بازدید 2298

اسپانیا با 4.3.3 کاملا تهاجمی مقابل ایران

کد خبر: ۸۰۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲ 20 June 2018

ماتادورها همواره از چهار مدافع، سه هافبک و سه مهاجم استفاده کرده‌اند و امروز با نوع هجومی این سیستم به مصاف ایران می روند.

به گزارش تابناک ورزشی، مدت هاست که مشخص شده که تشخیص روش بازی یک تیم، ارتباط بسیار کمی به چینش بازیکنان دارد و بیش از آن، به نوع سیستم و وظایف بازیکنان مرتبط است. نمونه بارز برای اثبات این ادعا، دیدار امروز ایران و اسپانیا است. ماتادورها با سیستم 433 هجومی برابر ایران بازی می کنند و در واقع وینگرها کمترین وظایف دفاعی را دارند و شعاع حرکتی شان نیز در زمین خودی نیست. اما 433 ایران به قدری تدافعی است که تبدیل به سیستم 451 شده و تقریبا 9 بازیکن مشارکت فعالی در دفاع دارند.

ماتادورها در خط هافبک اکثرا از سرخیو بوسکتس، آندرس اینیستا و تیاگو آلکانتارا استفاده می کنند؛ یک هافبک دفاعی و دو هافبک میانی. البته هر سه بازیکن، حتی بوسکتس، از خلاقیت و قدرت حفظ توپ بسیار بالایی بهره مند هستند و می توانند مهاجمان خودی را صاحب موقعیت کنند.

پیش از جام جهانی، ابهام های فراوانی در خصوص نوع سیستم 433 لاروخا وجود داشت. باتوجه به حضور مهاجمانی نظیر موراتا، رودریگو، آسپاس و کاستا، دست لوپتگی برای انتخاب سیستم کاملا باز بود. او می توانست با بهره گیری از آسپاس یا رودریگو، 9 قلابی یا False 9 را به نمایش بگذارد اما در نهایت تصمیم گرفت موراتا را از لیست نفرات خط بزند و سرمربی جدید هم کاستا را در ترکیب اصلی قرار داد.

دیگو کاستا مهاجم تیم اتلتیکو مادرید نیز حداقل در بازی نخست عملکرد بسیار خوبی از خود نشان و با 2 گل، پاسخ اعتماد فرناندو هیه رو را داد. البته لاروخا امروز با چنین شیوه ای وارد زمین می شود اما روند مسابقه است که نوع چینش و روش بازی آن ها را انتخاب می کند. اگر نتیجه به نفع شاگردان کی روش باشد، بی شک یکی از انتخاب ها، قرار گیری هافبک دفاعی و حضور یک بازیکن هجومی تر به جای او و تبدیل شدن به سیستم 443 سوپر هجومی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار