بازدید 2609

ایجاد رشته سواد سالمندی در دانشگاه علوم پزشکی

کد خبر: ۸۰۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ 13 June 2018

مدیر گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پیگیری ایجاد رشته سواد سالمندی در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر نوشین پیمان با اعلام این خبر افزود: پیگیری ایجاد رشته سواد سالمندی در مقطع کارشناسی ارشد از برنامه های جدی گروه است که در صورت تصویب نهایی برد وزارت بهداشت از مهر سال آینده ۶ دانشجو در این رشته در مقطع ارشد پذیرش می شوند.

پیمان اظهار داشت: امید داریم مقطع دکتری سواد سلامت را نیز در همکاری مشترک با یکی از دانشکده های خارج از کشور برای اولین بار در ایران راه اندازی کنیم.

مدیر گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: در حال حاضر در کشورهای پیشرفته بر روی اصل پیشگیری کار و به رشته بهداشت و ارتقای سلامت اهمیت بسیاری می دهند، در حقیقت بخش تفکیک ناپذیر ارتقای سلامت همان آموزش بهداشت است؛ که در سال های اخیر به تربیت متخصصین در این خصوص پرداخته شده است.

پیمان خاطر نشان کرد: تخصص فردی که در حوزه غدد کار می کند می تواند در درمان بیماران دیابتی موثر باشد؛ اما مفاهیم مربوط به مدیریت بیمار دیابتی در تخصص آموزش بهداشت است.

مدیر گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: سواد سلامت به فرد آموزش می دهد تا بتواند تصمیم درست را بر مبنای نیازهای خود بگیرد و بهترین تاثیر را در بهبود فرایند بیماری داشته باشد و تمام این موارد در حیطه کار آموزش بهداشت که علم و هنر را در کنار یکدیگر قرار داده است وجود دارد.

وی به ایجاد طرح های تحقیقاتی در گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره کرد و افزود: این طرح ها بیشتر در حوزه خود مراقبتی، آموزش سواد سلامت، سبک زندگی، سلامت مادران باردار، ابزارهای پیشگیری در محافظت از نور آفتاب، تغذیه انحصاری با شیر مادر، کیفیت زندگی در دوران یائسگی، کیفیت زندگی سالم هستند.

مدیر گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ایجاد دبیر خانه دائمی سواد سلامت در دانشکده پرستاری در گروه خبر داد و گفت: این دبیر خانه اقدام به برگزاری همایش ها و ایجاد ارتباطات بین المللی می کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر