بازدید 3957

نویسندگان نامه مذاکره با ترامپ خارج‌نشین هستند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه آمریکا باید برای ملت ایران تسلیم‌نامه بنویسد و بداند که دیر یا زود باید از منطقه خارج شود، تاکید کرد: امروز ایران استقلال خود را به دست آورده و آمریکا در مقابل ایران ذلیل است.
کد خبر: ۸۰۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ 20 June 2018

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه آمریکا باید برای ملت ایران تسلیم‌نامه بنویسد و بداند که دیر یا زود باید از منطقه خارج شود، تاکید کرد: امروز ایران استقلال خود را به دست آورده و آمریکا در مقابل ایران ذلیل است.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی طی سخنانی در همایش بسیج اساتید، اظهار کرد: به برکت بیداری اسلامی، حفظ استقلال به ارمغان آمده است گرچه برخی‌ها مغالطه کرده و می‌گویند حالا که عصر همکاری‌های بین‌المللی است، استقلال معنی ندارد. اگر اینطور باشد برخی ممکن است به ما القا کنند که همه برابر هستیم اما بعضی برابرتر هستند، همین مردکی که در آمریکا سر کار آمده در اولین سفرش به منطقه می‌گفت باید از این کشورهای نفت‌خیز عرب به عنوان گاو شیرده استفاده کنیم و اگر شیر آنها تمام شد ذبح کنیم.

وی تصریح کرد: اگر استقلال و معاضدت بین‌المللی این است که عده‌ای حاکم و عده‌ای محکوم و یا عده‌ای استعمارگر و استعمارزده باشند شرایط مطلوبی نیست بلکه استقلال گران‌بهاترین گوهر برای حفظ و حراست از منافع ملی است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل همچنین بیان کرد: ترامپ با تهدید می‌خواهد دیگران را به نفع مردم آمریکا بدوشد، ‌زمانی هم که از منطقه ما برگشت، گفت اندازه شغل آورده‌ام در حالیکه ۵۰۰ میلیارد دلار از حکومت وابسته سعودی‌ها و امارات پول تلکه کرد و معتقد است که در آمریکا شغل ایجاد کرده است.

ولایتی با اشاره به نامه ۱۰۰ نفر برای مذاکره با ترامپ رییس‌جمهور آمریکا، گفت: بعضی از اینها ظاهرا نویسنده، تاجر، برخی مقیم داخل و یا خارج هستند و برخی هم شاید تابعیت دوگانه دارند و اگر این کار را ما انجام دهیم یعنی تسلیم‌نامه ملت ایران به آمریکا. ملت ایران به اینها وکالت نداده که تسلیم‌نامه امضا کنند، افتخار ملت ایران این است که استقلالش را به دست آورده است و امروز آمریکا در مقابل ایران در منطقه ذلیل است. آنها باید تسلیم‌نامه بنویسند و بدانند که دیر یا زود باید از منطقه خارج شوند.

وی ادامه داد: اینکه چرا عده‌ای در اوج عزت ما دستپاچه شدند قابل بررسی است. ما شاهد پیروزی‌ها در جبهه مقاومت هستیم، به عنوان مثال انتخابات لبنان حاصل ۳۵ تا ۴۰ سال مبارزه است و حکومت کاملا مردمی شکل گرفته که اسرائیل جرات ندارد به لبنان نگاه چپ کند، همچنین انتخابات عراق موجب عصبانیت آمریکایی‌ها شده است و در مورد یمن هم ما شاهد هستیم که بیش از سه سال بمباران انجام دادند، از عهده‌اش بر نیامدند و اکنون بندر الحدیده که محل ارتباط خارجی یمنی‌ها است را می‌خواهند ببندند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل همچنین بیان کرد: اینهایی که این نامه را نوشتند کاره‌ای نبودند، اگر ما تحلیلی نداشته باشیم از این اقدام متحیر می‌شویم، آن روزی که ترامپ اعلام کرد هفت تریلیون دلار در منطقه غرب آسیا خرج کرده‌ایم و تا این پول را نگیریم نمی‌رویم، ما شاهد بودیم که در سوریه بعد از اینکه داعش شکست خورد آنها در آنجا فرمان می‌دادند.

ولایتی خاطرنشان کرد: ترامپ می‌خواهد آمریکا را مثل کازینو اداره کند، هفت‌تیر و اربده بکشد، در محل خودش می‌تواند اما در منطقه ما حتما دماغش به خاک مالیده می‌شود.

وی در مورد مذاکرات ترامپ با رهبر کره شمالی، اظهار کرد: این اقدام برای یک فرار محترمانه و مشروعیت دادن به این عقب‌نشینی مشعشعانه از تهدیداتی بود که رهبر کره شمالی کرده بود، او گفته بود اینجا پای دکمه‌ها هستم، منتظرم حرکتی کنید تا خاک آمریکا را به توپ بکشم.

ولایتی اظهار کرد: از طرف دیگر شاهد هستیم که ترامپ در صحبت‌هایش گفته بود که در ایران آثار مثبت رجزخوانی‌های من را خواهید دید، از یک گوشه دم خروس معلوم می‌شود.

ولایتی بار دیگر با اشاره به نامه ۱۰۰ نفر برای مذاکره با ترامپ، گفت: عده‌ای که خارج‌نشین هستند، گرین‌کارت دارند این نامه را امضا کردند اما خبر رسیده است که فرزند فلان فرد بورسیه سعودی‌ها است. اینکه گاهی رهنمودهایی از لندن صادر می‌کنند او خود کارمند الشرق‌الاوسط است. مردم ایران توی دهن آنها می‌زنند، این کار فقط پاسخ دادن به درخواست اربابان آنها است. اینکه خوش خدمتی می‌کنند و نامه امضا می‌کنند در نظر بگیرند که اگر تاریخ مصرف تمام شود، گرین کارت آنها را لغو می‌کنند.

وی ادامه داد: کجا هستند آنهایی که در طول انقلاب پناهنده می‌شدند، با رادیوهای بیگانه مصاحبه می‌کردند، اکنون که صحبت از مذاکره با آمریکا می‌کنند یا نمی‌فهمند مذاکره یعنی چه، یا اینکه خیال می‌کنند با این حرف‌ها مردم ایران را می‌توانند گول بزنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تصریح کرد: از پنج سال پیش با آمریکا و پنج کشور دیگر در مورد مساله هسته‌ای مذاکره کردیم با اینکه تایید سازمان ملل را داشت زیر آن زدند. اینکه آمریکا بی‌آبرو شده و این ۱۰۰ نفر می‌خواستند که در داخل آبرویی برای آمریکا جمع کنند، بدانند اگر صاحب اختیار هم باشند مانند بن سلمان و گاو شیرده می‌شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان