بازدید 7239

تجمع دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی در اعتراض به احکام دانشجویان

هفته پیش بود که خبر صدور احکام قضایی برای تعداد از دانشجویان دانشگاه تهران که در تجمعات دانشجویی ماه‌های گذشته حضور داشتند رسانه‌ای شد؛ احکامی که به زعم بسیاری سنگین بود و اعتراض‌های بسیاری را رقم زد.
کد خبر: ۸۰۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ 17 June 2018
تجمع دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی در اعتراض به احکام دانشجویانهفته پیش بود که خبر صدور احکام قضایی برای تعداد از دانشجویان دانشگاه تهران که در تجمعات دانشجویی ماه‌های گذشته حضور داشتند رسانه‌ای شد؛ احکامی که به زعم بسیاری سنگین بود و اعتراض‌های بسیاری را رقم زد.

به گزارش «تابناک»، با انتشار خبر صدور احکام قضایی برای تعدادی از دانشجویان درگیر با ماجرای اعتراضات و تجمعات ماه‌های اخیر کشور که به صورت مداوم و پیوسته از سوی مقامات وزارت علوم مورد پیگیری قرار می‌گرفت، حالا اعتراضاتی دوباره در دانشگاه تهران شروع شده که برنامه‌های امتحانی دانشجویان را نیز متأثر کرده است.

امروز و در شرایطی که دانشکده علوم اجتماعی با حضور بسیاری از اساتید و دانشجویان گروه‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی خود را برای برپایی مراسم تشییع پیکر دکتر قانعی راد، یکی از اساتید تازه گذشته علوم اجتماعی کشور آماده می‌کرد، تعدادی از دانشجویان با لغو امتحانات و امتناع از شرکت در امتحانات پایان ترم بخاطر احکام صادره برای برخی از دانشجویان دست به اعتراض زدند.

خبر‌های رسیده از دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران گویای این است که در این تجمع دانشجویان با شعارهایی، چون دانشگاه پادگان نیست، دانشگاهی که در زندان حل می‌شود، از تهران تا آبادان_دانشجویان در زندان و... تلاش کردند تا اعتراض خود را به گوش مسئولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی برسانند.

آن‌ها همچنین از اساتیدی که در مراسم تشییع پیکر دکتر قانعی راد شرکت کرده بودند، خواستار این شدند که سکوتشان را در قبال احکامی که هفته گذشته برای دانشجویان صادر بشکنند.
 

این تجمع از آن رو برگزار شده است که هفته گذشته برای تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های کشور احکام سنگینی مثل ۸ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوع الخروجی و... صادر شد؛ احکامی که در آن نام تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران نیز دیده می‌شود و اکنون در دانشکده علوم اجتماعی اعتراض به این احکام به تجمع دیگری دامن زده است.

به نظر می رسد با اعمال شفافیت در این رابطه و تشریح دلایل صدور چنین احکامی مسئولان بتوانند تا حدود زیادی موج اعتراضی شکل گرفته را کاهش داده و شرایط دانشگاه های کشور را در ایام برگزاری امتحانات آرام کنند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر