر به آن رسيدگي شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر