بازدید 1986

بحرین خواستار اخراج «زید بن رعد» از کمیساریای عالی حقوق بشر شد

معاون وزیر خارجه بحرین ضمن انتقاد از اظهارات کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در خصوص وضعیت حقوق بشر در بحرین خواستار تغییر زید بن رعد الحسین شد.
کد خبر: ۸۰۹۷۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶ 20 June 2018

معاون وزیر خارجه بحرین ضمن انتقاد از اظهارات کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در خصوص وضعیت حقوق بشر در بحرین خواستار تغییر زید بن رعد الحسین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الایام، «عبدالله فیصل جبر الدوسری» معاون وزیر خارجه بحرین خواستار تغییر «زید بن رعد الحسین» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل شد و مدعی شد که در دوران بن رعد فعالیت کمیساریای عالی حقوق بشر دچار افت شدیدی شده است.

وی در این گفتگو مدعی شد که کمیساریای عالی حقوق بشر در دوران حضور زید بن رعد دچار افت و سیاسی کاری شده است و به عمد اطلاعات خود را از نهادهای غیر قابل اطمینان و وابسته به دولت ایران و کسانی که در ترویج تروریسم و خشونت در بحرین دست داشته اند، کسب کرده است.

معاون وزیر خارجه بحرین ادعا کرد که کمیساریای حقوق بشر در گزارش های خود درخواستی برای کسب اطلاعات یا توضیحات از طرف بحرینی نداشته است بلکه به عمد اطلاعات خود را از نهادهایی که بی طرف نیستند جمع آوری کرده است.

وی مدعی شده است که انتقادات مکرر کمیسر عالی سازمان ملل نسبت به اوضاع حقوق بشر در بحرین بی توجهی به تمام تلاش هایی است که بحرین طی سالهای اخیر در این زمینه داشته و سخنرانی بن رعد در افتتاحیه نشست شورای حقوق بشر در ژنو را سیاسی کاری و ضدیت با بحرین توصیف کرد و گفت به همین دلیل این نهاد باورپذیری خود را از دست داده است.

معاون وزیر خارجه بحرین همچنین ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرده و مدعی شده چرا کمیسر حقوق بشر سازمان ملل در گزارش خود نامی از ایران یا انصار الله یمن نیاورده است!

پیشتر زید بن رعد الحسین در سی وهشتمین نشست حقوق بشر سازمان ملل در ژنو (HRC38) در خصوص اوضاع حقوق بشر در بحرین گفته بود: بحرین همچنان به سرکوب جامعه مدنی ادامه داده و قوانین بیشتری را برای بازداشتن مردم از استفاده از حقوق بنیادین خود صادر می کند.

الحسین همچنین افزود دسترسی بدون قید و شرط به بحرین برای دفتر وی و همچنین برای ارگانها و ساز و کارهای ویژه سازمان ملل ممکن نبوده و بحرین امکان هرگونه دسترسی (بازدید) را رد نموده است. کمیسر عالی سازمان ملل بحرین را تشویق کرد تا در جهت خلاف وضعیت کنونی حرکت نماید و آمادگی دفترش را برای ارائه مشورت های فنی و قانونی در این خصوص اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار