بازدید 5543

سیف: بازار ارز در کنترل کامل دولت است

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر کنترل بازار ارز ازجانب دولت، گفت: حجم مبادلات در بازار سیاه قابل اعتنا نیست و نرخ ارز حاصل از آن نباید مبنای قضاوت در اقتصاد کشور قرار گیرد.
کد خبر: ۸۰۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹ 12 June 2018

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر کنترل بازار ارز ازجانب دولت، گفت: حجم مبادلات در بازار سیاه قابل اعتنا نیست و نرخ ارز حاصل از آن نباید مبنای قضاوت در اقتصاد کشور قرار گیرد.

به گزارش صدا و سیما، ولی الله سیف پس از حضور در نشست ارزی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات دولت در جهت جلوگیری از گسترش جریانات غیرمتعادل در بازار ارز، تصریح کرد: کنترل کامل بازار ارز بر مبنای واقعیت های اقتصادی در اختیار دولت است.
وی خاطرنشان کرد: تلاش ما در جهت ایجاد تعادل بین منابع و مصارف ارزی در بخش کلان می تواند موجب اطمینان از بابت تامین ارز مورد نیاز کشور شود.
سیف با بیان اینکه «مشکلی در زمینه تامین نیازهای ارزی نداریم»، گفت: در زمان التهاب فضای روانی جامعه اقدامات عجولانه ای در بازار ارز رخ می دهد که شبهاتی را مبنی بر کمبود احتمالی برخی منابع ارزی ایجاد می‌کند ولی این موضوع اصلا درست نیست.
وی افزود: ارز قابل وصول و ورود به کشور تحت کنترل است و با دقت نظر به اولویت ها اختصاص داده می‌شود.
رئیس کل بانک مرکزی به اختصاص ارز نفتی به کالاهای اساسی و همچنین کارآیی بیشتر سامانه نیما طی دو ماه اخیر اشاره کرد و گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در زمینه تامین ارز مورد نیاز اقتصاد واقعی کشور هیچ جای نگرانی وجود ندارد.
سیف تاکید کرد: اطمینان می دهم همه اقدامات با دقت نظر کامل در حال اجراست و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
وی یادآور شد: امیدواریم اقدامات مورد نظر در کنترل بازار ارز توسط دستگاه های مختلف دولتی طی هماهنگی های لازم در جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به اتخاذ تصمیماتی منجر شود که در ساماندهی بازار ارز تاثیرات مثبتی بگذارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی