بازدید 3461

بسته کمک ۲.۵ میلیارد دلاری کشورهای عربی به اردن

عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که یک بسته کمک ۲.۵ میلیارد دلاری را، به اردن اختصاص خواهند داد.
کد خبر: ۸۰۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳ 11 June 2018

عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که یک بسته کمک ۲.۵ میلیارد دلاری را، به اردن اختصاص خواهند داد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز دوشنبه، عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که یک بسته کمک ۲.۵ میلیارد دلاری را، به اردن اختصاص خواهند داد. این پس از آن صورت می‌گیرد که سیاست‌های ریاضت اقتصادی، اعتراضات گسترده‌ای را در این کشور به همراه داشته است.

هفته گذشته، افزایش قیمت‌ها و کم کردن سوبسیدهای دولتی، هزاران اردنی را در اعتراض به سیاست‌گذاری‌های اقتصادی دولت، به خیابان‌ها کشاند. این اعتراضات نادر صلح‌آمیز باعث شد تا ملک عبداله، دولت وقت را برکنار و نخست‌وزیری جدید منصوب کند که اولین خواسته او، کنار گذاشتن افزایش شدید مالیات بود.

کشورهای دیگر منطقه هم نگران‌ این هستند که ناآرامی در این کشور متحد آمریکا، به نواحی دیگر این منطقه، مانند بحرین و مصر که با مسائل مشابهی رودرو هستند، سرایت کند.

این سه کشور ثروتمند اعلام کردند که اردن می‌تواند ۲.۵ میلیارد دلار کمک دریافت کند تا بحران سیاسی و اقتصادی خود را پشت سر بگذارد.

اژانس خبری دولتی عربستان سعودی، اس‌پی‌ای، اعلام کرد: این بسته شامل سپرده‌گذاری در بانک مرکزی اردن، ارائه تضمین‌هایی به بانک جهانی، پشتیبانی از بودجه به مدت ۵ سال و پروژه‌های توسعه است.

این تصمیم در اجلاس مکه گرفته شد که در آن ملک سلمان، میزبان ملک عبداله از اردن، امیر کویت، شیخ صباح الاحمد اجابر الصباح و معاون رییس‌جمهور امارات‌متحده عربی، شیخ محمد بن راشد، بود.

بزرگترین تظاهرات اردن در سال‌های اخیر، ۸ روز پیش در اعتراض به افزایش مالیات و کاهش سوبسیدها که تحت فشار صندوق بین‌المللی پول، برای کاهش سطح بالای بدهی عمومی این کشور، انجام شده بود، آغاز گردید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل