بازدید 2226

خطر ریزش سنگ در جاده چالوس

کد خبر: ۸۰۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 13 June 2018

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در پی اخطاریه اداره کل هواشناسی، خطاب به فرمانداران، دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، امدادی، ایمنی و شهرداری‌های استان آماده باش اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی مهرور با اعلام این خبر اظهار داشت: پیرامون پیش بینی وضعیت جوی دراستان البرز، مبنی براینکه از سه شنبه مورخ 22/3/97 تا اواخر وقت چهارشنبه مورخ 23/3/97 وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، در پاره‌ای نقاط رگبار شدید و رعد و برق مورد انتظار است.

مهرور گفت: در این راستا در این راستا اعضاء شورای هماهنگی شهرستان‌ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی آماده باش باشند.

مهرور تصریح کرد: همچنین علاوه بر حفظ آمادگی، اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه‌های محلی ( استانی و شهرستانی ) و مسئولین محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها صورت گیرد.

وی بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها،مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها توسط شهروندان تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران همچنین بر لایروبی قنوات، رودخانه‌ها، کانال‌ها، انهار و زیر پل‌ها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده‌های برون شهری توسط دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد.

وی از شهروندان در خواست کرد از سفرهای غیر ضروری در جادهای کوهستانی و دامنه‌های پرشیب و جاده‌های منتهی به آن به ویژه جاده کرج – چالوس به دلیل احتمال ریزش سنگ خوداری کنند.

مهرور در پایان پیش بینی مکان‌های امن جهت اسکان موقت ( تا رفع شرایط اضطراری ) و ایجاد هماهنگی فی ما بین نیروی انتظامی ، دستگاه‌های امدادی ، ایمنی، خدماتی و عوامل مردمی را خواستار شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر