بازدید 6095

آخرین جزئیات از سیل گیلان

کد خبر: ۸۰۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۷ 17 June 2018

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان آخرین جزئیات مربوط به مفقودین و کشته‌شدگان سیل اشکورات رودسر استان گیلان را تشریح کرد.

به گزارش تسنیم، مهدی‌ولی‌پور اظهار داشت:‌ تا این لحظه آمار جان‌باختگان حادثه وقوع سیل و رانش زمین در اشکورات رودسر همان 4 نفر اعلام می‌شود و برخی اخبار مبنی بر افزایش این تعداد به 8 نفر صحت ندارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ‌بیان داشت:‌ صبح امروز عملیات مانور هوایی توسط یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر گیلان در منطقه اشکورات رودسر انجام شد اما با وجود بررسی مسیر رودخانه منطقه کاکرود اثری از مفقودان حادثه پیدا نشد.

ولی‌پور دلیل عدم موفقیت عملیات جست‌وجوی مفقودان را بیان داشت و عنوان کرد:‌ یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث کندی عملیات جست‌وجوی حادثه‌دیدگان شده عمق رانش زمین و در پی آن انباشت بسیار زیاد گل‌ولای به ارتفاع بسیار زیاد است.

وی به استقرار نیروهای انتظامی،‌ نظامی،‌ سپاه،‌ بسیج در محل حادثه رانش زمین اشاره کرد و افزود:‌ تمام این نیروها در کنار تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان و شهرستان رودسر از همان ساعات اولیه در حال امدادرسانی به مردم هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان عمق رانش در برخی از مناطق را بسیار زیاد اعلام کرد و اظهار داشت:‌ در شرایط فعلی بدون وجود انواع تجهیزات سنگین و ماشین‌آلات آواربرداری عملیات جست‌وجوی قربانیان حادثه به‌هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست.

ولی‌پور از قطع شدن راه دسترسی برخی روستاها در منطقه اشکورات رودسر خبر داد و بیان داشت:‌ جمعیت هلال احمر استان گیلان با هماهنگی فرمانداری رودسر فردا صبح با استفاده از بالگرد، عملیات آذوقه‌رسانی به اهالی روستاهای حادثه‌دیده را انجام خواهد داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان