بازدید 1415

کاهش کیفیت هوا در شرق و جنوب کشور

کد خبر: ۸۰۹۷۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 20 June 2018

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش کیفیت هوا در مناطق جنوبی و شرقی کشور از برقراری جوی پایدار در بیشتر مناطق خبر داد.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی سه روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم است، اظهار کرد: امروز (۳۰ خرداد) در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار پراکنده باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی فردا (۳۱ خرداد) و پس فردا (۱ تیر) این شرایط برای ارتفاعات البرز شرقی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: طی سه روز آینده در جنوب غرب، جنوب و شرق کشور به ویژه منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در برخی مناطق سبب خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

وظیفه در ادامه اظهار کرد: امروز (۳۰ خرداد) و فردا (۳۱ خرداد) خلیج فارس مواج است.

وی در پایان درباره هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳۱ خرداد) صاف، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱ تیر) صاف گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای آورده است: «پیرو اخطاریه شماره ۶ سه شنبه (۲۹ خرداد) به اطلاع می‌رساند به سبب وزش باد شدید شمال غربی طی امروز(۳۰ خرداد) در غرب و مرکز خلیج فارس ارتفاع موج بین یک و نیم تا دو متر پیش بینی می‌شود و پنجشنبه ( اول تیرماه) ارتفاع موج بویژه در مناطق مرکزی بین یک تا یک و نیم متر خواهد بود. از این رو توصیه می‌شود طی این مدت جهت تردد ایمن قایق‌های تفریحی، شناورهای سبک و نیمه سنگین احتیاط لازم به عمل آید.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل