بازدید 10239

گرفتاری جدید کرمان موتور و یادآوری چند نکته

کد خبر: ۸۰۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷ 13 June 2018

خروج امریکا از برجام اگرچه یک اتفاق ناگهانی نبود و بیشتر کارشناسان می دانستند این اتفاق دیر یا زود رخ می دهد اما اینکه روند اتفاقات با چنین سرعتی پیش برودکه طی مدت کوتاهی نه تنها تحریمهای اولیه و ثانویه از 90 تا 180 روز دیگر اجرا شود بلکه بسیاری از شرکتهای اروپایی و جنوب شرق اسیا از ترس مرگ خود کشی کنند!


شرکت هیوندای نیز از این قاعده مستثنی نبود و این غول بزرگ خودروسازی کره جنوبی از ترس تحریمهای خزانه داری امریکا بازار بزرگ و بکر ایران را رها کرد و شرکای ایرانی خود را با انبوهی از مشکلات به حال خودشان گذاشت.حتی زمانی هم که هیوندای سوییفت های بانکی لازم را صادر کرد،باز هم گرفتار تحریم ها شده بود.
جدای از شرکتهای واردکننده که با مشکلات ناشی از ضعف در عمل به تعهداتشان مواجه شده و یا خواهند شد،در این میان سنگ بزرگ تر به شرکت کرمان موتور اصابت کرد! شرکتی که سعی داشت با مونتاژ و ساخت داخل کردن تولیدات هیوندای کره و رساندن محصولات به تولید انبوه ،زمینه را برای کاستن از قیمت این محصولات فراهم کند.اما متاسفانه سرعت سرسام اور تحولات همه چیز را بر هم ریخت.

گرفتاری جدید کرمان موتور و یادآوری چند نکته
شرکت کرمان موتور به دلیل اتفاقات خارج از حیطه ارادی شرکت و تعلل شرکت کره ای هیوندای در زمینه تامین ckdبرای تولید النترا در داخل با مشکل رو به رو شده واز این رو تحویل النترا به مشتریانی که این خودرو را پیش خرید کرده انددر شرایط موجود گویا فعلا ممکن نخواهد بود.
مسئولان شرکت کرمان موتور اعلام کرده اند این اتفاق به دلیل تعلل هیوندای کره جنوبی روی داده و شرکت در بروز آن نقشی نداشته اما به دلیل حفاظت از منافع مشتریان وفادار خود، دو طرح جایگزین خاص را به عنوان راه حل به خریداران النترای داخلی پیشنهاد می کند.
ظاهرا خریداران النترای داخلی می توانند وجه پيش پرداخت خود را به اضافه سود دوران مشاركت به علاوه 5% پاداش همراهي دريافت كنند یا برابر با نرخ اعلامی سود مشارکت دریافت کنند و یا اینکه با مراجعه، به نمایندگان کرمان موتور خودروی دیگری از محصولات فعلي انتخاب و دریافت نمایند که مدل و نوع خودرو نیز توسط مشتری و در نمایندگی مشخص خواهد شد.
البته مدیران کرمان موتور متذکر شده اند که در بند 24 قرارداد کرمان موتور با خریداران به شرایط ویژه و استثنایی اشاره و پیش بینی وقوع چنین اتفاقاتی از قبل شده است اما شرکت کرمان موتور به دلیل رویکرد مشتری محوری خود تصمیم گرفته خارج از بندهای قرارداد و با تبصره های جدید این مشکل پیش بینی نشده را مرتفع سازد که در صورت تحقق این موضوع ، بسیاری گمانه‌زنی های موجود درباره ضرر و زیان ثبت نام کنندگان النترا از بین خواهد رفت .

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار