بازدید 5709

ادعای دبیرکل سازمان ملل درباره موشک‌های یمنی

کد خبر: ۸۰۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۰ 15 June 2018

دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی محرمانه مدعی شد که بقایای پنج موشک شلیک شده به عربستان سعودی نشان می دهد که آنها «به لحاظ طراحی مشابه نوع شناخته شده ای از یک موشکِ ساخت ایران هستند!»

به گزارش مهر به نقل از عرب نیوز، «آنتونیو گوترش» در گزارشی محرمانه خطاب به شورای امنیت سازمان ملل متحد مدعی شد که بقایای پنج موشکی که از ژوئیه ۲۰۱۷ تاکنون توسط مبارزان حوثی در یمن به سمت عربستان سعودی شلیک شده اند، «در ویژگیهای کلیدی مشابه نوع شناخته شده ای از موشکِ ساخت ایران هستند» و اینکه برخی از قطعات این موشکها در ایران ساخته شده است.

گوترش در گزارش شش ماهه خود پیرامون اجرای تحریمهای سازمان ملل علیه ایران اذعان کرد که با این وجود، سازمان ملل نتوانسته است به طور مشخص اعلام کند که در چه زمانی این موشکها، قطعات یا فن آوری مرتبط با آنها از ایران منتقل شده است و اینکه آیا ایران ممنوعیتهای سازمان ملل را نقض کرده است یا خیر.

گفتنی است که هم اکنون یمن شاهد جنگ نیابتی میان ایران و عربستان سعودی، متحد آمریکا است. در واقع، ائتلافی به رهبری عربستان در سال ۲۰۱۵ به مداخله نظامی در یمن مبادرت کرد و از نیروهای دولتی که با مبارزان حوثی و متحد ایران می جنگند، حمایت می کند.

لازم به ذکر است که ایران تاکنون ارسال هرگونه تسلیحات برای مبارزان حوثی را رد کرده و در نامه ای خطاب به گوترش اعلام کرد که تهران «برای انتقال تسلیحات یا تجهیزات نظامی به یمن و یا تولید آنها در آن جا، هیچگونه قصد و برنامه ای ندارد».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر