بازدید 8738
۴

انتقاد بازیکنان ایران از نایک پس از برد مراکش

کد خبر: ۸۰۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 16 June 2018

بدنبال پیروزی تیم ملی ایران در نخستین دیدار مرحله گروهی خود مقابل مراکش در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه، «کریم انصاری فرد» و «علیرضا جهانبخش»، از اقدام شرکت نایک مبنی بر عدم فراهم آوردن کفش ورزشی برای بازیکنان این تیم، به شدت انتقاد کردند.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی «ESPN» روز شنبه نوشت: اوایل هفته گذشته و در آستانه آغاز جام جهانی 2018 روسیه، شرکت آمریکایی نایک - تولید کننده لوازم و تجهیزات ورزشی- با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران از فراهم کردن کفش ورزشی برای ملی پوشان ایرانی سر باز زد.

انصاری فرد در این خصوص اظهار داشت: آنچه نایک در قبال ما انجام داد، اقدامی کاملا اشتباه بود؛ قصد ندارم زیاد در این مورد اظهار نظر کنم، اما به عنوان یک فوتبالیست می توانم به شما بگویم که مشکلات دیپلماتیک و ورزشی قابل قیاس نیستند.

«علیرضا جهانبخش» وینگر خوش تکنیک تیم ملی فوتبال ایران نیز با انتقاد از نایک متذکر شد: اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم که در واقع این اقدام اهمیتی برای ما نداشت اما آنچه آن ها (نایک) انجام دادند، کمی غیرمحترمانه بود. ما جلسه ای به همین منظور با سایر بازیکنان برگزار کردیم؛ در واقع به عقیده من سیاست هیچ ارتباطی با ورزش علی الخصوص ورزشی به زیبایی فوتبال ندارد. شما نباید پای فوتبال را به این قبیل موضوعات باز کنید.

وی افزود: با این حال، متاسفانه این شرکت این کار را انجام داد و مسلما مسوولیت آن هم با آن هاست، اما چهره ای که آنان از خود ساختند دست کم برای 80 میلیون ایرانی؛ به هیچ وجه چهره خوبی نیست.

«کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیز که چندی پیش با انتقاد شدید از این اقدام، از شرکت نایک خواسته بود که از بازیکنان ایرانی عذرخواهی کند؛ اظهار داشت: ما در جام جهانی و زیر چتر فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) هستیم؛ نهادی که مهم ترین اصل آن دور نگه داشتن سیاست از فوتبال است، درست برخلاف چیزی که در اینجا شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: این حرکت در قبال 23 جوانی که تنها می خواهند فوتبال بازی کنند، کاملا ناعادلانه است. آن ها نشان دادند که سزاوارند تا به مانند سایر فوتبالیست های جهان با آنان برخورد شود.

تیم ملی ایران که دومین حضور پیاپی خود در جام جهانی را تجربه می کند، شب گذشته موفق شد با گل به خودی دقایق پایانی مدافع تیم مراکش؛ با نتیجه 1 – صفر از سد این تیم عبور کرده و برای تحقق رویای نخستین راه یابی به مرحله حذفی جام جهانی، با روحیه ای مضاعف خود را برای دیدار بعدی مقابل اسپانیا که طبق برنامه چهارشنبه (30 خرداد ماه) برگزار می شود؛ مهیا کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
مسابقه ندادن با ورزشکاران اسراییلی ، وارد کردن سیاست به ورزش نیست ولی سرباز زدن نایک از فروش محصولات خودش به ایرانی ها ، وارد کردن سیاست به ورزشه !!!

راستی نایک مگه آمریکایی نیست ؟؟ ما مگه ۴۰ ساله پرچمشونو آتیش نمیزنیم و براشون آرزوی مرگ نمیکنیم حالا چی شدی واسه چند جفت کفش اینقدر جنجال به پا کردیم ؟؟؟

شرم و حیا هم خوبه والا
همه ورزش دوستان فوتبال بایستی تمام محصولات نایک را تحریم کنند
پاسخ ها
ايرانى با غيرت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
اصلاً دليلى ندارد با اين كار زشتى كه برند نايك در حق مردم ايران انجام داد، فروشگاههاى نايك در ايران وجود داشته باشند و يا محصولات آن به فروش برسد. ما ايرانى ها باغيرت هستيم و محصولات اين شركت ضد ايرانى را تحريم مى كنيم تا بفهمند وقتى ورزش را با سياست درآميزند و به غرور يك ملت سرفراز اهانت كنند، بازنده خودشان خواهند بود
كارى به سياست ندارم ولى حالم از نايك به هم خورد با اين كار توهين آميز در حق مردم ايران. در ايران اجناست رو بفروشى ولى در جام جهانى كفش به بازيكنان تيم ملى همين مردم ندهى! واقعاً كه كار كثيفى بود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر