بازدید 3812

افزایش پیش‌بینی نشده قیمت‌ها در بورس

بورس تهران در این هفته شاهد افزایش قیمت سهام بود؛ به طوری که در آخرین روز کاری هر لحظه به حجم صف‌های خرید پایدار اضافه شد و در نهایت نماگر اصلی بازار فقط در یک روز کاری ۲۷۰۰ واحد رشد کرد.
کد خبر: ۸۰۸۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 15 June 2018

بورس تهران در این هفته شاهد افزایش قیمت سهام بود؛ به طوری که در آخرین روز کاری هر لحظه به حجم صف‌های خرید پایدار اضافه شد و در نهایت نماگر اصلی بازار فقط در یک روز کاری ۲۷۰۰ واحد رشد کرد.

به گزارش ایسنا، در پنج روز کاری اخیر شاخص کل بازده نقدی و قیمتی در روندی بی سابقه در سال جاری ۳۱۴۸ واحد رشد کرد و وارد کانال ۹۹ هزار واحدی شد. این روند فزاینده رشد در حالی در این هفته رخ داد که در سه روز ابتدایی معاملات، شاهد نوسانات اندک و معاملات نه چندان پر رونق بودیم اما در چهارمین روز معاملات بورس تهران، شاخص کل بازده نقدی پس از چند روز افت پیاپی توانست ۵۳۱ واحد رشد کند و به رقم ۹۶ هزار و ۳۷۸ واحدی برسد.

در عین حال در آخرین روز معاملات بورس، بعد از مدت‌ها به طور بی سابقه و غیر قابل انتظاری فعالان بازار سهام شاهد سبز شدن یکدست نمادهای بورسی بودند؛ به طوری که نماگر اصلی بازار حدود ۲۷۰۰ واحد رشد کرد و وارد کانال ۹۹ هزار واحدی شد.

در ماه های گذشته وضعیت بازار سرمایه سبب شده نقدینگی از بورس به سمت دیگر بازارها از جمله بازار پول وارد شود. بسیاری به شرایط غیر قابل تحلیل بورس تهران در این روزها اشاره می‌کنند و معتقدند در وضعیت کنونی احتمال سودآوری بدون رانت های خاص بسیار ضعیف است؛ این موضوع جریان نقدینگی را در بازار کُند می کند.

کارشناسانی معتقدند وضعیت بازار ارز و کاهش ارزش پول ملی سبب شده که درآمد اغلب شرکت های بورسی افزایش یابد و این موضوع به افزایش یک باره نماگر اصلی بازار دامن زده است.

در هفته ای که گذشت شاخص آزاد شناور ۴۱۳۶ واحد افزایش یافت و از تراز ۱۰۵ هزار و ۳۴۰ واحدی به کانال ۱۰۹ هزار و ۴۷۶ واحدی رسید. همچنین شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۲۴۶۱ و ۵۶۷۸ واحد رشد کردند. از طرفی شاخص ۳۰ شرکت بزرگ نیز در این مدت ۱۹۹ واحد رشد کرد.

در آخرین روز معاملات بازار سهام صف‌های پایدار خرید در بسیاری از نمادها را شاهد بودیم اما در عین حال با توجه با وضعیت متلاطم بازارهای موازی پیش بینی از آینده برای کارشناسان سخت شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر