بازدید 16223
تقارن عید فطر و پیروزی بزرگ فوتبال ایران؛

جشن و پایکوبی ایرانیان در پی پیروزی تاریخی کشورمان در جام جهانی

نه فشار شدید حریف و نه برتری با گل به خودی حریف، هیچ یک در مقابل رقم خوردن دومین پیروزی کشورمان در تاریخچه حضور ایران در جام جهانی فوتبال قابل توجه نیستند. این را می‌شود از شور و شوقی دریافت که اکنون میهمان خیابان های بیشتر شهرهای کشورمان و حتی برخی کشورهای دیگر است.
کد خبر: ۸۰۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲ 15 June 2018

فوتبال که پیشتر نیز بارها دستمایه شادی و دست افشانی ایرانیان در کوی و برزن شده بود، بار دیگر بهانه‌ای به دست داد تا بسیاری از هموطنانمان راهی خیابان ها شده و به جشن و شادی مشغول شوند.

به گزارش «تابناک»؛ نه فشار شدید حریف و نه برتری با گل به خودی حریف، هیچ یک در مقابل رقم خوردن دومین پیروزی کشورمان در تاریخچه حضور ایران در جام جهانی فوتبال قابل توجه نیستند. این را می‌شود از شور و شوقی دریافت که اکنون میهمان خیابان های بیشتر شهرهای کشورمان و حتی برخی کشورهای دیگر است.

بیست سال از آخرین پیروزی ایران در جام جهانی می‌گذشت که دقایقی پیش، تیم ملی کشورمان موفق شد دومین پیروزی اش در تاریخ جام‌های جهانی را رقم بزند. بیست سال پس از آن برد تاریخی مقابل آمریکا با دو گلی که استیلی و مهدوی کیا به ثمر رساندند و مقدمات جشنی بزرگ در کف خیابان برای همه ایرانیان را فراهم کردند؛ جشنی که چندی پیش از آن با برد مقابل استرالیا و حضور در جام جهانی تجربه اش کرده بودیم.

 

 

از آن زمان تاکنون، مسابقات پرشماری پیش روی تیم ملی قرار گرفت و ما در دو جام جهانی بدون پیروزی کار خود را تمام شده دیدیم و تنها دو تساوی سهم فوتبال ما بود. در روسیه، اما بیم و امید‌ها زیاد بود. عده‌ای به کار کارلوس کی روش و شاگردانش ایمان داشتند و عده‌ای هم از گروه سختی می‌گفتند که ایران در آن گرفتار شده بود، اما باز هم فوتبال روی غیرقابل پیش بینی بودن خود را نشان داد.

همزمان با عید فطر که مردم ایران یک ماه روزه داری را جشن می‌گرفتند، تیم ملی در ورزشگاه کرستوفسکی سن پترزبورگ به مصاف مراکش رفت تا شاید همان شگفتی را رقم بزند که مردم انتظارش را می‌کشیدند. بازی برای ایران سخت شروع شد و سخت پیش رفت، ولی سرانجام پایانی داشت که به غایت شیرین بود؛ ثبت دومین برد و دومین کلیت شیت در تاریخ حضورهای کشورمان در این جام.

بردی که در جام های قبلی انتظارش را می‌کشیدیم اما امروز در روسیه رقم خورد تا فوتبال بار دیگر نشان دهد که چرا به محبوب‌ترین ورزش جهان تبدیل شده؛ ورزشی که می‌تواند با یک پیروزی احساس مشترکی را میان مردم یک کشور ایجاد کند و دلیلی بشود برای شادی آن‌ها در کنار یکدیگر؛ چیزی که الان در خیابان‌های تهران و تمام شهر‌های ایران شاهد آن هستیم.

 
 
شادی بزرگی که تمامی ایرانیان در آن سهیم هستند؛ چه ساکن شهرهای کوچک و بزرگ و روستاهای کشورمان باشند و چه در هر نقطه دیگری از کره خاکی سکونت داشته باشند؛ مردمانی که از همیشه به رویاهای فوتبالی شان نزدیک ترند و همین کافی است تا عمیقا شاد باشند، بخندند و بکوشند این لحظات را برای همیشه در حافظه شان ثبت کرده و برای تکرارشان در روزهای آتی چشم به آسمان بدوزند و امیدوار بمانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۳۲
بچه ها ثابت کردند ملت ایران خسته و‌ ناامید نیست
به امید سربلندی ایران و ایرانی
ایرانیان عزیز همیشه شاد و خندان و همیشه پیروز باشید.
به خدا ما میتونیم ملتی شادی باشیم. مدرن و خوش فکر. فقط بزارید ایرانی باشیم.
آفرین به بچه های تیم ملی که باعث شادی مردم عزیزمون شدن. مسئولین که تونایی شاد کردن مردم رو ندارن!
ملت خنک گوشت کیلو چند شده بدبختها
زیاد شلوغ نکنید فردا ممنوعش میکنند
شادی کردن هم بلد نیستیم. مزاحم مردم می شویم. راه را می بندیم و جنبه نداریم.
دلمان را شاد کردید
غرور و غیرتمان را زنده کردید
خدا زنده نگهدارتان
خوشحالم که ایرانم الان خوشحال است. همیشه شاد بمان ایرانم. دوستت دارم ایران
فقط دعا کنید آبکش نشیم
اینجا مردها و زن ها باهم خوشحالند و خانوادگی پایکوبی میکنند.
دلواپسهای عزیز از جلوی درها کنار بروید...
چه خوب به نظرم با این جام جهانی موتور فوتبال ایران راه می افتد مثل تیم ملی والیبال که در لیگ جهانی خوش می درخشد
ایران نمی برد سنگین تر بود. بازی ایران خیلی ضعیف بود.
خیلی خوشحالم که مردم کشورمون با این پیروزی و جشن مق اری اعصابشن آ ام شد و کمی از استرس های مشکلات اقتصادی و غیره تخلیه شد.
خدا نشون داد که اگر بخواد هر چیزی رو ممکن می کنه. الان ایران در گروه به اصطلاح مرگ از اسپانیا و پرتغال و مراکش جلوتره با ۳ امتیاز . گل دقیقه نود مراکش به خودشون که قابل جب ان نبود تعویض مربی اسپانیا در روز آخر و تساوی اانیا و پرتغال همه کار خ ا بود تا مردم ما رو شاد کنه وامدا غطبی رو یکبار یگه نشان ما بدهد و یادآوری کند که فقط در جنگ امداد غیبی نیست بلکه هر جا نهایت تلاشت رو بکنز و نا امید نشی و بقیه اش رو به خدا توکل کنی و واگذار کنی ، خدا تنهایت نمی گ ارد و از جایی که فکرش رو نمی کنی کمکت می کنه.
مش‌لات کشور هم اگه همهبه دست هم بدهیم و نهایت تلاش مون و بکنیم و به خدا توکل کنیم ، یقینا حل میشه. گا همه چیز دا یم و هیچی کم ناریم. از ترامپ هم نترسیم. دگه با خدا باشیم هیچ ترسی از هیچ کس و هیچ چیز نداشته باشیم. به شرطی که مسئولین سالم و خادم داشته باشیم که فکر زر اندوزی نباشند و تلاش صادقانه بکنند.
خدا رو چه دیدی شاید عجل اصلا مهلت به ترامپ نداد که بخواد حرکتی علیه کشورمون بکنه. مثل آیل شارون که مرگ مغزی شد.
به این می گن ملت خود جوش نه یه مشت ساندیس خور که از دور بر جمع می کنید با اتوبوس می آرید مراکز
این نشان داد که فوتبال از همه چیز محبوب تر است .
لطفا کلمه تاریخی را از ادبیات ایران حذف کنید .همه چیزمان تاریخی است.فرمایشات تاریخی-پیروزی تاریخی و....
ملت همیشه در صحنه !
و اینگونه شد که مردم بدبختی ها و مشکلات واقعی خودشان را فراموش کردند !!!! ...
درست مثل کشورهای آمریکای جنوبی ....
ورشکسته و .... اما در فوتبال .......... 20... !!!!

ممنونم
با سلام و تبریک به مردم
تابناک جان واقعا عکس های بهتری نداشتی بذاری؟ اینا چیه گذاشتی
گرچه بردیم اما بسیاردست وپابسته بازی کردیم حتی بازیکنان ما قادرنبودند سه تاپاس ردوبدل کنند درکل بازی فقط سی درصدمالکیت توپ ازآن ما بود با این بازی درمقابل مراکش خدابخیرکندازبازی درمقابل اسپانیا وپرتغال
برد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بازی ضعیف و به لطف گل به خودیییییییییییییییییییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چقدر بدبختیییییییییییییییم
اما بعضی ها مثلِ دوستانمان در مشهد از شادی مردم می ترسند!
براستی چرا؟
مردم ما آنقدر شادی ندیده اند که با یک اتفاق مانند برد درمسابقه فوتبال به خیابانها می ریزند واین تنها موقعیتی است که نمی توانندجلوشان رابگیرند بنابراین تاتنورداغ است نان رامی چسبانند
بازخوبه گاهی مردم به این بهانه میتونند شادی کنند البته ازفرداسخنرانی ها ی برخی درنکوهش این حرکت مردم شروع میشه
شاید ضعف تیمی فوتبال ما درجام جهانی چراغ سبزی باشد برای رونالدو تا خودرا دریک قدمی آقای گل جام جهانی ببیند .آنهایی که از بازی ضعیف عربستان انتقاد کردند بدانند که درضعف تیمی بدترازعربستان بودیم اما از آنها خوش شانس تر
چرانظرات گاهی هست گاهی نیست
دیدن این صحنه های رقص . اختلاط زن و مرد. شادی به سبک غربی و سلب آسایش مردم و بدتر از آن عدم برخورد مسوولین آن هم در پایان ماه رمضان و عید مبارک فطر باعث وهن و شرمساری است. مگر برای ارزشها انقلاب نشد؟ اگر نه قرار بود همین بساط دوباره به هر بهانه ای در خیابان حاکم شود خیابانهای پایتخت مسلمین به خیابانهای بریزیل و مکزیک تبدیل شود چرا انقلاب کردیم ؟؟
تیم‌ملی‌ایران‌ الکی ‌پیروزشده
خدا را شکر که دل ملت ایران را شاد کردند درود بر اعضای تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران
عاقبت تماشای برنامه ها و سریالهای مبتذل ماهواره ای که مروج اصلی فساد در جامعه است همین است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار