بازدید 1535

افزایش نسبی غلظت ذرات معلق در سطح شهر تهران

کد خبر: ۸۰۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 20 June 2018

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از وزش باد در تهران و افزایش نسبی غلظت ذرات معلق در سطح شهر طی امروز (۳۰ خرداد) خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسین شهبازی با اشاره به اینکه نتایج پارامترهای هواشناسی پیش‌بینی شده برای ایستگاه مهرآباد نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در بعد ازظهر امروز (۳۰ خرداد) است، اظهار کرد: در برخی ساعات این روز وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی- جنوبی انتظار می‌رود.

وی افزود: براساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا وزش باد در برخی ساعات امروز (۳۰ خرداد) افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه این شرایط جوی فردا (۳۱ خرداد) کمابیش تداوم دارد، گفت: برای برخی ساعات در این روز وزش باد با بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوبی - جنوب شرقی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته شهبازی انتظار می‌رود وزش باد در برخی ساعات فردا (۳۱ خرداد) سبب خیزش گرد و خاک و افزایش نسبی غلظت ذرات معلق در سطح شهرشود، همچنین دما تا فردا به‌طور نسبی افزایش می‌یابد.

وی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۸۱ در شرایط سالم قرار داشت، تصریح کرد: کیفیت هوای هم اکنون تهران نیز با شاخص میانگین ۸۲ در شرایط سالم است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر