بازدید 13770

برخورد ضدورزشي آمريكا با واليباليست‌هاي ايران

کد خبر: ۸۰۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۹ 19 June 2018

در دوره نوین بازی‌های المپیک، بعد از قرن‌ها فترت و رکود، قرار بر این بوده که ورزش ملت‌ها را به هم نزدیک کند. چطور می‌توان از نزدیکی ملت‌ها سخن گفت وقتی خارج از عُرف و نُرم‌های شناخته شده بین‌المللی، تیم ورزشی کشورمان را در فرودگاه نگه می‌دارند تا پلیس آمریکا از آنها بازجویی کند؟

به گزارش روزنامه آرمان، سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: بازیکنان من مجبور شدند در فرودگاه آمریکا به سؤالات احمقانه مأمورانFBI جواب بدهند. ایگور کولاکوویچ چنان از این رفتار بیزار شده است که در گفت‌وگویی چنین ابراز نظر کرده است: روش برگزاری لیگ ملت‌های والیبال، احمقانه است. چگونه ممکن است تیمی مثل ایران در هر هفته یک قاره عوض کند، ولی تیم‌های فرانسه، بلغارستان، صربستان، روسیه، آمریکا و لهستان فقط در یک یا دو قاره جابه‌جا شوند؟ چرا بازیکنان جوان تیم من نتوانستند ویزای آمریکا و یا حتی اتحادیه اروپا را دریافت کنند؟ این ورزش نیست.

تلاش برای گرفتن چالاکی

کنار هم گذاشتن تجربه‌هایی از این دست، در کنار تجربه‌های قبلی مانند اسکن کردن چشم‌ها و حتی انگشت‌نگاری از ورزشکاران که از قضا افراد شناخته شده‌ای هستند و بازی‌ها و عملکردشان چنان وضوحی دارد که ربط دادنشان به مسائل خارج از چهارچوب ورزش بسیار دشوار است و اغلب مایه خنده و مزاح است، زنگ دیگری را در ذهن به حرکت در می‌آورد. نکته جالب این است که برای تیم‌هایی که با خود انرژی بیشتری حمل می‌کنند چنین اتفاق‌هایی بیشتر می‌افتد. اگر این حرف درست باشد، آیا یکی از مهم‌ترین مسائل و پارامترهای تعیین کننده در غلبه حاشیه بر متن نیست؟ می‌توان تصور کرد که تیم والیبال کشورمان که چند سال قبل در آسیا هم رقیب چندان قدری محسوب نمی‌شد، اکنون چنان تیم قدرتمندی شده که حتی در کشورهای رقیب هم می‌تواند تیغ برنده خود را روی گلوی حریف بگذارد. در این صورت در فضای مسموم قبل از بازی و حتی در طول بازی‌های غیر جوانمردانه سازوکارهای دیگری مانند ناداوری‌ها هم وارد کار می‌شود تا جلوی حریفی را بگیرند که در زمین مسابقه چالاک‌تر از آن است که به کمند بیفتد. ما چنین رفتارهایی را در برخی کشورهای همسایه دیده‌ایم اما آخر در اروپا و آمریکا؟ کشورهای که ادعاهای رنگارنگشان را تریلی‌های ترانزیتی هم جابه‌جا نمی‌کند، چه آسان اخلاق ورزشی را زیر پا می‌گذارند!

خشم سرمربی!

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: بازیکنان من مجبور شدند در فرودگاه آمریکا به سؤالات احمقانه مأموران FBI جواب بدهند. ایگور کولاکوویچ در گفت‌وگو با تسنیم در مورد سیستم برگزاری لیگ ملت‌های والیبال اظهار داشت: روش برگزاری لیگ ملت‌های والیبال، احمقانه است. چگونه ممکن است تیمی مثل ایران در هر هفته یک قاره عوض کند، ولی تیم‌های فرانسه، بلغارستان، صربستان، روسیه، آمریکا و لهستان فقط در یک یا دو قاره جابه‌جا شوند؟ چرا بازیکنان جوان تیم من نتوانستند ویزای آمریکا و یا حتی اتحادیه اروپا را دریافت کنند؟ این ورزش نیست! او همچنین از روند ورود تیم ملی ایران به خاک آمریکا نیز بسیار ابراز گلایه و ناراحتی کرد و گفت: تیم ایران در هنگام ورود به آمریکا مورد بازجویی FBI قرار گرفت! برخی از بازیکنان من مجبور شدند یکی‌یکی به سؤالات احمقانه مأموران جواب بدهند و مثلا بگویند که از بین عکس تعدادی از اشخاص، کدام را می‌شناسند. پلیس آمریکا، تیم ما را در اتاق کوچکی در فرودگاه برای مدت سه ساعت نگه داشت در حالی که بازیکنان تیم ملی لهستان در همان لحظه با لبخند و بدون هیچ تشریفاتی فرودگاه را ترک کردند. کولاکوویچ افزود: من خیلی عصبانی هستم، چون تعدادی زیادی مصدوم داریم و این تنها مشکل تیم ایران نیست. ما باید به فکر مسابقات قهرمانی جهان باشیم. من در بازی با آمریکا بسیاری از بازیکنانم مثل موسوی، معنوی‌نژاد، توخته، کاظمی، شریفی، سال‌افزون، غفور و قائمی را در اختیار نداشتم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۱۱
چیزی که عوض داره گله نداره. اومدن ایران شمام همین کارا را باهاشون بکنید
به چه دلیلی مسئولین ورزش ما موضوع جابجایی های بین قاره ای را قبول می کنند؟؟؟؟؟
چرا نمی فهمند که این موضوع تنها در مورد ایران بوده و دیگر تیمها اینطور نیستند!!!!!!!؟؟؟؟؟
شایسته این بود که رقابتها را برای اعتراض به چنین رفتارهایی ترک می کردند.
تقصیر خود ماست. وقتی بازیکنان امریکایی به کشور ما می آیند و آنها را روی سرمان میگذاریم همین میشود. ما هم باید با آنان همین رفتار را داشته باشیم.
مربی فهیم تیم والیبال ایران از شما و بچه های تیم تشکر می کنم بهر حال استکبار یعنی این برخوردهای بی منطق و....
لعنت اولین و آخرین بر خوی استکباری دولتمردان آمریکایی فقط ورزش نیست تو همه عرصه ها بدتر نباشن بهتر نیستند سالهاست که من رفتو آمد دارم هرسال بدتر و بدتر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
اگر اینقدر بدند اقامتتون را پس بدید و رفت و آمد نکنید و
.همینجا بمانید مگر مجبورید؟
شاید این ما هستیم که قواعد "بازی" را نمی دانیم. مگر می شود "مرگ" آمریکا را فریاد بزنیم ولی از پلیس آن کشور گلایه داشته باشیم که چرا شهروند ایرانی را مورد سوال و جواب قرار داده؟ وقتی ادعا داریم دشمنی با آمریکا در تار و پود ملت ما نهفته است باید انتظار چنین برخوردهایی را نیز داشته باشیم. متاسفانه برخی گمان می کنند و یا فقط ادعا می کنند که آن روی سکه این "مرگ بر " گفتن ها مترادف خواهد بود با تحویل دو دستی مملک به بیگانه که صد البته چنین نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
وفتی ادمهای نادانی مثل شما داشته باشیم که از مارهلی مفرت امر امریکاییها حمایت کنند و حرکات دشمنان را توجیه کنند دیگه چه احتیاجی به دشمن داریم اقای عزیر مگر همین امریکا انهم ریس جمهورشان روزانه به ایران توهین وفحش نمی کننند یا ان موقع شما شنوا نیستید
شما هم والیبال را تحریم کنید
چیزی که عوض داره گله نداره همین رفتار را ما تو ایران با آها داشته باشیم حساب کاردستشان می آید.
باید از همان فرودگاه بر می گشتید البته با سرو صدا ونشان دادن اعتراض !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر