بازدید 2742
با حضور نماینده مستقیم وزیر علوم انجام شد؛

پایان اعتراض چهار روزه دانشجویان معترض

روزچهارشنبه سی ام خرداد ماه، پس از چهار روز تجمع دانشجویان دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران، غلامرضا غفاری نماینده وزیرعلوم و معاون فرهنگی وزارت علوم در جمع دانشجویان حضور پیدا کرد و دانشجویان پس از بیان مطالبات‌شان به تجمع‌شان پایان دادند.
کد خبر: ۸۰۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴ 20 June 2018

روزچهارشنبه سی ام خرداد ماه، پس از چهار روز تجمع دانشجویان دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران، غلامرضا غفاری نماینده وزیرعلوم و معاون فرهنگی وزارت علوم در جمع دانشجویان حضور پیدا کرد و دانشجویان پس از بیان مطالبات‌شان به تجمع‌شان پایان دادند.

به گزارش ایسنا، دانشجویان تجمع کننده در پایان بیانیه‌ای را در زمینه مطالباتشان به این شرح منتشر کردند:

1:توقف کامل روند قضایی دانشجویانی که هنوز دادگاه بدوی شان تشکیل نشده است و بازگشت پرونده آن‌ها به دانشگاه.

2:لغواحکام قضایی صادره علیه تمام دانشجویان و بازگشت پرونده‌های ایشان به دانشگاه

3:حضور دانشجویان محکوم شده از سال جاری تحصیلی بدون هیچگونه مانعی برسر کلاس ها و عدم هرگونه ممنوعیت نسبت به حق تحصیل.

4: توقف کامل روند امنیتی سازی دانشگاه و عدم پرونده سازی برای دانشجویان فعالی که پیگیر پرونده ها بوده‌اند

پس از قرایت بیانیه نماینده وزیرعلوم در بین دانشجویان نکاتی را بیان کرد که و با اشاره به حسن نیت مسئولان امر برای پیگیری مطالبات دانشجویان معترض در خصوص تجدید نظر برای احکام قضایی دانشجویان گفت: اسامی دانشجویان دارای احکام قضایی را در اختیار دادستانی تهران قرار دادیم تا در پروسه تجدید نظر وضعیت آن‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

متن کامل سخنان وی را اینجا بخوانید.

سارا شریعتی نیز با حضور در چهارمین روز تجمع دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در بین دانشجوها گفت: متاسفانه آن روز که اساتید در بین دانشجویان در دانشکده جمع شدند، بنده در دانشکده نبودم ،سپس یک سری عکس ها دررسانه ها منتشر شد ،که اساتید ومسئولین دانشکده نشسته بودند، دانشجویان همه بودند و روی عکس هم نوشته بود برای ثبت در تاریخ، ومن چنین چیزی دریافت کردم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: و خیلی برای من جذاب بود ،فکر کردم که مقداری به ایده آلی که ما از زندگی دانشجویی انتظار داشتیم ، داریم میرسیم. یعنی زمانی که کل بدنه دانشگاه با با همه عقاید و جریان ها متفاوت با هم یکپارچه می شوند برای دفاع ازاستقلال دانشگاه، حیات دانشجویی، خودمختار بودن حیات دانشگاه که خودش به مسائل خود رسیدگی کند، این فضای فعلی کمک کننده است، دانشگاه را دعوت می کنیم برای رسیدگی به احکام سنگینی که برای دانشجویانی که به سرنوشت کشورشان حساس بوده اند ، این دانشجویان محکوم می شوند و جرائمی خورند و بعضی از این دانشجویان، شاگردان من بودند، و من با آن ها آشنا هستم، بهترین دانشجویان از لحاظ علمی و نه از بخش سیاسی بوده‌اند.

وی افزود: در نتیجه عکس برای ثبت در تاریخ برای من خیلی جذاب بود وهمین که آدم های متفاوت با دیدگاه های متفاوت کنارهم نشستند و از زندگی دانشجویی دفاع می کنند. فکر میکنم اگر این اتفاق در گذشته رخ می داد، ما با تجربه حمله به کوی دانشگاه رو به رو نمی شدیم. فکرکنم شانزده آذر و هجده تیری اتفاق نمی افتاد.

شریعتی ادامه داد: طبیعی است که ما به این احکام اعتراض می کنیم، چون باعث شده برای دانشجویان پرونده درست شود.برای دانشجویانی که جوان هستند، بیست سال، بیست و یک سال، و آینده شغلی و زندگی‌شان را به خطر می افتد، اگر امروز ما و کل دانشگاه بتواند، حرف خود را به کرسی بنشاند واز سرمایه های دانشگاه دفاع کند، دانشگاه سربلندتر و خود مختارترو مستقل تری خواهیم داشت. یعنی دانشگاهی که به اندازه ی یک دولت قدرت دارد. بنابراین کارزار مقاومت باید حفظ شود. نه صرفا دانشجویان، بلکه کل نهاد دانشگاه، کل اساتید و مسئولین با هرموضع سیاسی که دارند، باید برای حفظ استقلال دانشگاه دفاع کنند. به نظرم نقطه ی امید ما است، امیدوارم که بتوانیم در این جریان موفق باشیم، احکام لغوشود و بر سر کلاس ها حاضر شویم.

وی ادامه داد: از سوی دیگردر جلسه ای که امروز نمایندگان دانشجویان با دکترغلام رضا غفاری، برگزار شد ویک سری مطالبات از سوی دانشجو ها مطرح شد و همچنین فضای فعلی دانشکده ترسیم شد و از سوی مسوولین قول همکاری و حمایت گرفته شده است و همچنین قرار بر این شد دکترسلیمی رییس حراست کل دانشگاه و دکترسیمایی صراف معاونت حقوقی حضورداشته باشد اما به دلیل مشغله ها حضور پیدا نکردند و جلسه ای را با ایشان در آینده برگزار خواهیم کرد.

در ادامه نمایندگانی از بدنۀ دانشجویی مطالبات فوری دانشجویان را عنوان کردند.

یکی از دانشجویان عنوان کرد: همه دانشجویان متفق‌اند که اوایل هفته آینده نتایج پیگیری هایی که اکنون قول آن را داده اید به دانشجویان اعلام کنید تا فضای دانشکده به شرایط پیشین بازگردد. این وعده ها تکرار وعده های پیشین است، ما از شما توقع وعده هایی با ضمانت اجرایی داریم و نه وعده های بی اثر و انتظار داریم تمامی پیگیری ها شفاف اعلام شود. انتظار داریم این مساله را به دولت بکشانید و از دولت بخواهید پشت دانشجویان باشد. ما تا کی باید از بدنه دولت این را بشنویم که من می خواهم و نمی شود.

یکی دیگر از دانشجویان گفت: بسیاری از دانشجویان دادگاه‌های بدوی شان برگزار نشده و از این جهت احتمال اینکه بتوانیم پرونده های آن‌ها را به دانشگاه بازگردانیم بیشتر است و باید سریع تر اقدام کنید. از سویی دیگر تمام مسائلی که در احکام دانش جویان در مورد اقدامات داخل دانشگاه صورت گرفته، کسی گزارش نداده است به جز حراست های دانشگاه . .

وی اضافه کرد: شما یکسره می گویید دانشجویان این دانشکده و اینجا برای مطالباتشان با ما گفت و گو کنند اما بقیه شهر ها چطور، بقیه دانشگاه ها چطور؟ وزارت علوم چه تدبیری برای پیگیری مطالبات همه دانشجویان دارد؟ماخواستار آنیم که وزارت علوم تا انتها پیگیر برگزاری جلسات با بدنۀ دانشجویی باشد. معاون حقوقی وزارت علوم به دانشجویانِ محکوم در راستای تنظیم لایحه تجدید نظر مشاوره دهد و همکاری های لازم را داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان