بازدید 4101

مدافع شکار، عضو هیئت‌مدیره صندوق ملی محیط زیست!

کد خبر: ۸۰۷۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷ 12 June 2018
همزمان با خبرسازشدن فروش پروانه‌های ویژه به شکارچیان خارجی، سعید نمکی که فعالان محیط زیست او را به عنوان مدافع سرسخت شکار می‌شناسند به عنوان عضو هیئت‌مدیره صندوق ملی محیط زیست منصوب شد.

به گزارش مهر، عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست طی حکمی سعید نمکی را به عنوان عضو هیئت‌مدیره صندوق ملی محیط زیست منصوب کرده است؛ فردی که فعالان محیط زیست او را بیش از همه به عنوان مدافع و فعال سرسخت حوزه شکار می‌شناسند.

در حالی که فروش پروانه شکار ویژه به شکارچیان خارجی، از طریق صندوق ملی محیط زیست، اخیرا در رسانه‌ها خبرساز شده و اعتراضات بسیاری را به همراه داشته است، تصویر منتشر شده از پروانه شکار اتباع خارجی در استان خراسان رضوی حکایت از آن دارد که صندوق ملی محیط زیست تنها یک هفتادم مبلغ دریافتی از شکارچیان خارجی یعنی یک میلیون تومان، را به اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی واریز کرده و الباقی ۱۰هزار دلار دریافتی را نزد خود نگه داشته است.

اکنون خبر می‌رسد که عیسی کلانتری با برکناری هومان لیاقتی، امیر ارسلان مهاجری طهرانی را به مدیریت صندوق ملی محیط زیست و سعید نمکی را به عنوان عضو هیئت‌مدیره این صندوق منصوب کرده است. بدین ترتیب، فردی که فعالان محیط زیست از او با عنوان مدافع شکار سال ۹۳ یاد می‌کنند، در سال ۹۷ علاوه بر معاونت سازمان برنامه و بودجه، به عنوان مشاور عالی سازمان حفاظت محیط زیست و عضو هیئت‌مدیره صندوق ملی محیط زیست نیز مسئولیت یافته است.

سمت‌های کلیدی سعید نمکی از یک سو، و حمایت تمام‌عیار وی از مقوله شکار و همچنین تلاش وی بر جدا کردن مدیریت پارک‌های ملی از سوی دیگر، نگرانی‌هایی را در میان دوستداران محیط زیست ایجاد کرده است. نگرانی‌هایی که فعالان محیط زیست از آن تحت عنوان قدرت گرفتن مافیای شکار و نفوذ ریشه‌ای آن در سازمان حفاظت محیط زیست یاد می‌کنند.

در سال ۱۳۹۳سعید نمکی همراه با اسرافیل شفیع زاده و کامبیز جعفری از فعالان سرشناس حوزه شکار به نمایندگی از ۴۰ شکارچی به سالن سرو سازمان محیط زیست رفتند تا معاونت محیط طبیعی سازمان محیط زیست را قانع کنند که پروانه شکار بفروشد موضوعی که در رسانه‌ها خبرساز شد و مورد اعتراض فعالان محیط زیست قرار گرفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر