بازدید 2124

العبادی: قانون تنها راه حل مشکلات انتخابات است

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که قانون تنها راه حل مشکلات به وجود آمده برای انتخابات پارلمانی اخیر این کشور است.
کد خبر: ۸۰۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۳ 15 June 2018

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که قانون تنها راه حل مشکلات به وجود آمده برای انتخابات پارلمانی اخیر این کشور است.

به گزارش تسنیم به نقل از الفرات نیوز، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق طی سخنانی خطاب به مردم این کشور گفت: ما عراقی‌ها بار دیگر با چالش حفظ کشور و حفاظت از جان مردم مواجه هستیم و اطمینان کامل داریم تا زمانی که به وحدت خود پایبند باشیم و منافع عالی کشور را بر منافع شخصی یا گروهی ترجیح دهیم، می‌توانیم از این مرحله عبور کنیم.

وی افزود: با وجود تخلفاتی که در انتخابات شاهد آن بوده‌ایم، در پیش گرفتن راه‌های قانونی و متوسل شدن به قانون اساسی، تنها راه حل این مشکلات و حرکت به سمت تشکیل پارلمان جدید و دولت برخاسته از آن است.

العبادی گفت: پیروزی حقیقی موفقیت ما در حفاظت از کشور، مردم و دستاوردها، خون‌ها و جانفشانی‌های بزرگ است و ما باید این دستاوردها را با سازندگی و توسعه و ساختن آینده‌ای بهتر برای عراقی‌ها، تقویت کنیم. شکست نیز در دامن زدن به اختلافات و ترجیح دادن منافع گروهی، شخصی و ویژه بر منافع عالی نهفته است.

نخست‌وزیر عراق اظهار داشت: وظیفه ما ایجاب می‌کند که موضعی یکپارچه، مسئولانه و قاطعانه برای حمایت از روند دموکراتیک و سیاسی و تضمین روند این دو به شکل سالم اتخاذ کنیم و تقلب را نپذیریم و اجازه دستکاری در آرای شهروندان و گزینه‌های آن‌ها را ندهیم.

العبادی افزود: من خواهان برگزاری نشست‌ها برای توافق بر سر برنامه آینده اداره کشور بر اساس قانون و قانون اساسی هستم. برنامه آینده باید خواسته‌های شهروندان در برخورداری از زندگی کریمانه، حمایت از کشور، و جامعه را برآورده کند. ما باید پایه‌هایی قوی و همیشگی برای همزیستی مسالمت آمیز و صلح داخلی ایجاد کنیم و فساد را ریشه کن کنیم.

نخست‌وزیر عراق از گروه‌های سیاسی خواست که بعد از تعطیلات عید فطر در مکانی که بعدا مشخص می‌شود گرد هم بیایند و بر ساز وکارهایی مشخص به منظور تسریع در تشکیل نهادهای قانونی به بهترین شکل ممکن به توافق برسند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی