بازدید 2888
نماینده ایران در اوپک:

سه عضو اوپک با افزایش تولید مخالفت می‌کنند

نماینده ایران در اوپک گفت: «سه عضو اوپک با طرح افزایش تولید مخالفت می کنند.هیچ تغییری در عوامل بنیادین بازار رخ نداده است هرچند که اداره اطلاعات انرژی آمریکا و آژانس بین المللی انرژی تلاش می کنند چیز دیگری بگویند.»
کد خبر: ۸۰۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ 18 June 2018

نماینده ایران در اوپک گفت: «سه عضو اوپک با طرح افزایش تولید مخالفت می کنند.هیچ تغییری در عوامل بنیادین بازار رخ نداده است هرچند که اداره اطلاعات انرژی آمریکا و آژانس بین المللی انرژی تلاش می کنند چیز دیگری بگویند.»

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، ایران می گوید ونزوئلا و عراق در مخالفت با پیشنهاد افزایش تولید عربستان و روسیه در نشست این سازمان به ایران می پیوندند.

حسین کاظم پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک در نوشته ای به بلومبرگ گفته است: «3 عضو اوپک این پیشنهاد را متوقف می کنند... اگر عربستان و روسیه بخواهند تولید را افزایش دهند، این پیشنهاد به اجماع آرا احتیاج دارد. اگر این دو کشور بخواهند به تنهایی عمل کنند، این اقدام تخطی از توافق همکاری برای کاهش تولید است.»

بلومبرگ در این رابطه نوشت این اظهارات از سوی ایران نشان میدهد که اوپک در نشست آتی خود در وین برای بحث در مورد پایان دادن به توافق کاهش تولید دچار اختلاف خواهد شد. این رسانه آمریکایی مدعی است، توافق تاریخی 24 کشور به اهداف خود برای متوازن کردن بازار و افزایش قیمت نفت رسیده است و دو کشور بزرگ تولیدکننده نفت در آن خواهان آزادسازی سهمیه تولید در ماه آینده هستند.

الکساندر نوآک، وزیر نفت روسیه پنج شنبه گذشته گفت اوپک و هم پیمانانش یک افزایش تولید 1.5 میلیون بشکه ای در روز را در نظر خواهند گرفت که برای جبران کاهش تولید پیش بینی شده ونزوئلا و ایران از سوی آژانس بین المللی کافی خواهد بود.

منابع آگاه می گویند عربستان سناریوهای مختلفی از افزایش 500 هزار تا یک میلیون بشکه در روز را مطرح خواهد کرد.

* فشار ترامپ

اعضای اوپک همچنین با فشارهایی از خارج مواجه هستند. رئیس جمهور آمریکا همچنان در حساب توئیتریش از اوپک انتقاد می کند. ترامپ در مورد تاثیر قیمت بنزین بر انتخابات میان دوره نگران است و دولت وی در حال لابی کردن برای افزایش تولید اوپک است.

کاظم پور اردبیلی گفت: «ما از برادرهایمان در اوپک و روسیه این درخواست را داریم که بدانند ما به آرام کردنترامپ که دو عضو اوپک و همچنین روسیه را تحریم کرده است نیازی نداریم.» «ما کشورهای مستقلی با مسئولیت ها و ارزش های خود هستیم. تمام جهان باید در برابر این این رفتارهای خودخواهانه بایستند و خواهند ایستاد.»

آژانس بین المللی انرژی هفته گذشته اعلام کرد که تحریم های آمریکا تقریبا 30 درصد از تولید نفت ایران و ونزوئلا را در سال آینده کاهش خواهد داد.

کاظم پور اردبیلی گفت: «هیچ تغییری در عوامل بنیادین بازار رخ نداده است هرچند که اداره اطلاعات انرژی آمریکا و آژانس بین المللی انرژی تلاش می کنند چیز دیگری بگویند.».

«عرضه به خوبی در بازار وجود دارد و اوپک باید از از تصمیم خود تا پایان سال دیگر پیروی کند. من مطمئنم بسیاری از دیگر اعضای اوپک همینگونه عمل می کنند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل