بازدید 4776

احتمال نابودی صنعت خودرو بریتانیا با وقوع برگزیت!

بر اساس گزارش های منتشر شده، پل درشلر رییس کنفدراسیون امور صنعتی بریتانیا گفته است که در صورت خروج این پادشاهی متحده از اتحادیه ی گمرگی اروپا این امکان وجود دارد که بریتانیا با خطر نابودی صنعت خودروسازی خود مواجه شود.
کد خبر: ۸۰۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶ 13 June 2018

احتمال نابودی صنعت خودرو بریتانیا با وقوع برگزیت!بر اساس گزارش های منتشر شده، پل درشلر رییس کنفدراسیون امور صنعتی بریتانیا گفته است که در صورت خروج این پادشاهی متحده از اتحادیه ی گمرگی اروپا این امکان وجود دارد که بریتانیا با خطر نابودی صنعت خودروسازی خود مواجه شود.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Independent، وی در این خصوص اذعان کرده است که هیچ گونه نشانه ای دال بر نفع بردن بریتانیا از مبادله ی اقتصادی مستقل با کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند وجود ندارد و در صورت وقوع برگزیت صنعت خودروسازی این کشور ضرر هنگفتی را متحمل خواهد شد. به گفته ی وی، ''اگر در اتحادیه ی گمرکی اروپا نباشیم برخی بخش ها در صنایع تولیدی بریتانیا وجود دارند که بدون شک نابود می شوند، این یک واقعیت است''.

احتمال نابودی صنعت خودرو بریتانیا با وقوع برگزیت!

برخی تحلیلگران اقتصادی معتقدند که علیرغم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا این پادشاهی متحده باید در ''منطقه ی اقتصادی اروپا'' و اتحادیه ی گمرکی این قاره باقی بماند. گفته می شود که ترزا می نخست وزیر انگلیس قصد دارد تا با هدف جلوگیری از وقوع یک بحران اقتصادی ارتباطات گمرکی بریتانیا را همچنان با اتحادیه اروپا حفظ کند و در این خصوص لوایحی را ترتیب داده است.

رییس کنفدراسیون امور صنعتی بریتانیا در بخش دیگری از اظهارات خود افزوده است مشکلاتی که در راه سرمایه گذاری در بریتانیا پس از وقوع برگزیت به وقوع پیوسته باعث ایجاد مشکلاتی برای اقتصاد بریتانیا شده به طوری که تا کنون برخی بنگاه های اقتصادی بریتانیا برای در امان ماندن از خطرات برگزیت ''صدها میلیون پوند'' در خارج از بریتانیا سرمایه گذاری کرده اند تا بتوانند وضعیت اقتصادی پیش از برگزیت را همچنان پس از وقوع آن حفظ کنند. این در حالی است که این حجم از سرمایه می توانست در داخل بریتانیا سرمایه گذاری شود.

در پایان باید خاطر نشان گردد که آمارهای موجود نشان می دهد صنایع تولیدی بریتانیا در ماه اپریل با کاهش ۱.۴ درصدی میزان عرضه در بدترین وضعیت اقتصادی خود از بیش از ۵ سال گذشته تا کنون قرار گرفتند. وضعیت نامناسب صنایع تولیدی بریتانیا به حدی بوده است که شرکت خودروسازی Jaguar Land Rover تصمیم به اخراج ۱۰۰۰ نفر از کارمندان خود گرفت و اعلام کرد که تصمیم دارد ظرفیت تولیدی برخی محصولات خود را از بریتانیا به اسلواکی منتقل کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر