بازدید 6062
گزارش «تابناک» از مسکو؛

کی‌روش: دو مورد مصدومیت جزئی داریم که تا حدودی دغدغه ما است/ تشنه بازی زیر باران هستیم

درباره مصدومیت‌ها داریم کار می‌کنیم، یکی دو مورد جزئی است که امیدواریم شرایط خوب شود، نمی‌توانم تکذیب کنم که یکی دو تا دغدغه داریم ولی در حال حاضر همه چیز مثبت هست.
کد خبر: ۸۰۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳ 12 June 2018

کارلوس کی‌روش در جمع خبرنگاران در خصوص آمادگی تیم ملی و بازی نخست تیم ملی مقابل مراکش گفت: ما خیلی در این مدت تمرین کردیم، و آرزویمان این بود که در این مدت بیشتر بازی کنیم ولی الان زمان این است که بازیکنان و تیم خوب من هیجان‌شان را تخلیه کنند و آمادگی کامل برای رویارویی با مراکش را داشته باشند.

به گزارش «تابناک»؛ وی در باره ساختار دفاعی خوب مراکش که به نوعی شبیه به تیم ملی ایران است، عنوان کرد: چیزی که شما باید بدانید این است که مراکش تیمی بسیار متفاوت است.تیمی نیست که بخواهیم بگوییم منحصرا آفریقایی است چرا که اکثر بازیکنان‌شان یا در اروپا به دنیا آمده‌اند یا در آنجا بزرگ شده‌اند. آنها دانش و کیفیت بالای فوتبال آفریقا و اروپا را با هم دارند. من این مطلب را خیلی خوب اطلاع دارم چرا که پرتغال هم همین نوع از بازیکنان را دارد. ما احترام کامل را برای مراکش قائل هستیم چرا که تیم خیلی خوبی هستند و اطمینان دارم آنها هم احترام زیادی برای ایران قائلند.

کی‌روش در این‌باره اضافه کرد: بازیکنان مراکش یکسری نقاط قوت را دارند، از این جهت که در یکی دو سال اخیر کنار هم بازی کرده‌اند. بازیکنان بسیار خوبی دارند که در تیم‌های بزرگ اروپایی بازی می‌کنند. تمام این صحبت‌ها فقط حرف است و تا زمانی که بازی شروع نشده نمی‌شود قضاوت کرد و با آغاز بازی هر دو تیم حرف خود را در زمین خواهند زد. فقط یک مطلب است که ما می‌توانیم ضمانت دهیم و آن هم این است که ما در زمین با تمام وجودمان خواهیم جنگید تا بتوانیم به هدف‌مان برسیم.

کی‌روش: دو مورد مصدومیت جزئی داریم که تا حدودی دغدغه ما است/ تشنه بازی زیر باران هستیم

وی درباره صحبت‌های سرمربی مراکش درباره وی و اینکه گفته بود کی‌روش مربی باهوشی است، تصریح کرد: ایشان یک همکار فوق‌العاده برای بنده هستند، شما می‌دانید که در فوتبال نتایج و عملکرد شما هستند که فراتر و با صدای بلندتر از صحبت‌های شما به گوش می‌رسد، ایشان هم یک همکار و مربی خوب هستند و نتایجی که به دست آوردند این مساله را منعکس می‌کند.

سرمربی تیم ملی تاکید کرد: مطمئنا یک سری از قسمت‌های باز‌ی‌مان هست که سعی می‌کنیم از آن حفاظت کنیم، ولی تلاش می‌کنیم که در بعد حمله و دفاعی کاری کنیم که به نتیجه برسیم. دقیقا زیبایی جام جهانی به این خاطر است که میلیون‌ها هوادار چشم‌شان به تیم‌های ملی است، برای مراکش هم همینطور است، کشور مراکش نزدیک به 800 هزار نفر تا یک میلیون نفر در اسپانیا هوادار دارد، کشوری هستند که همانند ایران میلیون‌ها هوادار در داخل و خارج از کشور دارند. مهمترین مطلب این است که وقتی بازی به پایان می‌رسد هواداران هر دو تیم باید به عملکرد هر دو تیم احترام بگذارند، یکی از تیم‌ها بیشتر جشن خواهد گرفت و امیدوارم آن تیم ایران باشد. ولی کسب افتخار و ایجاد غرور برای ملت ایران یک مسئولیتی است که داریم و این وظیفه ما است.

وی افزود: درباره مصدومیت‌ها داریم کار می‌کنیم، یکی دو مورد جزئی است که امیدواریم شرایط خوب شود، نمی‌توانم تکذیب کنم که یکی دو تا دغدغه داریم ولی در حال حاضر همه چیز مثبت هست.

 

طارمی: بازی با مراکش برای ما حکم فینال را دارد

مهدی طارمی در خصوص شرایط تیم و مصدومیتش در اردوی تیم ملی اظهار داشت: اتفاقی در بازی دوستانه با لیتوانی افتاد و مشکل خاصی نداشتم و همه چیز خوب است.

وی درباره شرایط اردوی تیم ملی و بازی پیش رو مقابل مراکش گفت: ما یک کمپ دو هفته‌ای در ترکیه داشتیم و یک هفته‌ای هم هست که اینجا هستیم و این یک کمپ طولانی برای جام جهانی نمی‌تواند باشد. شرایط خیلی خوب است، دستورات تاکتیکی آقای کی‌روش را به خوبی انجام دادیم همچنین بدنسازی خوبی هم پشت سر گذاشتیم و خداراشکر همه چیز راضی‌کننده است.

مهاجم تیم ملی در خصوص حریفان تیم ملی کشورمان در جام جهانی اظهار داشت: همه تیم‌هایی که در جام جهانی حضور دارند مقتدر هستند، درست است که ما می‌گوییم اسپانیا و پرتغال قوی هستند ولی مراکش هم در حد همان‌ها هست، حتی ایران هم در حد آنهاست، چون فوتبال بازی شانس و اتفاقات است، انشالله که ما هم بتوانیم نتیجه خوبی برای کشورمان بگیریم.

وی در خصوص همدلی که بین بازیکنان وجود دارد، گفت: من 2-3 سال است که در تیم ملی هستم، چیزهایی که در این 6-7 سال شنیدم این طور است که این همدلی همیشه مهمترین عامل موفقیت و اقتدار تیم ملی بوده است و باعث شده که در این 6-7 سال تیم اول آسیا باشیم.

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا این همدلی بین بازیکنان باعث می‌شود که مقابل مراکش موفق باشیم، گفت: ما در همه بازی‌های مقدماتی جام جهانی که انجام دادیم مهمترین عامل‌ موفقیت‌مان همدلی بوده است، از این به بعد هم همینطور است، تا زمانی هم که آقای کی‌روش باشند همینطور خواهد بود چون ایشان این همدلی و نظم را دوست دارند، انشالله که بتوانیم در بازی با مراکش هم این همدلی را ببینیم.

وی درباره آمادگی روحی و روانی خودش برای کمک به تیم ملی اظهار داشت: ما یک تیم همدل هستیم، حالا اگر من گل زدم این درست نیست، ما یک تیم هستیم و من هم تاثیر کوچکی داشته‌ام، مهم نیست که چه کسی بازی می‌کند مهم پیروزی ما است تا به مرحله بعد برسیم.

طارمی درباره بازی نخست تیم ملی مقابل مراکش و نقاط قوت این تیم گفت: در این مدتی که با هم هستیم، تیم مراکش را خیلی آنالیز کردیم و برای ما حکم فینال را دارد، اگر بتوانیم مراکش را شکست بدهیم پتانسیل این را داریم که به مرحله بعد صعود کنیم، ما همه تمرکزمان را برای بازی مقابل مراکش گذاشتیم تا انشالله بتوانیم یک پیروزی کسب کنیم و بعد از آن به آنالیز اسپانیا و پرتغال بپردازیم. مراکش تیمی است که بسیار منسجم است و نقطه قوت آنها پرس تیمی‌شان است، ما هم با تمریناتی که کردیم امیدواریم که به موفقیت برسیم.

 

مظاهری: مردم ایران منتظر یک سورپرایز خوب باشند

رشید مظاهری در حاشیه تمرین عصر امروز (سه‌شنبه) تیم ملی فوتبال در روسیه اظهار داشت: از همه لحاظ در اینجا تامین هستیم و به لحاظ روحی، روانی و بدنی در بهترین شرایط ممکن هستیم.

وی افزود: امکانات تمرینی از جمله سالن، زمین، استخر و امکانات پزشکی فراهم است. ما باید این چند روز باقیمانده را ادامه بدهیم و برای کسب بهترین نتیجه تلاش کنیم.

دروازه‌بان تیم ملی در پاسخ به این سوال که چه نظری درباره حریفان ایران در جام جهانی دارد؟ گفت: نمی‌توانیم الان درباره اسپانیا یا پرتغال صحبت کنیم. ما درحال حاضر فقط به مراکش فکر می‌کنیم و باید اولین قدم‌مان را خوب برداریم. به نظرم اگر قدم اول را خوب برداریم، می‌توانیم با روحیه‌ای بهتر حریفان را آنالیز کنیم و به کسب بهترین نتیجه در سایر بازی‌ها امیدوار باشیم.

مظاهری درخصوص شرایط دروازه‌بان‌‌های تیم ملی عنوان کرد: اولاً باید خدا را شکر کنم که اینجا هستم و از کی‌روش خیلی ممنونم که من را انتخاب کرد. درباره خودم باید بگویم تنها کاری که باید انجام بدهم، یک تمرین حرفه‌ای محکم و براساس شرایط بازی باشد. مطمئناً به بازی کردن فکر می‌کنم، اما آخرین تصمیم را مثل همیشه کی‌روش می‌گیرد. هرکسی که درون دروازه‌ باشد، مطمئناً همه برایش دعا می‌کنند که بهترین عملکرد و عکس‌العمل‌ها را داشته باشد و بهترین نتیجه را بگیرد و مردم ایران را خوشحال کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خودش و سایر ملی‌پوشان واقعاً به صعود به مرحله بعدی جام جهانی فکر می‌کنند؟ گفت: شما که الان این رو می‌گویید، به نظرم خیلی ناامید هستید. ما یک حالت اتحاد و همدلی برای‌مان به وجود آمده که خودمان را به نوعی در جام جهانی ثابت کنیم. فکر می‌کنم این یکی از مهمترین جام جهانی‌های ایران باشد. مردم ایران هم منتظر یک سورپرایز خوب باشند.

دروازه‌بان تیم ملی درخصوص جو ناامیدی که با توجه به گروه سخت تیم ملی مطرح می‌شود، تصریح کرد: من می‌گویم که یک اتفاقی است که نمی‌دانم هماهنگ شده است یا نه، اما برایم مهم نیست. شخصاً تنها چیزی که شب و روز به آن فکر می‌کنم، این است که تیم ملی به مرحله بعدی صعود کند و یک شرایطی باشد که آنهایی که ما را اذیت کردند، یک سورپرایز خوبی برای‌شان باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل